torsdag 14 maj 2009

Håkan är nyopererad igen...

Tack för all förbön. Operationen gick bra, denna gång var det Håkans vänstra ögonlock som dom tog sig an. Huden togs bakom hans högra öra. Läkarna är ju helt fantastiska. Ögonlocket skall vara stängt under 10-15 dagar, därefter görs det en operation på höger öga.

Nu är Håkans sår nere i 10 %, men mycket av huden som har självläkt är väldigt tunn och sårbar. Det hela har gått fort, men fortfarande har Håkan en lång resa framför sig. Håkan är vid gott mod. Hans tro och hans andliga liv som porlar i honom är hans styrka och hans trygghet.

I tisdags satt Håkan utan respirator i flera timmar. Vi tackar Gud för varje litet framsteg. Vi är så tacksamma för all stöd och all förbön som ni alla är en del av. Det värmer och gör allt lite lättare.

TACK GUD FÖR ALL KÄRLEK VI FÅR...

Tack för kramen på parkeringsdäcket, det värmer...
Tack för vackra buketter, det betyder så mycket...
Tack för alla inlägg på bloggen, det betjänar...
Tack för servisen till Håkans välkomstmiddag, finner inte ord...
Tack för alla tårfyllda ögon vi möter, det är delaktighet...
Tack för kakorna vi fick i Linköping, vi blev rörda...
Tack för alla vykort och sms, det betyder så mycket...
Tack för alla gåvor, utan er hade det inte fungerat...

TACK GUD FÖR ALL KÄRLEK VI FÅTT...

Här i Uddevalla har det varit strålande sol och jag har börjat lite i trädgården. Tagit ut trädgårdsmöbler, studsmattan, gungor, fixat sandlådan och lekstugan. Nu är det lättare att vara där, för vi behöver trädgården i sommar. Det är mycket att göra eftersom jag inte har orkat förut, men vi får ta en sak i taget. Tack John, du kom som en räddande ängel idag.

Gud välsigne er, alla!!
Tack för ert stöd!!
Kramar
Gunilla

15 kommentarer:

  1. Tack Gunilla, för att du fortsätter orka skriva...så att vi andra kan vara mer delaktiga.

    Tack käre Far för din omsorg...din makt...förnyad kraft...liv och liv och liv i överflöd...

    Håkan, du är saknad och efterlängtad och absolut inte glömd! Vi längtar efter dig!
    Din familj är fantastisk! De bär denna börda på ett fantastiskt sätt...det är tufft men det går...Livet segrar!!!

    Till alla vänner i Kristi kropp:
    _ Fortsätt be!!!
    Fortsätt uppmuntra!!!
    Fortsätt skriv på bloggen - jag VET att det är många som läser och hämtar kraft OCH tro här...Gunilla läser, Barnen läser, Fristaden läser, landet läser- "kyrkvana och mindre kyrkvana" ...(vad nu det betyder)OCH Håkan kommer att läsa så småningom.

    Guds nåd, styrka och läkedom för den här dagen ber jag om för oss alla.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Vi fortsätter be och tro!

    SvaraRadera
  3. Glad över goda rapporter som jag följer på hemsidan. Ber att Gud ska fortsätta visa sin trofasthet och nåd.

    Kära hälsningar till er alla i familjen och församlingen. Hälsa till Håkan och säg att vi ber för honom.

    Kram Birgitta Wahlfridsson i Småland

    SvaraRadera
  4. Håkan har verkligen fått en "ommöblering" av hud... helt uppenbart Guds nåd bakom!

    Gläds extra mycket åt stunden utan respirator - det måste ha känts underbart!

    SvaraRadera
  5. Åh, kära Gunilla!
    Du är så saknad och jag tänker ofta på Dig och Din familj! Jag ber för Håkans helande och går i tron på ett välsignat genombrott! Jag har nu flyttat tillbaka till Göteborg, men jag vill så gärna kunna göra något för Dig!
    Jag kan inte tacka Gud nog för att ni lever, vi har verkligen en god Gud och hans vlsignelser är rikliga. Tack Gud för att du håller en skyddande och helande hand över Håkan! Och tack för att du leder alla läkare och personal som arbetar kring Håkan!
    *En hjärtlig kram, fylld av saknad och omsorg!*

    SvaraRadera
  6. Margaretha Westergård14 maj 2009 kl. 23:44

    Gick en lång skogspromenad ikväll - där du, Gunilla, och din Håkan var med hela vägen i tystnaden tillsammans med hopp och tro!

