torsdag 8 oktober 2009

Miraklet - Håkan

Tänk, att han, min man, kan resa sig upp själv, på dagen,
utan stöd, utan hjälp och bara gå själv, vilket mirakel!

Tänk, att han, min man, kan sätta sig, lägga sig i sängen,
utan hjälp och stöd, det var otänkbart för någon månad sen.

Tänk, att han, min man, är så klar i huvudet, kommer ihåg
allt före branden, vad som hände den 3:e mars och nu.

Tänk, att han, min man, har sin humor kvar, kan skämta,
skratta åt tokigheter. Det är ju jättestort!

Tänk, att han, min man, är så envis, har bara bestämt sig
för att snabbt komma tillbaka till livet och tjänsten. Stort!

Tänk, att han, min man, lyssnar på bibeln, varje dag, både
på svenska och engelska. Det är ju jättebra!

Tänk, att han, min man, nu har en över 80% ny hudkostym,
som är hel och skör, men som håller att ta på. Tack Gud!

Tänk, att han, min man, nu efter över 25 -30 operationer,
fortfarande är vid gott mod, bara lite trött. Tack Jesus!

Tänk, att han, min man, har sovit över här hemma och att
det bara går bättre och bättre. Tack gode Gud!

Tänk, att han, min man, var med ikväll till Göteborg, åt
tillsammans med sina pastorskollegier. Rörande!

Tänk, att han, min man skall tillbaka till Sahlgrenska, på
koll för ögonoperationen imorgon. Det går framåt!

Tänk, att vi som familj, får glädjas över Miraklet Håkan,
och se varje framsteg, att det är ett steg framåt, till seger!

Tänk att få vara ett Guds barn, tänk att få vila i Hans hand..
Tack gode Gud för Håkan, för ditt mirakel till oss!

Gud välsigne er, alla!
Kram
Gunilla

10 kommentarer:

  1. Ja, kära vänner i Herren, det är ett stort mirakel från vår Herre och Frälsare! Jag gläder mig så mycket tillsammans med er! Det var så rörande att läsa bla att, du Håkan, fick träffa dina pastorskollegor igen. Det är också så fantastiskt att få följa dig och att läsa om allt som Herren gör. Gunilla, vad härligt att kunna ha sin man hemma, om så på permis. Jag är lika spänd varje gång jag klickar på "Gniste" på bloggen. Vilken mäktig Gud vi har! Löftet om, att vara med alla dagar infriar Han varje dag! Hela vägen går Han med. All ära till Jesus! Han ska fortsätta att uppmuntra och styrka er hela vägen!
    Allt gott önskar jag er båda och den övriga familjen!
    Varma hälsningar,
    Vaike Nilsson/Upplands Väsby

    SvaraRadera
  2. Gläds med dej över alla framsteg Håkan gör Miraklet med Håkan gör att min tro växer till miraklernas Gud kram Anna-Greta

    SvaraRadera
  3. Vi gläds över detta mirakel!!
    Gud är undrens Gud mitt i det som är så destruktivt!

    SvaraRadera
  4. Det är alltid så fantastiskt, spännande och trosstärkande att följa rapporteringen om dig Håkan. Vi längtar naturligtvis efter att få träffa dig igen. Än så länge har det fått vara på en annan dimensionsnivå.
    Beundrar din fasta beslutsamhet över "återupprättelse". Likaså din fantastiska hustru som fortsätter sprida livskraft och glädje vart hon än drar fram.
    VI är som så många andra helt övertygade om att allt som hänt kommer att vändas till Gudsrikets fördel!
    Ps 40:1-6
    Omfamnande kramar från Li & Anders

    SvaraRadera
  5. Hej! Härligt att höra att det går bättre! God is good all the time! Bless you Håkan and Gunilla med familj! kramar josefine

    SvaraRadera
  6. Så fantastiskt att läsa vad Gud gör =D
    Gud välsigne er Håkan och Gunilla...

    SvaraRadera
  7. Säger bara Halleluja och håller med alla tidigare kommentatorer! Ni två, Håkan och Gunilla är ett levande bevis på den kloka mannen som bygde sitt hus på berget. Även när det regnade föll inte huset(dvs ni)! Jesus, Guds Ord håller att stå på - "Tack Jesus! Tack för Din trofasthet i stormen"!

    SvaraRadera
  8. man känner bara TACK JESUS. Det är så upplyftande att läsa alla framsteg Gud välsigne hela er fam Ps 23.

    SvaraRadera
  9. Och tänk, att gud gör så fantastiska mirakel och att ni fått tagit del av det. Hälsningar från familjen Appelskog, Kramar till Håkan, men försiktigt.

    SvaraRadera
  10. Vi tackar Gud för Allt Han gjort och gör och fortsätter att be för Håkan och familjen.Gud är i sanning God!kramar från maria o perra med fam.

    SvaraRadera