tisdag 1 december 2009

Vardagen rullar på...

Morgonbestyr...
Håkan får besök av hemvården, som sköter om honom, sprutan,
tvättning, insmörjning av kroppen, kläderna på och de ger Håkan
frukosten.

Varannan timma skall Håkan ha droppar i ögonen, om inte vi är
hemma, kommer hemvården och ger ögondropparna.

Lunchtime...
Tallriken med mat som jag har gjort iordning, kommer hemvården
och värmer i micron, de dagar vi inte är hemma. Därefter försöker
Håkan vila lite, innan nya ögondroppar skall ges.

Vardagen rullar på... som...

Handterapin...utprovning av nya handskenor...Bön på Fristaden..
Arbetsterapin... Sjukgymnastik... promenader... Gudstjänst...
Ögonoperationer..Sahlgrenska...Pastorsmöte...ögonavdelningen.
Hemvården... Bibeln på CD...sjukresor... färdtjänst...Högläsning..
Återbesök...Handkirurgin..Besök av vänner...släkt...medlemmar..
Apoteket ... Läkarbesök... vara inför Herren... familjen... smsa...
självträning... Rosenhäll... Huset...Försäkringskassan... o.s.v.

Vardagen rullar på...

När vi kommit hem, äter vi tillsammans, njuter av att livet går
vidare, tacksamma att vi får ha varandra, att Håkan hela tiden
blir bättre och bättre, ett STORT TACK till Gud och sjukvården.

Kvällsbestyr..
På kvällen kommer hemvården igen, dags för kvällsbestyren och
en ny insmörjning. När Håkan skall lägga sig för natten, får jag
ta på hans handskenor, ögonsalva, ögonskyddet, innan vi säger:
God natt till varandra.

Håkan har fått min säng och jag ligger i soffan, i vardagsrummet,
och njuter av att ha min man hemma, han ligger som en kung,
på rygg och intar nya krafter, för en ny dag, med nya möjligheter
att träna vidare.

Så är det morgon igen, jag tar av Håkan hans ögonskydd, önskar
min man god morgon!! Tager bort handskenorna, så Håkan kan ha
sin handgymnastik innan hemvården ringer på dörren...o.s.v.

"Nu är det en ny dag, med nya möjligheter, nu är det en ny dag,
morgonen har grytt...,gårdagen den är borta, jag sträcker mej,
mot det som är framför mej... Gud, jag vill ge denna dag till dej"

Vardagen rullar vidare ...för Håkan... och...för familjen Gniste.

Tack för att ni fortsätter, tänker på oss, ber för oss, vi har en lång
resa framför oss, men med Guds hjälp och Håkans envishet och
mycket av förbön, kommer vi att klara detta. Du, är en viktig del, i
detta mirakel, som finns mitt ibland oss nu.

"Allt förmår jag i Honom, som ger mig kraft." Fil. 4:13

Gud välsigne er, alla!!

Varma kramar
Gunilla

9 kommentarer:

  1. "With God erverything is possible" Matthew 19:26 stod det på en av våra dekaler

    Håkan ta till dig detta i fullt mått. Kommer du ihåg att du hjälpte oss med översättningen av just denna dekal? Den blev under min favoritdekal under alla år tillsammans med vårt första dekalbudskap som var "Gud har en plan för dig".

    Ha en bra vecka Håkan tillsammans med din familj, hälsningar Torbjörn

    SvaraRadera
  2. Älskade vänner!
    Vi gläds med er över varje litet steg genom vardagen mot mer läkedom, mer kraft, mer rörlighet, mer av allt det goda Gud ger oss dag för dag. Ja, det står ju, "Dag för dag bär Han oss"
    Ha en riktigt rikligt välsigna dag!

    Lena och Paul

    SvaraRadera
  3. Kära vännar !
    Vi är många runt om i Sverige som följer er i
    förbön. Fler än ni kanske anar.
    Så underbart att Håkan kan vara hemma hos sin
    familj. Ditt inlägg idag,Gunilla, förmedlar en
    sådan stark tro och tacksamhet så det är så
    uppenbart vilken väg ni har gått och går.
    Vi bara fortsätter att tacka Herren att ni ska
    få allt ni behöver,på alla områden
    Var välsignade!
    Ingrid och Dan-jakob

    SvaraRadera
  4. Man fylls av en enastående värme och tacksamhet när man läser om den kraft och läkande som ökar varje dag i din vardags-berättelse Gunilla.Och samtidigt slås av att allting bara följer ett mönster som är schemalagt i minsta detalj av vår Herre, Glädje ! Fam Appelskog

    SvaraRadera
  5. Tack Gunilla, för att vi alla får fortsätta att ta del av utvecklingen, för både Håkan och hela familjen. Jag fortsätter be om ännu fler små mirakel, och gärna några stora:)
    /Helen L. i Rosvik

    SvaraRadera
  6. Peter Hague, Bengtsfors2 december 2009 kl. 18:17

    1.
    Jag kan icke räkna dem alla,
    de prov på Guds godhet jag rönt.
    Likt morgonens droppar de falla
    och glimma likt dessa så skönt.
    Jag kan icke räkna dem alla,
    de prov på Guds godhet jag rönt.

    SvaraRadera
  7. Jesus är densamme igår, idag och till evig tid! Och Han är med er varje ny morgon och ger styrka och glädje. "Detta är den dag som Herren har gjort. Låt oss fröjda oss och glädja oss på den"! Ni lever efter detta. Det är ett starkt vittnesbörd! Guds välsignelser till er!

    SvaraRadera
  8. Varje liten morgon ger HAN mod att vara vaken, varje liten afton ger HAN ro att somna in.
    Hela långa dagen ger HAN kraft att klara av den.
    Därför att HAN älskar dig och kallar dig för sin!!
    Ta emot de orden som ett ord från er Far!

    SvaraRadera
  9. Tack att ni delar med Er av Ert liv och vardagens vedermödor. Ber för hela familjen att den fortsatta framtiden ska bli bra för Er alla. En lång väg kvar att streta, men kanske till sommaren att det är lättare - vi kan iaf räkna ner lite! Massa kramar till Er alla!!

    SvaraRadera