söndag 2 augusti 2009

Bry sig om....

Vi var uppe på konferensen i Uppsala några dagar, det var riktigt
bra!! Håkan och jag har varit där med familjen varje år sedan 1987.
Bävade för att åka utan Håkan, men att få möta så många vänner,
som har tänkt på oss och bett för oss var så stort. Vi är verkligen
beroende av Herren och av varandra. Detta är Kristi kropp, att bry
oss om, att stötta varandra. Kroppen i funktion!!

Tänk, att en varm blick, kan betyda så mycket, det värmer...
Tänk, att en kram, kan betyda så mycket, det känns...
Tänk, att ett ord av uppmuntran, kan betyda så mycket, det hörs..
Tänk, att en gåva, kan betyda så mycket, det märks..

Ett stort TACK till alla som på ett eller annat sätt är delaktiga vår
långa resa, det gör att vi känner oss burna, och orkar ett steg till.

"Bär varandras bördor, så uppfyller ni Kristi lag."

Nu är jag några dagar på semester, på Gotland, med Daniel. Vi kom
över igår med färjan, installerade oss i en 2:a innanför muren i Visby.
Idag har vi gått runt, tittat i gamla stadsdelen, på de gamla ruinerna.
Det är fantastiskt med alla gamla kyrkoruiner och kloster.

Vi var på Frälsningsarmen, mat, gemenskap och möte på kvällen.
Det var riktigt härligt på alla sätt.

Efteråt tog vi bilen, åkte runt på ön, jag ville se var mina föräldrar
förlovade sig, år 1945, här på Gotland.

Håkan har haft besök av Josefina, Jakob och Maria, Mohammed, i
helgen. Idag var min syster Anneli, hennes man Peter, Linnea och
Agnes hos Håkan. Imorgon är det Bellas och Johannas tur.

Det har varit 5:ans växel sedan den 3 mars, så några dagars ledigt
är inte fel. När jag pratade med Håkan idag sa han att han var glad
för min skull och att det var vad hans fru behövde, det kan ju vara
sant. Det är att bry sig om..

Lev i nuet, i tacksamhet och ta hand om varandra!

Bless!!
Gunilla

5 kommentarer:

  1. Är en av säkert många som läst er blogg men som inte har gjort mig hörd på något sätt. Tårarna har runnit många gånger på mina kinder när jag har kännt smärtan i mitt hjärta för hela er situation.
    Håkans smärta kan ju ingen sätta sig in i. Vill tala om att jag har burit fram er inför vår älskade Herre och har bett om styrka och vägledning för er i situationen och om snar bättring inom Alla områden för Håkan. Kram från en syster i Herren

    SvaraRadera
  2. Margaretha Westergård3 augusti 2009 kl. 21:44

    Hoppas du och Daniel får varma, soliga, sköna och avkopplande dagar därborta på den stora ön - att du ändå kan njuta av allt omkring dig - åtminstone lite. - För vår del följde vi Petra med familj till Arlanda idag - på väg till Italien i nio dagar - barnen var förväntansfulla - inte minst Alicia som inte flugit sedan hon var riktigt liten. - För övrigt tycks 1945 ha varit ett betydelsefullt år på mer än ett sätt - förutom förlovning/tog ett långt krig tog slut/och dessutom såg vi båda dagens ljus för första gången det året! Och .....

    "Tänk att få vara ett Guds barn,
    tänk att få vila i hans famn,
    tänk att få vara viss att han tar hand om mig,
    tänk att få bo i Jesu namn."

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  3. Ha en bra semester!!
    Vi fortsätter och ber!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Håkan och Gunilla. Vad härligt det är att läsa bloggen igen. Vi har varit i Norrland på semester i 9 dagar och har haft svårt att få tillgång till dator. Fantastiskt att igen få läsa om vad Gud gör i din kropp Håkan. Vi står med varje dag i bön med tacksägelse och ser fram emot att få träffas.
    Gud är så god och vi är så tacksamma för allt Han gör.
    Varma hälsningar och välsignelser från Sven & Gittan,

    SvaraRadera
  5. Om det är någon som är värd semester så är det DU!!! Hoppas ni hade det jätteskönt! Jag va oxå i Uppsala fre-sön, härligt :)

    Ta hand om dig!
    Kram Mona

    SvaraRadera