tisdag 16 juni 2009

Sekreterarens och svägerskans första besök på Sahlgrenska

Idag var vårt första besök på Sahlgrenska. Jakob var där när vi kom och hjälpte till med maten, så vi kom precis lagom med rabarberpaj och kaffe till efterrätt! Sjuksköterskan frågade om vi hade fest, och vi svarade att vi firade Håkans namnsdag, 2 dagar i efterskott. Vi hade ett fantastiskt fint besök, tillsammans med Håkan. Han var pigg och på hugget. Han frågade till och med om jag (Jan) hade några frågor till honom, precis som han brukar fråga. Jag svarade: ”Ja, massor, men de kan vi ta längre fram!”

Lotta läste från Tidebönsboken, bl.a. Psalm 118 – passade perfekt! När Håkan började bli trött, avslutade vi besöket med bön, och sedan tog Jakob med oss tillbaka till Uddevalla.

Håkan bad om förbön imorgon 08.30 då han blir opererad på andra ögat med endast lokalbedövning. Be att allt går bra och läker fint.

”HERRENS högra hand upphöjer, HERRENS högra hand gör mäktiga ting. Jag skall inte dö utan leva och förkunna HERRENS gärningar.” Ps. 118:16-17

Sekreteraren Jan och svägerskan Lotta

10 kommentarer:

  1. Margaretha Westergård17 juni 2009 kl. 01:21

    Trevligt att få stifta bekantskap med en helt ny skribent - det är betydelsefullt för oss som är i periferin när ni delar med er av det dagliga livet i sjukrummet - som Lottas rabarberpaj med kaffe till - kan man bättre ha det? Håkans ögonoperation idag 08.30 bär vi i bön!

    Margfaretha o Kristian

    SvaraRadera
  2. Absolut! jag ber! kram!maria

    SvaraRadera
  3. Det känns gott att få vara med i bön denna morgon.

    SvaraRadera
  4. Tänk, att just nu, opererar dom Håkan
    och vi får vara med i bön för honom.

    SvaraRadera
  5. Jag läste detta lite sent, men jag stämmer in i förbönen direkt!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  6. Stämmer också in i förbönen.
    Gud är så god.

    SvaraRadera
  7. Det var roligt att Håkan fick försenad rabarberpaj på sin namnsdag.operationen av ögat har gått bra. Lillan. (Håkans syster)

    SvaraRadera
  8. Det är så underbart att läsa om alla framsteg, får gåshud och blir alldeles rörd varje gång faktiskt!
    Gläds med Er alla och ber för Håkans läkning och framtid. Kram till Er!! =))

    SvaraRadera
  9. Tänk vilken stor GUD VI HAR .Läser ofta om hur det går ,tårar rinner och hjärtat fylls av kärlek till Håkan och er familj och till Gud.ber för er.

    SvaraRadera
  10. Tack Jesus för ännu en lyckad operation! Tack för din trofasthet mot dina barn kära Pappa i himlen! Jag blev så påmind om versarna från 2Kor 4:16 när jag hörde hur Håkan har levt i Ps 23 och om hur Gud undervisar honom om ett ledarskap på ett nytt sätt. "Därför tappar vi inte modet. Även om vår yttre människa bryts ner, förnyas vår inre människa dag för dag Ty vår nöd som varar ett ögonblick och väger lätt, bereder åt oss på ett oändligt rikt sätt en härlighet som väger tungt och varar i evighet. Vi riktar inte blicken mot det synliga utan mot det osynliga. Ty det synliga är förgängligt, men det osynligaär evigt." Självklart är inte ert lidande "lätt" i den här situationen, men i evighetsperspektivet är allas våra lidande och prövningar lätta. Och det är så härligt att höra om hur Gud bär!! Jag tackar också Gud för er gode vän, Dave Tidy och förstår värdet av en vän som honom. Det är ju guld värt! Tänk att vi människor är verkligen gåvor till varandra! Och Gud som har skapat oss alla ska ha äran! Jag tackar också Gud för allt du Håkan och Gunilla har betytt in i mitt/vårt liv! Halleluja!!

    SvaraRadera