torsdag 21 maj 2009

Ett nytt besök hos Håkan idag, Kristi himmelsfärdsdag

Helt spontant ringde jag Miguel, nära vän till Håkan och frågade ifall han hade lust att följa med och besöka Håkan. Håkan hade frågat efter Miguel och det kändes bra när Miguel svarade ja. Efter 20 minuter var vi på väg.

Vi hämtade upp Lillan i Huskvarna.

När vi kom upp till Håkan hade han nyligen blivit omlagd och var lite trött. Han blev mycket glad när vi kom. Han hade inte räknat med att någon skulle besöka honom idag och när han fick se att Miguel var med blev han väldigt glad.

Det var ju inte så länge sen vi var hos Håkan. Så det var med spänning som vi skulle få se hur hans ögonlock skulle se ut. Det var helt fantastiskt. Han kunde sluta sitt öga och det såg jätte fint ut.

Vi pratade med honom och vi skojade med varandra. Sköterskan tyckte att vi hade en härlig humor. Och jag fick mig en känga av Håkan när han tyckte att jag skojade lite för mycket. ”Passa dig så att du inte får stryk”. Då sa jag till honom, du är störst men inte äldst, det höll han med om. Det är så skönt att vi kan skoja med varandra samtidigt som vi är allvarliga.

Idag var Håkan med på allt samtidigt som han var lite trött.

Vi är så tacksamma för att läkningen går så bra och Gud är med i allt.

Alla som sköter Håkan är så förundrande över hur bra läkningen går.



Gud välsigne er alla

Per-Göran Gniste

8 kommentarer:

  1. Tack PG för att du tog med Miguel och
    åkte upp och Lillan haka på...
    Väldigt gott att höra om ögonlocket och
    humorn er emellan.Varje framsteg är ett
    steg framåt! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Idag skrattade vi gott när vi läste inlägget, vi kunde nästan höra Gnistebrödernas "syskongnabb". Härligt att Miguel kunde åka med oxå.
    Vi står fortsatt med i bön och tacksamhet till vad Gud gör.
    Med kärlek Dan o Lotta

    SvaraRadera
  3. Det är så fantastiskt att läsa om hur allt går framåt. Gud är så god. Jag går in på bloggen varje dag, fastän jag inte känner er känner jag ändå med er. När en lem lider lider de andra med den och glädjen delar vi också. Tack Gud för syskon över hela världen.

    SvaraRadera
  4. Jag fortsätter att bedja för Håkan trots att jag inte känner honom men jag vill se UNDER och Håkan är ett under!

    SvaraRadera
  5. Det är gott att läsa att allt går framåt för Håkan på bästa sätt. Brukar läsa bloggtexten för Sonja Creutz i Floby. Hon hälsar att hon ber för Håkan och familjen varje dag. Gud är trofast är ett ord hon vill sända med till familjen Gniste.
    Vi fortsätter alla att be och tacka Gud för hans stora omsorg om er alla,
    kram Annica Å

    SvaraRadera
  6. Tack P-G att du skriver om vårat plöstliga besök det var så roligt att Håkan blev så glad och överraskad när vi kom.Vi forsätter och ber. Lillan

    SvaraRadera
  7. jag hoppas att Håkan blir bättre snart, jag har han i tankarna!!! Han e säkert stark nog att ta sig igenom allt!jag tänker också på hans familj.Det finns många hinder men vi människor är födda till att lyckas!!!jenny

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt att ögat har läkt så fint.Vi ber att det ska gå lika bra med det andra.Härligt att höra om humorn och glädjen som finns där er emellan..Gud välsigne er!Mvh maria o perra med fam.

    SvaraRadera