fredag 2 oktober 2009

En vanlig fredag!

Idag har Håkan varit nere på ögonavd. och fått sitt höger öga
ordentligt undersökt. Det finns en tunn strimma över ögat, som
säkert är av värmen, från branden. Ögonlocksoperationen, på
vänster öga, i veckan gick bra, men Håkan är mycket trött efter
operationen. Han skall tillbaka på måndag på kontroll, vi får se
när läkaren tar bort styngnen.

Vi har också haft vårdplaneringsmöte idag. Förra gången fick
jag stå på mig, så jag var helt utmattad i flera dagar efteråt.
Känslan att inte bli förstådd tar hårt, jag är inte van att strida
för vår sak, på detta sätt. Inför idag hade jag bett, fastat.
Hoppades att Gud skulle strida för oss.

Allt ordnades så bra, Håkan får vara kvar på avd. tills han blir
starkare, slipper hemgången på måndag, ingen av oss hade
orkat det nu. Det har hänt så mycket positivt med Håkan, men
efter operationen, är han just nu svag, behöver vila, lugn och ro.

Var tredje dag är det bad och omläggning för Håkan, ändå för-
bättrar personalen det som läggs om varje dag. Specialkrämer
mot infektion och som hjälper huden att läkas, stryks på varje
dag. Ögondroppar och krämer till ögonen. Skenor för händerna
används varje natt, för att hjälpa fingrarna räta ut sig mer och
mer, det har redan blivit resultat.

I eftermiddag hämtade jag Håkan, för permis. Vi åkte, beställde
pizza, när vi skulle hämta pizzorna kom Johanna och Daniel till
samma pizzeria, i samma ärende. Det hela slutade med att vi
följde med till Hoffmans och hade pizzafest.

Vid 8-tiden blev Håkan tröttare, han bestämde att åka tillbaka
till sjukhuset, ja, den permisen var nog lagom för Håkan nu.

Det skall bli spännande med handkirurgin, onsdag den 14 okt.
Jag har tagit ledigt från Saronhuset, den dagen och följer med
Håkan ner till Sahlgrenska, i Göteborg.

"Herren skall strida för er, och ni skall vara silla därvid,
stilla därvid, stilla därvid."

Några småtankar från en vanlig fredag!

Gud välsigne dej!

Kram
Gunilla

10 kommentarer:

  1. Vi fortsätter att be om fortsatt helande över Håkan och kraft över hela familjen! Du omsluter mig på alla sidor och Du håller mig i Din hand!Karin o Mathias Jonsson

    SvaraRadera
  2. Kämpa på...
    Ber!
    Gud hör bön.

    SvaraRadera
  3. jag fortsätter be för er Vad bra att vårdplaneringen gick så bra Herren ska strida för er och ni får vila i Herrens händer Hälsa till Håkan kram Anna-Greta

    SvaraRadera
  4. Tack Gunilla för att du fortsätter att uppdatera om läget. Vi fortsätter att be för och stå med er. Ni ska inte bli bortglömda nu när vardagen mer och mer kommer tillbaka utan Gud och syskon ska bära er hela vägen till totalt helande och seger.

    SvaraRadera
  5. Gud välsigne er, kära vänner, på den långa och mödosamma vägen tillbaka. Det står i 1 Pet 2:20-21 om att vi är kallade att härda ut. Ser fram emot den dag då vi igen sitter ner och löser världsproblemen tillsammans. Vi älskar er.
    Jan & Ulla-Mi

    SvaraRadera
  6. Hej älskade Gunilla! Jag ber för er och ni finns med i mina tankar! Ni är verkligen tappra stridsmän båda två och det är så fantastiskt att få läsa om hur Gud bär er! Jag skulle vilja ge Psalm 46 till er och framför allt första versen:
    God is our refuge and strength, a very present help in trouble.

    Håkan - må Gud hela och läka dina sår med hast (och tack för att Du gör det Gud).
    Och må Gud ge er av sin eviga styrka - Han bär!
    Många kramar från Anna - på plats i Kigali,Rwanda
    Ni får gärna följa oss och Guds arbete här på bloggen: sannarwanda.blogspot.com

    SvaraRadera
  7. Hej Håkan och Gunilla.
    Vi ber för er varje vecka i en bönegrupp som är en del av gamla Saron.
    Vi gläds över det som sker och vi ser att vi har en stor GUD.
    Hela familjen Gniste finns ofta i min böner.
    Välsingnelse och läkedom över er.
    Margareta Nordqvist

    SvaraRadera
  8. Vi tackar Gud för alla framsteg men vi förstår att det är tröttsamt jobbigt också, med strid och kamp."fighting spirit" behövs nog för att komma fram med sin sak,eller som någon sa att "man måste vara frisk för att kunna vara sjuk"..Men vi vet att Gud är God mot sina barn och vi ber extra mycket för dig just nu gunilla att HERREN ska strida för dig/er..att Han ger den trötte ny kraft..vi ber för Håkans ögon och handoperation.Vi välsignar er alla och vi välsignar sjukvården och all personal som ni kommer i kontakt med.Ni ska gå i förutberedda gärningar!Vi tänker på er varje dag.kram maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  9. Ja sannerligen strider Herren för er - det har Han gjort hela vägen. Han är fortfarande densamme och kommer ALLTID att vara - Halleluja! Det är härligt att se hur ert hus växer fram och se hur solen skiner på alla bilderna! Jag tänker på er och tackar Gud varje dag solen skiner = torrt takbyggväder! (Hoppas nu att ni upplever samma grad av sol där i väst som vi gör här i öst..) Jag tänkte när jag såg husbilderna: Yes, fienden får betala tillbaka 7ggr det han har stulit!!! Amen! Gud välsigne er ni tappra stridsmän - Herren ÄR med er och styrker er dag för dag! Frukta inte för framtiden. "Gårdagen är förbi, morgondagen har ni inte sett, IDAG hjälper Herren"! Kram!

    SvaraRadera
  10. Vi gläds med ER ,fast vi inte känner Er personligen, att ni fått se Guds omsorg på ett så påtagligt sätt ! Och vi önskar Er Guds väsignelse i fortsättningen ! Er trevliga dotter,Josefina , har vi däremot haft förmånen att träffa och det är roligt att hon är kompis med våra pojkar.
    Hälsningar Kerstin o Kjell-Åke Hurtig ,Varberg

    SvaraRadera