söndag 14 juni 2009

God is good - All the time!!

Våra resor till Kenya är fyllda med spänning, man vet inte riktigt
vad som skall hända, men vissa saker återkommer varje resa
som t.ex. "God is good - All the time!!" När vi hör flera tusen
kenyaner glädjas inför Gud och ropa "God is good- All the time!"
då är det något som händer inombords. Vi i väst har mycket att
lära, sådant som var självklart i Sverige, i förra generationen.

Att kunna glädjas över det lilla, se Guds godhet genom allt, Han
förändras aldrig, saker vi går igenom förändras, men "God is good
All the time!" Det fina är att om vi kan leva i det, förändras vi och
något gott kommer ut ur varje situation vi går igenom.

Det Håkan och vi som familj, går igenom nu, det kan komma
mycket gott ut ur detta om vi talar ut: God is good - All the time!
Jag vet inte hur många gånger jag har sagt det tyst inom mej,
någonting av Guds storhet blir ännu synligare.

I flera månader har jag funnits i en stilla tacksamhet, över att
alla kom ut, att alla lever och bönen har varit där. Nu när Håkan
bara blir bättre och bättre fylls hela mitt inre av en sådan djup av
tacksamhet som gör att hela jag, med kropp, själ och ande kan
stämma in i "God is good - All the time!!" Jag har vetat det hela
tiden, men nu är hela jag med i den proklamationen.

Dave Tidy, en gammal vän till oss, har kommit från England
för att hälsa på Håkan. Vi åkte tillsammans med Amelie och
Daniel ner till sjukhuset, igår. Daniel berättade för Håkan om
sin lyckade studentfest och Amelie om skolavslutningen, då
hon sjöng och gick ut 9:an. "God is good - All the time!!"

Vi läste, bad och samtalade i omgångar. Dave och Håkan hade
ett engelskt samtal, då jag fick prata med sjuksyster. Gänget
gick och fikade så Håkan och jag fick vara ensamma en stund.
Det är många saker som har hänt som Håkan mer och mer får
klarhet i nu. Flera av hans frågor blev klarlagt och som han
uttryckte det, "det var väldigt viktigt för mig att få klarhet i detta."

Jag kunde pussa Håkan på kinden för första gången, kinderna
har blivit så fina. "God is good - All the time!"

Be gänra med oss för Håkan
1. Hans ögonoperation
2. Inga infektioner
3. 2-4% kvar av sår på ryggen.
4. Hans bearbetning av olyckan.

Tack för att ni finns, för oss nu.
Bless you!
Kramar
Gunilla

6 kommentarer:

  1. Margaretha Westergård15 juni 2009 kl. 12:55

    Hälsa Håkan från oss med Allan Törnbergs sång.

    Gud är trofast! Så ljöd sången
    bland Guds folk i forna dar.
    Samma sång från tid förgången
    tonar ännu lika klar.
    Han som förr sitt folk välsignat
    är för oss densamme än.
    Gud är trofast, Gud är trofast!
    Sjung det om och om igen!

    Gud är trofast! Skriv de orden
    över varje nyfödd dag,
    hur än allt sig ter på jorden,
    om du själv är hjälplös, svag.
    Gud är trofast! Ja, det räcker
    ända in i himmelen.
    Gud är trofast, Gud är trofast!
    Sjung det om och om igen!

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  2. Vaknade i morse med detta i tanke. Be för Håkans högra öga.

    SvaraRadera
  3. Hej. Vi kollar bloggen varje kväll och gläds tillsammans med er. Gud är fantastisk. Vilken omsorg!!! Vi står fortsatt med i bön morgon och kväll. Sven & Gittan.

    SvaraRadera
  4. Tänker på er och Håkan varje dag.Vi är med er i bön.Vi ska specifikt be om det du antecknat här.Kram och vänliga hälsn.maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  5. God IS good all the time.. all the time God is good! härligt att det går framåt.. man hoppas ju att han ska komma tillbaka snart! Jag saknar Håkan! ha en trevlig midsommar! kramar josefine

    SvaraRadera
  6. God IS good ALL the time! Det är verkligen fantastiskt att få läsa om hur allt går, vilka underbara mirakel! Tack Gud för den styrka som du omsluter Håkan med!
    Det glädjer med så mycket att få läsa om ert student firande, wow - Gos is GOOD ALL the time! Jag tänker ofta på er alla och saknar Dig Gunilla! Du finns med i mina böner och jag ber för Håkans läkning - psykist som fysiskt!
    Jag önskar er verkligen, av hela mitt hjärta, en riktigt go midsommar! Må Gud välsigna er och ert arbete rikligt och må han omsluta er med sin enorma och eviga kärlek! Jimmy hälsar även så gott! Guds Frid åt er alla!
    Hjärtliga kramar!!
    Anna Burman

    SvaraRadera