tisdag 16 februari 2010

Vi närmar oss 1 år !!!

Ja, och nu sitter vi här, i lägenheten, Håkan och jag, tittar på OS. Just nu, säger Håkan, att han ser väldigt bra, t.o.m. namnen nere i TV- rutan. Det är ett tacksägelseämne!!

Vi skall åka till England, i veckan, första flygresan för Håkan, på ett år. Gun och Gunnar Hedqvist följer med och hjälper till med de vårdande uppgifterna. Vi skall träffa vänner, "Salt and Light" och bo på hotell, i Oxford. Vi lovar att vi skall försöka ta det lugnt.

Håkans nästa operation blir onsdagen den 10 mars, på Sahlgrenska nere i Göteborg. Det är en ny ögonlocksoperation, vänster underlock, som behöver opereras. Var gärna med i bön för denna operation.

Tisd. den 23 febr skall Håkan på ett återbesök till Brännskadeavd. i Linköping. Vi åker "sjukresa" med taxi, på morgonen, kommer hem, samma dag. Vi har ju sportlov då, så jag följer med Håkan. Be gärna för oss den dagen, vi har många tuffa minnen från den tiden, då Håkan låg där.

Dag läggs till dag, varje dag blir Håkan starkare, men det är en lång väg tillbaka. Vi är så tacksamma till vår Gud, alla vänner som stöttat oss. Vi har inte känt oss ensamma, en enda dag. Omslutna av Herrens nåd, all förbön och kärlek, vi fått, uppmuntran via bloggen, mail, fb, blommor, brev, sms, och telefonsamtal.

Ni anar inte vad all er kärlek har betytt för oss, vet inte hur vi skall kunna tacka er alla. Kan bara säga TACK men det kommer från hjärtat.

Vi återkommer med rapporter från vår Englandsresa senare... tills dess ha det så gott!!

Gud välsigne er, alla!!

Många kramar

Gunilla och Håkan

"Jag vill sjunga för Herren, så länge jag lever.
jag vill lovsjuna min Gud så länge jag är till.
Må mina tankar behaga honom,
jag vill glädja mig i Herren."
Ps.104:33-34

5 kommentarer:

  1. kära vänner!
    i kväll ,tisdag,har vi vår sedvanliga träff och lovsjunger och ber.Jag ska ta upp er resa till england som förbönsämne.Ni ska känna att ni får allt stöd ni behöver och bli såå uppmuntrade av denna resa.Vi ska välsigna era följeslagare och trofasta vänner Gun och Gunnar också!De ska få bli underbart brukade av Herren ,gåvor till er tjänst.Vi glömmer inte heller att be för Håkans operationer!
    Vi önskar er en härlig och minnesvärd tid i england..er första sedan olyckan.Men inte den sista!Gud har mycket för er i beredskap!
    Många kramar fråm maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  2. Ja men det är ju helt vilt, att ni ska ut och resa! Var så välsignade o ha en fantastisk tid tillsammans!!!
    Lena

    SvaraRadera
  3. Ja Gud har mycket för er i beredskap! För de som älskar Gud (=ni)samverkar allt till det bästa!! Alltså kan ni bara förvänta er fantastiska överraskningar från Guds hand!

    SvaraRadera
  4. Och hur gick det att resa till England och Linköping??? :)
    Det är ju så spännande att följa er!

    I do love you folks!
    Maine

    SvaraRadera
  5. Be för Gabriel van der Erden som brutit ryggen och blivit opererad inatt på sahlgrenska. Han är förlamad i benen. Be om Guds ingripande och nåd över hela familjen!

    SvaraRadera