lördag 26 september 2009

Riva har sin tid - Bygga upp har sin tid

Rivningen tog lång tid, att få bort allt bränt och rökskadat
har också tagit sin tid. Det blev bara husets skal kvar.
Riva har sin tid ...

Det visade sig att huset hade sjunkit, så vissa bräder var
tvunget att bytas ut. T.o.m. Håkans bastu, i källaren, var
fuktskadat och fick slängas ut. Riva har sin tid...

Allt elektriskt, alla element, alla rör... ja, riva har sin tid...

Men nu har det vänt, väggar isoleras, väggar sätts upp..
Tak i källaren, golv-värme sätts in, golvet i kök och rum
är på G...och det elektriska monteras för fullt.
Bygga upp har sin tid...

I bibeln står det: Allt har sin tid...bryta ner har sin tid och
bygga upp har sin tid... Pred. 3:3b

Håkan har gått in försiktigt i huset för att kolla läget.
Jag har i princip varit i huset varje dag efter att jag kom
hem från sjukhuset, i mitten på mars.

Just nu, är dom på taket, för att byta ut det, så be gärna
om fint väder för oss. Det skall bli ett nytt tegeltak.

Vi kommer att lägga in ett bildspel om huset, om några
dagar, så du får se vad som händer på Sigelhultsvägen i
Uddevalla.

Riva har sin tid - Bygga upp har sin tid!!

Tack för förbön, även för huset!!

Gud välsigne dig!!
Kramar
Gunilla

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Här är några av mina tankar och känslor kring huset:

    Jag visste att huset skulle bli helt fantastiskt sen när det blir klart. Men det var väldigt smärtsamt och se huset i de skick det såg ut alldeles efter branden. Allting som hade gått förlorat och alla minnen som hade delats. När de bröt upp alla brädor och rev ner väggar kändes det tungt. Efter saneringen började jag se hopp för "huset". Jag var alldeles ivrig för och se vad som hade byggts upp tills nästa gång jag var i huset. De få tillfällen jag varit själv i huset bedjandes och sjungandes känner jag stark änglanärvaro som om jag stod på helig mark. Tackar Gud för varje framsteg som görs i huset och i familjen.

    Älskar er.

    Gud är alltid trofast!

    SvaraRadera
  2. Allt har sin tid, det är skönt när man vet att man lagt sitt liv i Guds händer. Det blir ju liksom i rätt tid då - i Hans tid.

    Det blir nog en fin och torr höst, vi ber för det :) Och en massa sol ....

    Kram kram
    /

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla!
    Fick idag reda på vad som hänt dig och din familj. Så oerhört smärtsamt men på samma gång så oerhört fantastiskt att ni alla är i livet! Att ha en tro på en levande Gud som kan bära och hela i det svåra ger krafter och framsteg, ja till och med underverk!

    Vet inte om du minns mig (en kvinna från värmland som använder rullstol pga en bilolycka) Jag har iaf träffat dig och de samtalen var guld värda.

    Även jag och min man vill vara med och be för er. /Kram Lena Käld

    SvaraRadera
  4. Hej Lena!
    Självklart att jag kommer ihåg dej,
    bad senast för dej i förra veckan.
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Jag tror bestämt att ni ska få 7-falt tillbaka för allt som fienden har stulit! Och huset kommer att bli HELT SPECIELLT och till Guds ära! Jag undrar verkligen vem det var som skrev först bland dessa kommentarer?..kanske den personen VILL vara anonym?
    Guds fortsatta rika välsignelser till er alla i familjen!

    SvaraRadera