onsdag 16 september 2009

Vänskap i djupare dimensioner.

Satt här hemma idag och pratade med en kvinna, det var
första gången hon var hemma hos oss, vi har bara träffat
en gång förut, på sjukhuset, den 3 mars, samma dag som
huset brann...

"Vad fint ni har, det var ju inte länge sen, hur har ni hunnit.."
"Det är våra vänner, i olika kyrkor i stan som har gjort det
till oss, allt fanns här när vi flyttade in.."ju mer jag pratade,
ju mer jag såg hennes ansiktuttryck, ju mer fylldes jag av
tacksamhet till Gud, för alla våra vänner som gjort livet så
mycket lättare för oss. Vänskap i djupare dimensioner!

Vi fortsatte, pratade om vad vi gjort dom sista månaderna.
Att vi åkt till Stockholm, Linköping, till Håkan, att vi fick
bo över hos vänner, som ställde upp, ju mer vi pratade, ju
mer fylldes jag av tacksamhet till Gud, för alla våra vänner
som har gjort det mycket lättare för oss. Det är vänskap i
djupare dimensioner!

Så pratade vi vidare, kom in på Englandsresan som Bella,
Amelie och jag gjorde i somras,hur vänner tog hand om
oss, vi sov över hos vänner. Dave var med oss, två dagar i
London. Ju mer jag berättade, ju mer fylldes jag av tack-
samhet till Gud, för alla våra vänner som har gjort det
mycket lättare för oss. Vänskap i djupare dimensioner!

Nu kom vi in på Uppsala-Stockholm och vidare till ön
Gotland i somras, när jag berättar om alla våra vänner
som vi fick bo hos, och hur dom ordnade för oss, ju mer
fylldes jag av tacksamhet till Gud, och alla våra vänner
som har gjort livet mycket lättare för oss. Det blir
vänskap i djupare dimensioner!

Nu satt vi båda med tårar i ögonen, jag i tacksamhet för
alla vänner...kvinnan uttryckte: "Tänk att det finns sådana
vänner." Jag svarade:" Ja, det finns det, så många som
har ställt upp för oss, under den här tiden." svaret blev:
"Då förstår jag bättre att du orkar som du gör."
Svaret blev." jag skall skriva en lovsång om vänskap..."

Självklart att det är en del varför det har gått så bra, ni har
funnits där och stöttat på alla sätt.Så TACK alla vänner för
att ni finns, ni har varit med och gjort livet lättare för oss...
Vänskap i djupare dimensioner!

"Hon gjorde många goda gärningar och gav rikligt..."
Apg.9:36
Tack för vänskapen!
Tack för din givmildhet!
Gud välsigne er,alla!!

Kram
Gunilla

8 kommentarer:

  1. Gunilla, det var en sån välsignelse att läsa din blogg nu på morgonen(morgon här i Tennesse). Det är så inspirerande att läsa om din tacksamhet. Någon har skrivit att prövningar gör oss antingen "better or bitter" och jag märker att Herren gör ett djupt verk av ökad ödmjukhet and beroende av Herren och Hans folk i er. Och det är så upplyftande att se hur ni nu får skörda vad ni har sått i så många år. Ni har ju alltid hjälpt andra och nu får ni ta emot i er tid av stort behov. Vi fortsätter att bära er inför Herrens tron. Nå Han fortsätta att välsigna och bevara er och låta Sitt ansikte lysa över er och ge er Hans nåd.
    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej Gunilla

    Jag tänker så mycket på er, och berättar för grannarna på Sigelhultsvägen hur Håkan rehabiliteras. Samtidigt följer jag hur er villa blir bättre och bättre.
    Ni berör mig i högsta grad.
    Jag ber dig - hälsa Håkan från mig.

    Er granne
    Göran

    SvaraRadera
  3. Känner er inte heller men följer och läser bloggen. Ber för er och Håkan - den kärleken borde alla få känna på. Både kärlek från medmänniskor och Gud! Skönt att det finns sån värme hos människor när det verkligen behövs. Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Ja det är helt fantastiskt!
    Väldigt fint med vänner...

    Saknar dig pappa, nu när jag är förkyld och inte kan träffa dig. Stooooor kram

    SvaraRadera
  5. Ändlös nåd, evig kärlek. Jesus din nåd är nog för mig.....

    SvaraRadera
  6. Lyssnade idag ännu en gång på "Välsignelsen", sången ni lagt in. Jag blev så uppmuntrad och styrkt, underbart. Gud gör verkligen mirakler och möter och uppmuntrar oss mitt i det vi står i. Vilka fantastiska barn ni har som sjunger så ljuvligt...Ni e grymma!

    Lyssnade också på Håkans hälsning från början av september - tack för uppmuntran Håkan! Du och Gunilla är verkliga förebilder. Tack för att ni är kanaler från Gud mitt i det ni står i. Och ni talar tro till oss, mitt i det vi står i.
    Joh 10
    Gud välsigne er

    Melinda Göransson, Göteborgskyrkan.

    SvaraRadera
  7. Jesu kärlek är så underbar,
    Jesu kärlek är så underbar,
    Jesu kärlek är så underbar,
    kärlek så underbar.
    Så hög - jag kan ej gå över den,
    så djup - jag kan ej gå under den,
    så vid - jag kan ej gå utom den,
    kärlek så underbar.

    Lav u!

    SvaraRadera
  8. Hej Kära släktingar !
    Jag läste om era ungdomar i kyrkan som skulle till Afrika-land...ville bara berätta att Sofia har en resedagbok,så ni kan följa hennes resa.

    Resedagboken.se Klicka Afrika-Tanzania-Arusha-

    Gläds att Håkan gör sådana bra framsteg och att ni läks suggsesivt med Herrens hjälp !

    Kramar i MASSOR till er båda från familjen
    Lindquist

    SvaraRadera