onsdag 3 juni 2009

Det stora rycket!

En av våra pojkar, Daniel, som kom till oss för över sex år
sedan, då som en liten blyg kille, nu, tar Daniel studenten.
Vi pratade om studentdagen och han ville vara i trädgården,
på Sigelhultsvägen. Det var så "det stora rycket!" kom till.

Jag har klippt häcken, som Håkan bara är bäst på, gått med
trimmern för första gången, det är ju Håkans uppgift, så har
gräset blev klippt, fast våran gräsklippare inte startade för
säsongen. Det märks att Håkan inte är hemma, men när allt
var klart, tänkte jag att Håkan skulle nog ha varit stolt nu.

Samtidigt som den stora rivningen inne i huset sker, har det
hänt massor i trädgården. Plattorna, rabatterna rensats och
planteringar i krukor med örter och blommor skett.

Nere vid Bäveån har Dan och Markus gjort en stor altan till lill-
stugan. Inför festen till studenten har vi köpt två takpaviljonger,
som killarna har byggt ett golv till, det blev jättefint. Samtidigt
som Blanco har renoverat trappan ner till ån. Snacka om
"det stora rycket!"

En underlig känsla, allt detta händer, samtidigt som Håkan,
i Linköping, kämpar på sitt sätt för att komma tillbaka till ett
normalt liv. Håkan skall få en kork i hålet på halsen, så han
kan andas riktigt. Alla värden är bra, igår satt han i stolen i
många timmar, utan respiratorn. Så snacka om framgångar
på olika plan. Det är ju "det stora rycket," för Håkan också.

Operationen blev uppskjuten igen, detta med höger ögonlock,
så nu har dom gett järnet, för att få lungorna igång, med allt
vad det innebär. Träning, träning och åter träning. Håkan är
verkligen motiverad, han vill komma tillbaka och det betyder,
hårdträning. Be gärna för Håkans träning, att det skall lyckas.

Johanna och jag åker till Örebro, då Linnea, barnens kusin,
tar studenten. Vi sover över där, åker vägen om Linköping
på hemvägen, jag skriver en rapport, efter den resan, här på
bloggen.

Ett stort Tack till alla som har hjälpt till med "det stora rycket"
på Sigelhultsvägen, jag är så tacksam, för detta hade inte
blivit till utan er.

Jag tänker att vi åker till våran stora kolonilott, lillstugan vid
ån är våran kolonilottsstuga, då går det lättare att vara där,
för trädgården måste ju skötas och vi behöver den också.

Be för Håkans lungor, operation och flytt, att allt skall ske
i rätt tid. Tack än en gång för all stötting och förbön och alla
kramar. Er kärlek betyder så mycket!

Gud välsigne er, alla! Gud är så god!
Kramar
Gunilla

8 kommentarer:

  1. Fortfarande är denna blogg det första jag kollar varje dag. Och så ska det vara till Håkan är tillbaka. Det är så gott att få följa alla små och stora framsteg och därigenom se hur Gud bryr sej om alla detaljer i en människas liv.
    "Vi står tillsammans, fyllda utav Jesu kärlek.
    Enade i samma tro i Jesu namn."

    SvaraRadera
  2. Margaretha Westergård3 juni 2009 kl. 12:41

    Tänk att livet - Gunilla - går vidare trots allt - och så måste det ändå vara - samtidigt som ni lever helt olika liv - Håkan och du - i olika världar!

    Du klipper och trimmar - sköter och vårdar - han kämpar och tränar - blir omskött och vårdad! Tänk att livet kan förändras så snabbt - och så totalt!

    Men hoppas att ni får det trevligt på festen - och att också sjukhusbesöket blir givande och positivt! Idag fyller vår "lilla" David år - tänk du - att han redan är 33!!! Tiden står inte stilla - den går - och går alltid framåt!

    Med er alla i fortsättningen!
    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla och Håkan!
    Har försökt ett antal ggr att kommentera på Er utmärkta blogg, men av någon anledning blir jag alltid refuserad..."pga av felaktiga tecken i min e-mail adress"?!
    Försöker denna väg istället.
    Vi ber för Håkan och Dig och Er familj i olika sammanhang och får också hälsningar från olika människor som vill att vi ska framföra dessa till Er.
    Underbart att höra om den process av Herrens godhet som Ni upplever mitt i denna ofattbara prövning.
    Sammanfattningsvis så förstår vi att det är många av Era "gamla" vänner som också tänker och ber för Er och - precis som vi -älskar Er!
    Kram Gunilla och Bosse Nyberg, Bro

    SvaraRadera
  4. Underbart att läsa om "det stora rycket" både hos dig och hos Håkan! Ja ni ÂR verkligen hjältar - Guds hjältar. Gud blir förhärligad genom era liv och människor berörs djupt runtomkring er-säkert många som ni inte ens vet om! Ni "sår med tårar och ska skörda med glädje" Jag tror helt enkelt att Guds rike växer genom ert liv nuförtiden! Jesus kommer att vara med på festen - Han älskar fester! Och tänk att samtidigt kommer Han att vara hos Håkan och fylla honom med sin frid och glädje som är oberoende av omständigheter! Håkan kommer att glädja sig med er tror jag(så pass känner också jag honom!)Tack IGEN Gunilla för allt du delar med dig!

    SvaraRadera
  5. Tänker på er och ber för er.Kramar.Mvh maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  6. Underbart att läsa om att det är så många som hjälper dej Hade det inte varit så långt till dej skulle jag gärna hjälpt dej med trädgården
    Skönt att Håkan orka sitte uppe jag ber för honom varja dag och vet att alla böner blir hörda Hälsa till Håkan kram Anna-Greta

    SvaraRadera
  7. Hej! Läser o gläds med er över alla framgångar på olika områden. Fortsätter stå med er i bön o tacksägelse för Håkan o "praktiska omständigheter" . Även om vi aldrig träffats (träffade Håkan i London för 24 år sen) så kommer ni alltid ha en plats i mitt hjärta framöver =) Kram/Mari

    SvaraRadera
  8. Gud välsigne er, hela familjen. Ni känner inte mig och jag känner inte er. Men jag följer bloggen, ber för er och blir samtidigt uppmuntrad tillbaka när jag ser hur Gud hjälper i en svår situation. Vi har en mäktig Gud! Så skönt att få vila i hans famn i alla livets skeden.
    " Inte genom någon människas styrka eller kraft skall det ske, utan genom min Ande, säger Herren. Vilket du än må vara, du stora berg som reser dig mot familjen Gniste, så skall du ändå förvandlas till jämn mark" Sak 4:6-7

    Gud välsigne er! Önskar er en fin helg!
    Mvh Annika i Umeå

    SvaraRadera