söndag 10 januari 2010

God fortsättning på det nya året!

Jul- och nyårshelgerna har varit fina tillfällen att vara tillsammans i olika konstellationer med familj och vänner i Uddevalla, Jönköpingstrakten och Stord, i Norge, där Gunilla har "inspekterat" vårt senaste barnbarn, Aina, tillsammans med Gabriella och Josefina. Det har också varit många rika gudstjänster under helgerna i församlingen Fristaden, där vi deltagit och medverkat bl.a. med mat till utslagna och delgivning.

Livet rullar på med de vardagliga sysslorna, terapi och gymnastik. Imorgon far jag till Sahlgrenska i Göteborg för en viktig plastikundersökning. Viktiga beslut för kommande åtgärder och behandlingar behöver fattas. Var gärna med oss och be för vishet.

Förra året var ett år av turbulens på många av livets, samhällets och världens områden. I år ställer vi vår förväntan till Herren och hoppas på "ett år med guldkant"!

God bless!
Håkan

10 kommentarer:

  1. Gud välsigne dig Håkan, säger det av hela mitt hjärta.. Tror verkligen att Gud vill ge er igen för allt ni förlora förra året, att 2010 blir ett sant revanch år..
    Många kramar från Storvik/Ester Rydberg =)

    SvaraRadera
  2. Jag gläder mig sååå mycket mer er att ni kunde vara tillsammans i hälsa, frid, kärlek och glädje denna Julen! Nej ingenting är "självklart". ALLT är nåd utöver nåd! Extra glad blev jag av att se att det var DU som skrev, Håkan! Guds trofasthet är stor! Ja, jag vill fortsätta att be för dina händer och din syn! Har just hört din predikan på youtube och blev så påmind om den sanningen - att det är så viktigt att vi har vår trygghet i Gud och INTE i NÅT annat! TACK för att du delade det med oss! Tack för att du har visat med ditt liv "hur man håller sig på vägen med ögonen fäst på Jesus"! Du är en sann förebild! Såg också bilder/filmen från Kenya och blev imponerad! Proffsigt gjort David och Emanuel! Ni ska bli rikt välsignade i detta nya år och få 7-falt tillbaka för allt som fienden har stulit i året som gick! Välsignelser i massavis!

    SvaraRadera
  3. Hej Håkan!
    Vilken känsla att kunna skriva en rad till dig direkt. Det är så underbart att konstatera att du är hemma, igång, och att ni kan ha familjeliv igen allihop. Man blir glad långt in i hjärtat.
    Jag har gått och undrat lite hur det ser ut för dig nu. Får man fråga om du går på värktabletter? Har du besvär med känslig hud och oläkta sår?
    Vi ber SÅ gärna!

    Mvh
    Lena

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att läsa det du skriver Håkan. Vi ser fram emot att åter snart få träffa dig. Det känns som en evighet sedan vi sågs på lasarettet i Uddevalla. Du är dagligen i våra tankar och vi ber om att det här året för dig och familjen skall få bli ett år med stora välsignelser, återhämtning och en läkning med guddomliga förtecken. Vi saknar dina visa råd och stunderna när vi bara suttit och samtalat. Gunilla och jag pratade för ett tag sedan hur mycket som skett i våra liv sedan vi blev bekanta med dig och Gunilla. Det är bara att tacka Gud för att han förde oss samman. God bless you. Kjell och Gunilla i Jät (var nu det ligger)

    SvaraRadera
  5. Är så tacksam till Gud!Han är så god och trofast!Gud välsigne er!Jag hoppas också om ett riktigt gott ,välsignat och "märgrikt"år åt er själ och ande..och att ni ska bli rikligt mättad av Guds nåd och omsorg.Vänliga hälsn.maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  6. Härligt Håkan att du nu kan skriva själv. Livet blir kanske aldrig mer som förr, men det kan ju bli ÄNNU bättre! Enormt vad Guds kraft har verkat under förra året, alla böner för dig har verkligen varit till nytta.
    Ta nu en dag i taget, vila och kom åter! Allt gott till dig och hela familjen! =))

    SvaraRadera
  7. Vi älskar er! Glädjs i djup tacksamhet över hur långt ni kommit sedan i mars. Vi är så tacksamma att ni finns kvar här hos oss. Ber om fortsatt läkning och styrka i alla dagliga göromål och prövningar - det finns en vila för Guds folk - och iallt som sker runt omkring er som inte är "vila" ber jag att Guds Faders vila skall bli än mer påtaglig och närvarande. Men då vi också gång på gång fått se under förra året att Gud helar och hör våra böner - vill jag uppmuntra oss alla att inte tröttna i våra böner utan stå fast i tro och förväntan.

    2010 tror jag kommer att bli ett år med "guldkant" för er, som du skriver, Håkan, men inte bara kanterna och ramarna- Jesus -Livets Herre kommer att fylla mer än kanterna med guld!

    Thomas håller på att isolera vinden i vårt nya ( eller ja nya och nya - äldre hus har vi aldrig ägt tidigare...) Där är fullt med rejält gammalt virke och timmer- inga futtiga brädor inte. När jag var där i kväll och såg detta timmer tänkte jag på er - dels på att vi närmar oss snart dagen då ni får flytta in i ert "nygamla" hus ...Men framför allt tänkte jag på att ni , Håkan och Gunilla är som segt gammalt rejält timmer. Herren har mejslat fram det i era liv inte utan prövnig och smärta. Rejäla timmer stockar kan bära mycket. Genom tider och säsonger vara tronstimmer, hoppetstimmer, uthållighetens- och kraftens timmer.

    Wow- Håkan! Vilken bubblande glädje och tacksamhet jag kände då jag äntligen ,tillsammans med Thomas, fick träffa dig igen i december. Det var inte alls jobbigt skall du veta- bar oerhört stort! Vilken Gud vi har!
    Nej nu sitter småbarnsmamman uppe alldeles för sent framför datorn igen (men det är ju då man kan "skriva i fred" - eller hur Gunilla?!)
    Det är inte färdigt ännu- Jesus fortsätter sitt kraftfulla, kärleksfulla restaureringsarbete i hela er familj.
    Det är nåd att få känna er !
    Kram Camilla

    Ps. Pojkarna och Livia ber för Håkan spontant nästan varje dag. " Vi ger oss inte förrän Håkan är helt frisk, mamma! Noah 4 1/2 år

    SvaraRadera
  8. Hej Gunilla!

    Jag har mailat till dig tidigare, men tappat bort din mailadress nu....vore tacksam om du ville skicka den på nytt till mig på julia.djerf@corren.se.
    Har en förfrågan till dig!
    Hoppas på svar så snart som möjligt.
    Mvh Julia Djerf

    SvaraRadera
  9. Hej Håkan
    Vad kul att du kan skriva själv nu Jag ber och tror att det här året ska bli ett år då ni ska få uppleva Guds godhet på ett påtagligt sätt i familj och församling
    Hälsningar Anna-Greta

    SvaraRadera
  10. AMEN!!!GOD BLESS.....

    SvaraRadera