tisdag 8 september 2009

Överraskning på överraskning!

Mycket som har hänt, med och runt Håkan. Läkaren som
bestämde att låta Håkan få en chans och skickade honom
till Linköping, med helikopter, kom och hälsade på Håkan.
Det var ett besök full av tacksamhet, för rätt beslut och att
allt har gått så bra.

Håkan var nere på Sahlgrenska, läkaren tog bort stygnen
runt ögat, det läker så fint. Jag fick följa med i ambulansen,
det kändes, det var ju, första gången efter brandolyckan.
Håkan har ju åkt ambulans så mycket nu, så han är van.
Imorgon skall han ner igen på återbesök.

Ögonläkaren i Uddevalla har tittat på vänster öga och dom
har bestämt att operera vänster ögonlock, på samma sätt
som dom opererade höger ögonlock, som läker jättebra nu.

Hannah och Eliyahu från Jerusalem, gamla vänner till oss,
som vi känt i över 20 år, kom och ville hälsa på Håkan.
Dom har följt våran resa via bloggen. Vilken överraskning
för oss, att få en bön och välsignelse från Jerusalem.

Jag gick in till Håkan, berättade att några gamla vänner
har kommit för att hälsa på, du skulle ha sett Håkans min,
det var betalbart, han trodde inte sina ögon, vi visste inte
att dom var i landet, det var en glad överraskning. Vi är
välkomna att hälsa på våra vänner när Håkan har blivit bra.

Det bästa som hänt dom sista dagarna är att Håkan går
själv, utan gåbord och kan t.o.m. resa sig upp från stolen.
Vi kan bara tacka Gud, all hjälp Håkan får och den starka
motivation som Håkan har att helt komma igen!!

"Tacka Herren, åkalla hans namn, gör hans gärningar kända
bland folken...fråga efter Herren, och hans makt, sök alltid
hans ansikte. Tänk på de under Han har gjort..." Ps. 105:1,4-5

Livet är fullt av överraskningar! Tack Gud för livet!!

Gud välsigne dej!!

Tack för allt stöd och alla böner!!

Kramar
Gunilla

6 kommentarer:

  1. =D såå fantastiskt Gunilla, finns inte ord att uttrycka hur underbart det är att läsa vad Gud gör i Håkans liv. Ber för dig, att allt ska gå bra - allt du får göra ensam nu - sova själv, alla räkningar ja allt, Tack Gud att du hjälper och stöttar Gunilla varje sekund, varje dag..
    Massa massa kramar Ester..

    SvaraRadera
  2. Gud välsigne er och Israel...

    Gud är alltid trofast!

    SvaraRadera
  3. Kära Gunilla!
    Jag har nu läst ikapp mig, jag har varit i Härnösand på Sida kurs unför Rwanda. Och jag träffade en av era medlemmer Sara Birging - en jätte mysig och trevlig tjej!
    Det är så otrilgt fantastiskt att läsa om alla Guds under och mirakel! Håkan, du är verkligen tapper! Fortsätt, vi är många som hejar!
    Gud är verkligen så god och trofast och det går inte att läsa bloggen utan att bli berörd till tårar - jag är så otroligt glad och tacksam för att ni alla lever och för att era sår får läka med hast! God is gooood, all the time!
    Gunilla, du är saknad och jag ber för er! Fortsätt att kämpa! Jag åker till Rwanda den 23:e och ska försöka fortsätta följa bloggen så gott det går! Guds frid och Gud välsigne er! Många hjärtliga kramar!
    Anna Burman

    SvaraRadera
  4. Hej Gunilla!!

    Det var så trevligt att träffa dig i affären! Det är underbart att Håkan bara blir bättre och bättre. Ni finns med i mina tankar och böner.

    Skönt om er och Gud välsigner er
    Kramar Maria Marberg

    SvaraRadera
  5. Underbara rapporter vi får ta del av.Vi ska be att operationen på vä.ögonlock går lika bra och läker lika fint!Tack Herre för läkedom!Tack för att håkan kan gå alldeles själv nu och kan resa sig från sittande!Halleluja! Vi fortsätter att välsigna!Kram maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  6. Jag blir glad, glad, glad :) Härlig rapport!

    SvaraRadera