torsdag 11 juni 2009

Halleluja!! Lova Gud!!

Nu vill jag "Lova Gud" och då brister jag ut i ett "Halleluja".
Halleluja! betyder: Lova Gud!

När Håkan kom ut ur huset, natten det brann, såg han
absolut ingenting. Under sin tid som sövd hade Håkan salvor
i hela sitt ansikte, så när Håkan började mer och mer vakna
såg han, men hur mycket var svårt att förstå.

I början tänkte jag att bara Håkan överlever är jag nöjd, men
eftersom han läser många timmar per dag, var min tanke att
jag får sitta flera timmar per dag och läsa för Håkan i framtiden.

Nu, har personalen nere i Göteborg undersökt Håkans ögon
och han ser. Det finns ingen skada på hornhinnan. Halleluja!
Stavar och tappar kommer igen, men det kan ta sin tid.

Nu förstår du väl varför jag ikväll vill "lova Herren" lite extra,
Herren är värd all lov och ett extra "Halleluja!"

Idag har Håkan blivit tvättad och omlagd, utan bedövning. Det
tog fyra timmar, men det gick bra, så har dom arbetat med
hans händer i varmt vatten.

Ikväll hade vi skolavslutning, det var första gången i skolans
15-åriga historia som Håkan inte var med. När våra flickor
sjöng, kändes det lite extra tomt, men jag började inom mig
tacka för att Håkan lever och att han blir bättre dag för dag.
Halleluja!

"Jesus, du är mer dyrbar än silver, Jesus, du är mycket mera
värd än guld. Jesus, du är mycket vackrare än pärlor, inget jag
vill ha går upp mot dej, inget jag vill ha går upp mot dej."

Tack, älskade vänner och syskon för att ni finns, ber med oss
när det behövs och tackar Gud med oss för alla små och stora
under. Halleluja!

Gud välsigne er, alla!
Kramar
Gunilla

6 kommentarer:

  1. instämmer!Halleluja!Det är verkligen underbart!ja må allt som andas prisa Herren,ty Han är God och Hans nåd varar i evighet!..man blir stum av förundran och beundran..tänk vad mycket Gott han har gjort och mycket mer väntar på sin fullbordan..Halleluja!!..Halleluja!.Vi tackar och prisar och fortsätter att be..kram o vänliga hälsn.maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  2. Halleluja!
    Det är verkligen härligt att läsa vad Gud gör för Håkan och för er. Det är fantastiskt att få höra rapporter om att Gud är trofast, igen och igen, även i mycket svåra situationer. Fantastiskt att Håkan äntligen fått komma närmre er alla också. Och att det blir lättare att besöka honom. Inte minst för Gunilla. Prisad vare Herren för allt gott han gjort, och fortsätter att göra! Nya segrar för varje dag! Halleluja! Gud välsigne er alla!

    Kram Solweig Möller, Centrumkyrkan i Heby

    SvaraRadera
  3. Margaretha Westergård12 juni 2009 kl. 15:39

    "Han rörde vid mitt öga
    och allt brast ut i ljus,
    han såg på mig och blicken
    var djup som himlens djup.
    - Förr var jag blind,
    nu kan jag se,
    och det är allt jag vet.
    Förr var jag blind.
    Hur jag kan se
    är Herrens hemlighet."

    En sångvers ur en sång av Ylva Eggehorn - som hon skrev på den tiden när hon och du och Håkan och vi var unga - får uttrycka vad vi känner!

    Med dig i tacksamhet och i din kamp, i bön och tro på den fortsatta färden mot liv och hälsa!

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  4. Instämmer i ett stort HALLELUJA! Gud är god =)

    SvaraRadera
  5. Jag är en kvinna i Östergötland som följer er i bloggen. Jag har sänt många böner till vår älskade Herre och Mästare för hela er familj och då speciellt för Håkan. Gunilla du är så fantastisk och jag önskar dig Guds rikaste välsignelse och att du ska få kraft att orka hela vägen.
    Fridshälsningar
    Lilian

    SvaraRadera
  6. Göttans! va gla' jag blir! Gud e verkligen med i allt! halleluja amen! kramar josse

    SvaraRadera