    Du skriver att Håkans sår är nere i 10% - vilket måste innebära att 60% av skadorna är täckta med ny hud - vilket i sin tur måste betyda att den allra svåraste delen av färden mot målet är avverkad - en enorm seger för livet - och för kunskap och skicklighet från sjukvårdens sida!

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  7. Jag fylls bara med en sån glädje och tacksamhet till Gud för allt som Gud gör för er! Det är en enorm kamp ni går igenom. Men Haleluja - "större är Han som är i er än han som är i världen"! "De vapen vi strider med är inte svaga..." Stor kram till er alla i familjen!

    SvaraRadera
  8. Margaretha Westergård15 maj 2009 kl. 10:29

    Rätt bör vara rätt - om 10% av såren är kvar - bör hela 90% av skadorna vara läkta - och 60% av hela Håkan vara täckt av ny hud - om skadorna från början var 70%. Det gäller att hålla ordning på "%en" så bilden blir rätt - eller hur? Blev det rätt nu?

    Hoppas att du, Gunilla, och övriga familjen får en bra dag idag, att ni får uppleva värme, kärlek och omsorg på många olika sätt!

    Margaretha

    SvaraRadera
  9. kära Gunilla ..blir så glad över varje framsteg!Tänker på er varje dag och ber att Håkan ska bli fullständigt helad..har bett att han ska få bli hel och fin både i kroppen och speciellt ansiktet..ett bibelsammanhang ur Höga visan i Bibeln har kommit till mig när jag framburit Håkan i bön inför vår Fader.Höga visan 5:10-16.Kan enkelt föreställa mig att det är så du,gunilla känner för din man..jag såg det ur ett annat perspektiv..så som också vår kärleksfulle fader ser på Håkan..Han ser på Håkan som sin VÄN ..och avslöjer vilka tankar Han har för Håkan.I tro talar jag ut dessa underbara ord över Håkan.Mvh maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  10. Din trofasta kärlek aldrig mej lämnar,
    Din barmhärtighet den kan aldrig ta slut
    Den är ny varje morgon , ny varje morgon
    Stor är din trofasthet min Gud
    Stor är din trofasthet

    SvaraRadera
  11. Vi är så glada för varje framsteg vi får höra om.
    Vi fortsätter att be om ett fortsatt helande som överträffar det normala. Varm hälsning från fam Rörvik

    SvaraRadera
  12. Även jag står med i denna skara som tänker på Håkan och er alla i familjen ...och förundras över den läkning som måste vara ett mirakel även för läkarna ...längtar så efter den dag då du Håkan själv får stå inför folkmassorna och berätta om din tid och din närhet till Gud vår Fader ...så underbart det kommer att vara ...
    Anne-Mari Vänersborg

    SvaraRadera
  13. Leif Josefsson16 maj 2009 kl. 19:14

    Ann-Mari skrev: "och förundras över den läkning som måste vara ett mirakel även för läkarna"

    Det kom mig att tänka på en läkare på NÄL som jag fick remiss till efter en hudinfektion som höll på att "äta upp" mitt smalben. När han hörde att jag var Frälsningssoldat sa han "Bra! Då har du många förebedjare!" Benet blev bra igen tack vare förbön och en förståndig läkare som visste vad han gjorde.

    När man läser här så förstår jag att ni har många förebedjare jorden runt. Och goda läkare i Linköping. Gratulerar till detta och jag önskar er fortsatt läkning.

    Leif Josefsson, Trollhättan.

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Det är verkligen så inspierarande att läsa bloggen. Förstår att ni haft det riktigt tufft. Men det finns verkligen en Gud som är med er hela vägen. Fortsätt skriv ni ger hopp åt många.
    Stor jätte kram till er.

    SvaraRadera
  15. Gunilla,
    gott att läsa det du skriver! Guds nåd är var morgon ny, det är så tydligt. Ingvar och jag är med er i våra böner. Jag tänker ofta att alla småfåglar kvittrar så ljuvligt nu för de har ett fantastiskt budskap från Skaparen om Håkans fortsatta helande liksom förnyad kraft och lust till dig! Kram från Marianne Humlén

    SvaraRadera