söndag 17 maj 2009

Gårdagens besök...

I dag har Lillan, Samuel och jag varit och besökt Håkan.

Det är fantastiskt att se hur allt fungerar med Håkan hur allt läker och hur nöjda sköterskorna och läkarna är med honom.

Ansikte läker och hans hud blir finare för varje gång vi har besökt honom. När vi först tittade in genom fönstret och såg Håkan så var det, det ansikte som vi sett så många gånger förut innan olyckan skedde. Kanske lite svullet, men ändå.

Efter operationen av det vänstra ögonlocket så har Håkan fått lite feber och har varit tvungen att använda respiratorn så att han inte skall behöva anstränga sina lungor. Därför hade han svårt att tala i dag. Men han pratade på så gott han kunde men vi förstod att han fick anstränga sig. Sköterskan sa att egentligen skulle han inte kunna prata så bra som han gjorde, men han är helt fantastisk, sa hon. Det är min bror!

Lillan fick också en uppgift i dag. Det kliade på Håkans kind och hans nästipp. Det fixade Lillan bra. Håkan sa att det var ju bra att Lillan fick en uppgift och det sa han på sitt speciella humoristiska sätt. Ni som känner Håkan förstår hur han sa det.

Innan vi skulle lämna sjukhuset, dök helt plötsligt en av läkarna upp som tog emot honom när han kom till Linköping. Han presenterade sig och berättade hur fantastiskt läkningen har gått. Att det kommer en liten febertopp är inget konstigt efter allt Håkan har gått igenom. Jag frågade också vad han trodde när han fick se Håkan först.

Läkaren sa att den här killen kommer aldrig att klara sig. Det var vad han tänkte. Han sa att Håkans skador har läkt på helt fantastiskt sätt. Han var väldigt positiv.

Som ni förstår är vi oerhört tacksamma för alla förböner för Håkan. Ni ser vilken underbar och stor Gud vi har. Fortsätt och håll ut i bön.

Gud välsigne er alla

Per-Göran Gniste

15 kommentarer:

  1. Underbart! vi håller ut i bön..Mvh maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  2. Tack Jesus för din nåd med läkedom! jag läser bloggen varje dag! Det är dagens bästa läsning! Det är en stor uppmuntran att läsa om hur Gud uppehåller och hjälper i nöden! Det ger hopp! Ofta blir jag gripen till tårar av tacksamhet vid läsningen! Tack för att ni delar med er! Jag är med i bön.
    Kram Christina

    SvaraRadera
  3. Det är så underbart att läsa om hur Gud är med i allt detta. Att läsa om hur vi känner med varandra och står tillsammans oavsett om vi känner varandra eller inte. Vi har verkligen något som går utöver allt annat vi som tillhör Jesus och detta ska människor se och dras till honom.

    SvaraRadera
  4. Tack P-G att du skriver om vårat besök.Det är lika fantastiskt varje gång vi har varit och hälsat på Håkan.Tack igen för alla förböner Håkan och vi alla i familjen får.Tack. Nu forsätter vi och ber. Mvh Lillan

    SvaraRadera
  5. Vi kan aldrig sluta att tacka dig Jesus! Tack för din mirakelkraft! Ja vi fortsätter att hålla ut i bön! Tack för allt ni berättar från era besök. Det är trosstyrkande för oss alla! Gud styrke och välsigne er!

    SvaraRadera
  6. Tack för allt som ni förmedlar via denna blogg! Så uppmuntrande att se Guds enorma omsorg och att Han är så god och trofast igenom allt!!
    Han ska bära er igenom allt!
    Vi ber!

    SvaraRadera
  7. Vi ber och bär er!

    / Mvh Daniel, Tjörn/stenungsund

    SvaraRadera
  8. Margaretha Westergård18 maj 2009 kl. 12:49

    Handgripligt drog Gunilla ut Håkan till livet - och mentalt höll hon kvar honom där - tills sjukvården, bönerna och livets Herre tog över!

    "Säll är den som hoppas uppå Herren
    med en barnslig tro som Abraham,
    ty han trodde där allt hopp var fjärran
    och han aldrig, aldrig kom på skam.
    Säll är den som med ett trofast hjärta
    vandrar stadigt uti Herrens bud
    och, i prövningarnas bittra smärta,
    tyst och stilla bida inför Gud."

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  9. Det är verkligen fantastikst att höra! Helt underbar! Tack Gud!! Jag ber för er och tänker ofta och mycket på er!
    Hjärtliga kramar!

    SvaraRadera
  10. När jag häromdagen läste Jesaja 40 vers 30 och 31 "Ynglingar kan bli trötta och utmattas, och unga män kan falla, men DE SOM VÄNTAR EFTER HERREN HÄMTAR NY KRAFT, DE FÅR NYA VINGFJÄDRAR SOM ÖRNARNA.", tänkte jag på Håkan. Nya vingfjädrar kan väl lika gärna vara ny hud. Håkan ligger och väntar efter Herrens kraft.
    Fantastiskt att få läsa att läkaren inte trodde Håkan skulle klara sig och inse att Herren har burit honom igenom ända hit. All ära åt Gud!

    Eva Fagerström

    SvaraRadera
  11. Gunilla! du kommer nog inte i håg mig men jag kom i gåg dig jag var inte gammal men du hadde ett familje läger som jag var med på med släktignara!!!
    du lärde oss sånger. sånger som har följt mig genom livet. när jag var 17 år bestämde jag mig att ta emot jesus som min frälsare. Jag hadde okej liv kompisar å allt... men jag led av ätstörnigar... tränade som en dåre något fattades i mitt liv jag försökte fylla de, Jag glömmer aldrig då den sången du lärde mig dök upp... den betydde så mycket. som så många gånger för ut i livet...
    ville bara säga jag ber för er håll eran blick fäst vid jesus!!!! Jesus är våran herde han låter oss få vila finna ro läkerdom han ger oss kraft och stöd. önskar er all himmelsk välsignelse!/sara

    SvaraRadera
  12. Margareta Birging18 maj 2009 kl. 18:59

    Det är med förväntan och spänning vi går in på bloggen nu och då.Gott att få läsa hur Gunilla, barnen och syskonen delar sina upplevelser i Linköping, känns nästan som vi alla står utanför glasrutan på sjukhuset...Hjärtat fylls med tacksamhet till Herren och som vi uppfattar skicklig sjukvårsdpersonal.Herrens välsignelse över Håkan, Gunilla, barnen och hela "Gniste-släkten" önskar familjen Birging

    SvaraRadera
  13. Gunilla & Håkan - följer också bloggen.
    Gud är trofast och Jesus Kristus lever. :-)

    Har träffat Håkan vid en ledarsamling för nåra år sedan - en härlig och inspirerande pastor.

    Önskar Håkan fortsatt läkning och styrka.

    Kram till familjen och skickar även en kram till Håkan i cybervärlden.
    Take care, B

    SvaraRadera
  14. ja e så otroligt tacksam över att ni alla har överlevt ,, ja älskar er ,, å tack så ENORMT mycke för va ni har gjort för mej ,, puss kram monia

    SvaraRadera