tisdag 18 augusti 2009

Grym känsla!

Sjuksystern skulle sticka Håkan, men utifrån hans nya
hudkostym är det lite svårt att hitta blodkärlen. En annan
syster kom för att hjälpa till. Hon sa till Håkan att det var
gott att ses igen. Känner ni varandra? Så berättade hon
att förra gången var morgonen den 3 mars, när Håkan kom
in brännskadad.

Ni kan ju bara tänka er, vilken känsla, att mötas igen efter
5 månader, i det tillståndet Håkan är nu mot då...och för
Håkan att möta någon som var med från första timmen.

Detta är viktiga detaljer i processen av inre läkedom, av
själsligt helande, från trauma som vi gått igenom. När vi
kom upp till Håkan så fick vi gråta tillsammans, mest för
livet, att vi lever, att Håkan överlevde, trots denna brända
kropp, och nu sitter han med en lappad och lagad hud,
som är tunn, men ändå i stort sett under läkedom.

Det är grymt! Det är stort! Det är fantastiskt!

Ps.107:19-21
"Men de ropade till Herren i sin nöd och Han frälste dem
ur deras trångmål. Han sände sitt ord och botade dem,
och räddade dem ur deras undergång. Må de tacka Herren för
hans nåd, för hans underbara gärningar mot människors barn."

Vi vill tacka! Tack Jesus! Tack, min Herre och min Gud!

Bless!
Kramar
Gunilla

14 kommentarer:

  1. Jag kan för min inre syn se hur Herren varsamt smörjer Håkans kropp med balsam och hur han vårdar om Håkans själ och familjens med Herdens finess. Ber för er och känner med er. Ni går styrkta ur detta! Kram

    SvaraRadera
  2. Svar till "agnostiker/ateist"
    Jag kan se det som så att Gud har låtit detta hända för att ena sitt folk. Gud tar till drastiska åtgärder för att, i "dessa yttersta dagar" samla dem som står med Honom. Håkan har blivit en/en person/händelse där människor från olika församlingar kan enas - där de ser att hårknutar eller läppstift, psalmsång eller glada frikyrkomelodier INTE är det viktiga, utan hur vi ställer oss till våra syskon som tror på samma Gud som vi.
    Därför tror jag att det var meningen att någon "offrades" för att Guds folk i Uddevalla och Sverige och från hela världen skulle se att eninghet är en möjlighet!!!

    Från okänd syster igen.

    SvaraRadera
  3. Margaretha Westergård19 augusti 2009 kl. 19:39

    Till "okänd syster" vill vi säga - det finns ingen mening i att någon skadas - det är dessutom direkt stötande att föra fram en sådan teori. - Däremot står det i Rom. 8:28 "Vi vet att för dem som älskar Gud samverkar allt till det bästa, för dem som är kallade efter hans beslut." - Men det är någonting helt annat.

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  4. Håkan...
    Jag tycker så mycket om dej och skulle så gärna vilja ge dej en stor kram.
    Det är så mycket som jag skulle vilja säga, men ska bara uttrycka det som ligger överst på mitt hjärta...
    Du betyder så mycket för staden... Som jag sa till dej förrut så tror jag att det var du som öppnade dörren till enhet för denna stad, och även om inte alla är medvetna om det, eller tänker i de banorna så är vi kristna syskon i Uddevalla i tacksamhetsskuld till dej och din familj.
    Ni har betalt ett pris som inte många är beredda att betala för andras frälsning och för vår stad.
    Du är en stor förebild, du och din fru, och jag tror inte ni riktigt förstår hur omtyckta och älskade ni är, hur värdefulla och behövda ni är, och att staden hade inte sett ut som den gör om inte ni varit villiga att bli använde av Gud.

    Du har vårt stora förtroende, och det kommer du alltid ha.
    Jag ber och ropar till Gud för din hälsa.

