söndag 8 november 2009

Hemma igen!!

Nu är vi hemma igen, Håkan är hemma för gott!! Tiden på sjukhus är över, självklart blir det återbesök, rehabilitering och operationer längre fram. Tänk, det är över 8 månader sedan branden, nu är vi där att min man kan vara hemma, gå omkring, sätta sig, resa sig upp, lägga sig på sängen, resa sig från sängen, gå på toa, äta uppdelad mat själv. Det är så stort att jag vill ropa "Halleluja! Tack store Gud!"

Ni som har följt oss på denna långa, 8 månadersresan, förstår nog min tacksamhet, för varje litet steg i rätt riktning, som gör allt detta möjligt. Ingenting är för litet eller för stort, för vår Gud. "Tack store Gud!"

Alla beslut som fattats, all omsorg som Håkan har fått, genom läkare och sjukvårdspersonal, har gjort detta möjligt, att Håkan nu är så bra som han är. Ett stort Tack till er alla! Gud välsigne er, alla!

Alla ni som stöttat oss genom böner, tankar, gråt, brev, mail, bloggen, omsorg, kärleksgärningar, kläder, mat, iordningställande av nya lyan, leenden, vackra ord, kramar, pengar, blommor, möbler, böcker... Listan kan bli längre, men jag vill bara säga: "Tack!! Tack!! Tack!!"

Faktorer till snabb läkning, som en läkare sa till Håkan, i somras.

* Snabbt till sjukhus för vård.
* God sjukvårdspersonal.
* Hög motivation hos patienten.
* Ett brett, socialt kontaktnät.
* En stark Gudstro.

Allt detta har bidragit till Håkans snabba tillfrisknande.

När jag predikade i Nairobi, för fullsatt kyrka på 3.500 människor, frågade hur många som ville vara med och be för Håkan, inför den ögonoperation som han skulle göra samma vecka. 3.500 händer räcktes upp, då såg jag ännu mer, Guds omsorg om oss, och alla människors omsorg och förböner som är en stor del av Håkans snabba tillfrisknande. Tack alla syskon, runt hela världen som bett för oss!! Gud välsigne er alla!! "Tack store Gud!!"

"Då brister själen ut i lovsångsljud, Tack store Gud, tack store Gud!"

Mer om Kenyaresan kommer senare...

Bless you!
Kram
Gunilla

8 kommentarer:

  1. Tack gode Gud.. Jag gråter av glädje att läsa detta. Denna blogg har varit så viktig att följa under denna långa tid, här finns så oerhört mycket hopp och styrka och trygghet. Trygghet i tro. Det ni har varit med om,hur ni har hanterat det och fått hjälp av Honom, har stärkt min egen tro och för det är jag djupt tacksam.
    Tack Gud för att du räddade denna familj, för att du hållit din skyddande hand över Håkan genom hela hans väg tillbaka och fortsätter skydda denna familj med din omsorg och kärlek!
    Jag fortsätter be för er.
    Stor kram från Petra

    SvaraRadera
  2. Detta är sååå stort!!
    Vi är glada med er!

    SvaraRadera
  3. Vi gläds med er!Gud är trofast,skriv de orden över varje nyfödd dag...Mathias o Karin Jonsson

    SvaraRadera
  4. kan bara instämma i din lovsång Gunilla!Det är så underbart och fantastiskt att Håkan lever och är på bättringsvägen.Halleluja!All ära till konungars konung!..hälsar maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem Håkan...! "För Gud är allting möjligt"

    Hälsningar Torbjörn, Annica o Viktor

    SvaraRadera
  6. Åhhh, vad glad jag blir!! Man saknar ju ord - det är så stort så man nästan inte kan ta in det. Kan bara lyckönska Er inför framtiden och be att Gud står med Er.
    Tack Gud för din omsorg om denna familj. Låt din hand vila över dessa människor - nu och för alltid. Amen.

    SvaraRadera
  7. Kjære Gunilla og Håkan

    Godt å lese om framgangen - vi fortsetter å stå med dere i bønn. Vitnesbyrdet gjennom det dere har opplevd har gitt troen ny styrke. Takk til dere og takk til Herren!

    Jostein

    SvaraRadera
  8. För oss var det en stor glädje att få träffa Håkan och Gunilla igen hemma! Att Håkan sedan kommer och är med på mötet på söndagen fyllde vårt hjärta med stor tacksamhet till Gud för allt han har gjort på 8 månader. Att sedan också få ge Håkan en "faderlig" kram på fars dag med hälsning från Gud vår Far rörde mig i djupet av mitt hjärta. Tack Gode Gud för Dina under med människors barn.

    SvaraRadera