lördag 30 maj 2009

Smärtan då - Är en del av lyckan nu!

Citatet är från Carl Lewis, jag skrev ner det i min bibel för flera år sedan, när jag läste om vad han gick igenom. Just då, var jag mer tagen av hans sätt att kunna tackla det dom gick igenom. Vi tittade också på filmen, gråtande, med en bön att komma dithän i mitt eget liv. Om det händer något, av så djup smärta i mitt liv,
Herre, hjälp mig, att komma till den förståelsen.

Åren går, och så på några minuter, förändras allt. Att vi kom ut allihop, var först den stora glädjen. När vi står i snön, barfota med bara underkläder, och ser vårt hus brinner, är tanken: Alla kom ut, du får inte ta med dej nåt dit du går. Minuterna är inte många, men känns som evigheter, innan polis, brandkåren och ambulanserna kommer. Då slappnade vi av, nu tar dom över kommandot.

Den bragd dom gjorde, betyder att vi alla lever och att skalet av vårt hus finns kvar. Nu är det total rivning, på gång, inne i huset, för att få bort all röklukt.

Den insats som sattes på Håkan, av läkarkåren, och det stora bönestöd som finns över hela världen för Håkan, gör att små under och stora mirakel, har banat väg för att Håkans liv har räddats, och Gud har fått visa sin makt i stort som i smått. All ära till Gud!

Smärtan då, när jag själv låg bränd, såg mig i spegeln, vanställd, med en man på ett annat sjukhus, som svävade emellan liv och död, det var för mig, smärta då...

Att Håkan har överlevt, är en del av lyckan nu.
Att mitt vanställda ansikte har blivit normalt, är en del av lyckan nu.
Att alla tonåringarna klarade sig, är en del av lyckan nu.
Att Håkans läkedomsprocess har gått så bra, är en del av lyckan nu.

Att vi, tillsammans kan se framåt, är en del av lyckan nu.
Att fånga dagen, leva i nuet, är en del av lyckan nu.
Att få glädjas över varje litet framsteg, är en del av lyckan nu.
Att ha så många vänner som stöttar oss, är en del av lyckan nu.

Smärtan då, är en del av lyckan nu. Nu hajar jag det också! Man lär så länge man lever!

Böneämnen:
Att Håkans operation på måndag, skall gå bra.
Att Håkans lungkapacitet skall bli starkare.
Att Håkans flytt till Sahlgrenska i Göteborg skall bli i rätt tid.

Tack alla kära syskon, vänner att ni finns för oss just nu!

Gud välsigne er, alla!
Kram
Gunilla

7 kommentarer:

  1. Är så glad och tacksam över att se Guds kärlek och omsorg i era liv genom denna situaton.

    Tacksam över det jag fick uppleva i Horred.
    Det är goda vänners kärlek och omsorg.

    Gud är alltid trofast.

    Älskar er
    Neeta

    SvaraRadera
  2. Gunilla!
    Än en gång-vi ber för er dagligen.
    Vi följer på bloggen vad som på ett
    speciellt sätt behöver lyftas upp, för
    beskydd och hjälp. Det är fantastiskt att
    du går från dag till dag med Herrens hjälp.
    Att Håkan får uppleva att du finns där,som
    du gjort tidigare,men nu måste det vara spec.
    stort för honom att du får den kraft som du
    får. Ber att du ska få vara förmedlare av
    de behov han har som bara du kan uppfatta.
    kram Ingrid P.

    SvaraRadera
  3. Margaretha Westergård30 maj 2009 kl. 22:43

    HÖGA VISAN 8:6-7
    - Ty kärleken är stark såsom döden,
    dess trängtan obeskrivlig såsom dödsriket;
    dess glöd är såsom eldens glöd,
    en Herrens låga är den.
    - De största vatten förmå ej
    utsläcka kärleken,
    strömmar kunna icke fördränka den.
    Om någon ville giva alla ägodelar
    i sitt hus för kärleken,
    så skulle han ändå bliva försmådd.

    I smärtan och lyckan - Gunilla - är vi med dig denna strålande, varma pingsthelg - den helg då lärjungarna uppfylldes av Anden - och de började tala andra språk - det hördes ett dån som av en stormvind - och syntes tungor som av eld över var och en av dem. Må Gud uppfylla dig med sin ande - dag för dag, på nytt och på nytt igen!

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  4. Han ger den trötte kraft och förökar den maktlöses styrka!
    Det är ett ord för er idag!

    SvaraRadera
  5. gläder oss med er!.."Herrens ängel slår sitt läger omkring dem som fruktar Honom,och Han befriar dem"...för "när de rättfärdiga ropar hör Herren,han räddar dem ur all nöd.".ps.34:8,18.Vi ska be för att operationen går bra idag.Att lungorna blir starkare..ja de ska bli fullt återställda.Vi tackar och tror också att Herren förbereder flytten till Sahlgrenska.När den planeringen är klar så ska Håkan få det bästa av alla rum på avdelningen och vara omgjärdad av de bästa läkare och sköterskor..Tack Fader,för att Du ordnar detta för vår vän Håkan.gud välsigne Hela familjen gniste i Jesu namn.Amen.Mvh maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  6. Ett underbart ord jag fick i veckan som jag delat med syskon i Herren är alldeles säkert ett ord även för er:

    Ef 4:16
    Från honom får hela kroppen sin tillväxt. Så byggs kroppen upp i kärlek, och den fogas samman och hålls ihop genom det stöd som varje led ger, alltefter den kraft som är utmätt åt varje särskild del.

    SvaraRadera
  7. Fröjd i Herren är er styrka ! Har själv gått igenom endel svåra år,men genom lovsång har jag känt hur gud har burit mej och jag fått styrka. Mvh Lena Uppsala

    SvaraRadera