    Johanna Blessed

    SvaraRadera
  5. ja det är verkligen ett mirakel alltihop och verkligen något att tacka Gud för..Att ni alla lever!Att Håkan överlevde!Det var ju underbart och bra att Håkan fick träffa sjuksystern som varit med sen första dagen..Ber för Håkan och er alla ..ert inre ..så själen blir läkt och helad.
    Tänker på er varje dag och följer bloggen.Kram!mvh maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  6. Hej,
    ofta brukar stora och fina ord komma först när någon har dött, vid begravningsmiddagen. Nu händer detta märkliga att du Håkan får dessa ord när du håller på att rehabiliteras och det är ju väldit härligt. Samtidigt kan det bli en press och förväntan på framför allt dig men också på församlingen i Uddevalla att nu skall det hända, nu skall det ske - genombrottet... Om detta vet vi inget, och det vore olyckligt om vi spekulerade. Vi vet ju att Gud verkar i det fördolda och förändring kommer bara av enträgen bön, syskons gemenskap och att Ordet får verka i oss. Jag vet ju att det är detta du Håkan, älskar och längta efter att förmedla - Kristi kropp.
    Min bön är att Gud skall beskydda dig och familjen, att Gud skall hela dig, att Gud skall bevara dig och att Gud också beskyddar dig från alla felaktiga förväntningar som kan bli i kölvattnet av vad som hänt.
    Jag kan ana något lite vad du går igenom och jag avundas dig inte men jag tackar Gud för det mirakel som håller på att ske med dig!

    Gud välsigne dej Håkan och hela familjen!

    Johan

    SvaraRadera
  7. "Okänd syster" önskar att inlägget som var riktat till "ateist/.." inte hade uppfattats som stötande utan att visa på, precis som "Margareta o Kristian" säger - att "för dem som älskar Gud samverkar allt till det bästa". Ser ett mirakel i skeendet med Håkan.
    Fortsätter att be för Håkan med familj.

    SvaraRadera
  8. Skulle vilja komma och ge Håkan en stor KRAM för att han är den samme person inuti oavsett vad som har hänt och är älskad av Gud!

    Gud välsigne dig och Din familj!

    Kram från syster som en dag samlas tillsammans med Jesus!

    SvaraRadera
  9. Margaretha Westergård21 augusti 2009 kl. 09:35

    "Okänd syster" ser ett mirakel i skeendet med Håkan - medan vi konstaterar att miraklet är Håkan själv - som mot alla mänskliga odds har överlevt!

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  10. Hoppas det är något värt, men det verkar som om Herren envisas med att väcka mig på nätterna titt som tätt för att be för dina ögon, Håkan!

    Kanske någon mer som manas nattetid som läser detta? Vore intressant att veta.

    Buren av syskon - det är nåd utöver nåd, verkligen, jag vet. Välsignelser,
    Titti

    SvaraRadera
  11. Himeln den är öppen, det flödar från Guds tron. Välsignelsen ifrån Jesus flödar ner från Guds tron. Glädje och frihet, hälsa och liv.......

    Gud är alltid trofast!

    SvaraRadera
  12. Hej. Det börjar bli en del sk onödiga kommentarer, tycks det. Om man inte vågar eller vill skriva ut namnet så kanske man ska fundera mer än en gång om man ska skriva alls. Bloggen har varit ett väldigt värdefullt instrument i sorgen, smärtan och bönen. Låt det förbli så. Vi fortsätter att be såklart.
    Många blessings ifrån Tony K

    SvaraRadera
  13. Tack Tony!
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  14. Joel van der Eerden1 september 2009 kl. 23:34

    Det är så härligt att se vad som händer :) Gud är så GOD!!!

    det jag tycker är mest underbart är att han överhuvudtaget lever, och det är så häftigt att Gud kan vända det onda till något gott, jag längtar efter att se människors reaktioner när håkan kommer ut och kan berätta om det :D

    "Our God is an awsome God"
    hälsa hela församlingen och spec. Håkan :D

    // Joel van der Eerden

    SvaraRadera