lördag 22 augusti 2009

Efter festen!

Vilken 50-års fest Carina hade, givetvis hög kvalite både
musikaliskt och god mat, hon är tillsammans med hela
sin familj, helt fantastisk.

Håkan talade in en gratulationshälsning till Carina och
jag vet hur mycket han uppskattar henne som person,
och lovsångstjänsten hon står i, när hon drar ner himlen.

Efter festen åkte jag vägen om Håkan, där satt han och
såg på friidrotten på TV. Kjell och Gunilla från Växjö hade
varit hos Håkan idag med gitarr och sång, blommor och
frukt, det var en fin stund. Så pratade vi om Carinas fest
och alla som skickade med hälsningar till Håkan

I torsdags åkte Håkan ner i ambulans, till Sahlgrenska, i
fredags opererades han i fyra timmar, med lokalbedövning,
det var smärtsamt för Håkan. Läkaren tog hud från halsen,
satte ny hud på Håkans högra ögonlock, både övre och
undre ögonlocket.

Idag, lördag, kom Håkan tillbaka till Uddevallas sjukhus, för
att på måndag morgon, åka tillbaka till Sahlgrenska igen, då
dom skall titta på ögonlocken igen.

Men nu, på kvällen, var det bara vi två på Håkans rum.

Att bara få sitta nära och lyssna, är en sådan skön känsla.
Det var helt ofattbart för några månader sedan.

Att bara få stå nära, massera hans rygg, är så fint.
Ryggen vågade jag inte röra, för ett tag sedan.

Att bara få uttrycka vår kärlek till varandra är så stort.
När vi båda två kan prata igen.

Att få glädjas över livet, säga hur stolt jag är över min man.
Nu tar vi inte längre någonting för givet.

Att få be tillsammans och välsigna varandra, vilken styrka.
Tack Herre, för nåden och livet!

"Ty jag är Herren, din Gud som fattar din högra hand,
och som säger till dig: Frukta inte, jag hjälper dig"
Jes.41:13

Tack alla ni för allt stöd!
Bless!
Många kramar
Gunilla

6 kommentarer:

  1. Man kan inte annat än förundras ... Gud är god !
    Mitt i allt och är ni en uppmuntran för mig,tack!
    Läser er blogg ,berför Er , uppmuntras samtidigt själv att gå vidare
    Jes 54 :11-15

    SvaraRadera
  2. Hej! va mysigt! Det e så roligt att få följa Håkans utveckling! Jag pratade med en kund häromdagen som va en sökare.. jag fick berätta om alla mirakel som har hänt och hon blev väldigt förundrad. Alla på jobbet frågar hur det går med dig Håkan och då berättar jag om miraklerna typ om ditt finger o så.. det skapar tro! ha det gött! josie

    SvaraRadera
  3. jag har följt denna blogg från start, och när jag läser inlägg som detta, blir jag så lycklig att det är svårt att hålla tillbaka gråten.
    Tack gode Gud att du har gjort allt detta möjligt för denna familj, att du bar dem igenom, och ännu bär, att du återigen som alltid visar din enorma nåd och kärlek!!

    Aaaa, att läsa härinne ger mig frid och hopp.

    Varm kram till er, Håkan och Gunilla

    /Petra

    SvaraRadera
  4. Det är så underbart att läsa om alla under Gud gör. Kan bara säga tack Gud!

    SvaraRadera
  5. vi fortsätter att be för Håkan och att operationerna har gått bra.Vi tänker på er!
    mvh maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  6. Margaretha Westergård25 augusti 2009 kl. 11:22

    "Nu består tron, hoppet och kärleken, dessa tre, men störst av dem är kärleken." 1Kor 13:13

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera