onsdag 24 mars 2010

Livet har segrat över döden!

Vi närmar oss påsk, då vi firar Jesu död och uppståndelse.

Förra året vid påsken, var det fortfarande kamp om Håkans
liv. Där låg han, sövd, som ett stort vitt paket, i Linköping,
då vi firade Jesu död - uppståndelse, på torget i Uddevalla.

Många kom fram och sa att de saknade Håkan, som varje
år har varit en del av passionsspelen. Påskdramat spelas
upp för tusentals personer, varje långfredag och påskafton.
Där får man följa Jesu sista tid på jorden, från död till liv.

Efter branden, när jag låg på sjukhuset,så kom beskedet
att Håkan svävade emellan liv och död. Skulle han klara
första dygnet skulle vi vara glada, då förstod jag på djupet
hur allvarligt det var.

Första tanken: Var skall vi ha begravningen? I Uddevalla
kyrka. Jag gav Håkan till Gud, bad, att om han skulle ett
kolli så var det bättre att ta hem honom, till himlen.

Någonting restes upp inom mig: Nej, han skall inte dö,
Håkan är en gudsman, han skall inte sluta sin tjänst i
nederlag. Detta skall vändas till Guds förhärligande.
Där växte tron att Håkan skall överleva.

Då kom tanken, istället för död skall vi proklamera liv. Vi
skall inbjuda alla till en tacksägelsekonsert, där vi glädjs
över att livet segrade, i Uddevalla kyrka.

Nu är vi där:
VÄLKOMMEN LÖRD. 1 MAJ KL. 18.00
"Tack till livet - konsert" i Uddevalla kyrka,
våra barn kommer att spela och sjunga tillsammans
med många musikaliska vänner.

När vi nu närmar oss påsk, är vi så fyllda av tacksamhet,
för det som Jesus, Guds son, gjorde på korset, för vår
skull, att vi kunde dra ifrån korset till seger för Håkan.

Korset är vårt segertecken!!!

Gud välsigne dej!
Många kramar
Gunilla

8 kommentarer:

  1. Fantastiskt att ha fått följa Er detta år av förtvivlan och hopp och se hur allt ont har vänts till gott. Jag har själv varit dålig under detta år och att få läsa denna blogg har också gett mig hopp att få bli bättre och nu är jag på bättringsvägen och det känns bra att kunna säga det, trots att det är en bit kvar.
    Gud välsigne Er framöver. Ni är så underbara och värdefulla
    kramar
    Monica Alhbin
    Frälsningsarmén, Limhamn

    SvaraRadera
  2. Tyvärr bor jag alldeles för långt bort för att medverka i maj. Men ska tänka på Er och be för hela er familj. Guds händer vilar över Er. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej och Guds rika välsignelse tll er alla i församlingen Fristaden. Vi tänker på er var vid gott mod. Håkan du är en fin vän och har kämpat bra, Gud är med dig och din famlj. Bless you all!
    Petrus och Elisabet Isaksson i Övik samt Sven och Anna-Lena Alm...

    SvaraRadera
  4. GRATTIS TILL ONE YEAR!!!!!!Vi gläds alla med er
    CarlGustaf Severin

    SvaraRadera
  5. Vi kommer :-). Verkligen värt att fira!
    Bless!

    SvaraRadera
  6. Underbara Gode Gud som varit med er hela detta år! ..och att Livets furste där ingen död rår på,fick leva och uppstå för Håkan,i Håkan!Gläder oss med er och det är verkligen värt att fira med segerbaneret höjt!Halleluja!
    kramar från maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  7. Underbar ide att fira livet och ge all är till Jesus genom att använda alla gåvorna som barnen i familjen fått! Jag skulle sååå gärna ha varit där men tror inte att det låter sig lösas:( Jag är säker på att Gud kommer att komme starkt med sin underbara närvaro och beröra MÅNGA människors liv till frälsning, hopp och förnyad tro och kärlek till Jesus denna dagen. Förresten är det lör ELLER sön?! (Såg sön 2.maj på FB. Jag gläder mig med er! Så absolut! Tack kära underbara Jesus för din seger över alla mörkrets makter!

    SvaraRadera
  8. Förstår att ni förbereder er för fullt. Dagen är snart här, och jag vill önska er stor välsignelse under 1 maj med konsert och allt runt omkring. Hade absolut kommit om vi bott närmre. Syskonkram till er båda
    Lena

    SvaraRadera