onsdag 6 maj 2009

Tack för allt

Tack för all kärlek, uppmuntran, sms, blommor och gåvor!! Jag bad om en extra uppmuntran, när Håkan inte var hemma på min födelsedag.

Det började redan i Horred, ett par vänner, gav mig pengar att handla för, jag såg både det ena och det andra som vi behöver till vårt hus. När jag ställt det jag plockat ihop, vid disken, kom någon som hört att jag fyllde år och betalade alltihop. Jag blev så glad, började plocka mer grejer, det var ju så billigt. När jag kom till kassan och skulle betala så var det också betalt. Med pengen på fickan åkte jag till IKEA och köpte en rosa-lila, vacker dammsugare. Snacka om överraskningar! Jag blev verkligen bönhörd. Det bara fortsatte, dagen blev så fin, mysig, rolig med massa överraskningar, både i skolan och här hemma.

Största presenten var nog i alla fall att Håkan åt riktig mat för första gången sedan den 2 mars. Tack Gud för varje framsteg! Idag tisdag, blev det bad och omläggning för Håkan igen. Första gången dom inte sövde Håkan, utan bara gav honom smärtlindring.

BÖNEÄMNE: Imorgon, onsdag skall dom operera Håkan. Nedre delen av magen, svankryggen, vänster axel och båda överarmarna. Tack för att du står med oss i bön, att operationen skall lyckas bra.

Sjuksköterskan sa, att benen och fötterna har läkt fint, men att huden är så tunn att dom har bandage som skydd. Vilka segerrapporter! Jag är så tacksam för alla framsteg i Håkans kropp. Tack för all förbön!

"När jag vilar verkar Jesus i mej, när jag vilar från mina verk, när jag vilar, vilar, vilar i Gud, verkar Guds ande genom mej." Vi sjöng den gång på gång, vid Håkans säng. Gud är där, Guds vila är där och Håkan får vila och läkas i den miljön.

Ett stort tack till all fantastisk personal, ett stort tack till alla som ber och tänker på Håkan, ett stort tack till vår Herre och Mästare för att Håkan fick leva och att läkningsprosessen går så fort framåt." Tack, tack min Jesus, Tack, tack min Jesus...jag vill bara tacka, jag vill bara tacka dej!"

Gud välsigne er alla!
Kram
Gunilla

10 kommentarer:

  1. Jätte massa kramar till dig gumman, så underbart att läsa hur otroligt bra allt går, Gud är så mycket mer än vi kan tänka och förstå...
    Kommer ner i Juni, måste träffa och kramar dig då... Kram Ester och familjen..

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig födelsedagspresent i affären! Vi fortsätter att be för er o Håkan speciellt. Lena

    SvaraRadera
  3. Ja..Gud år verkligen GOD!.(Gud har gett Håkan bönesvar..det var ju hans önskan att vi skulle be extra för dig Gunilla)Gläder mig verkligen med dig för din fina dag med alla underbara överraskningar..ja..Gud kan verkligen göra en mållös..för Honom är det aldrig för mycket..Han älskar att välsigna och ge vad vi behöver och vad vårt hjärta längtar efter..Ära och Tack till vår underbare Fader!.Kram! Maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  4. SÅÅÅÅ GOTT det måste ha smakat för Håkan!!! Nu går det undan ska ni se! Herren är god!

    SvaraRadera
  5. Hej Håkan o Gunnilla o ni andra gnistar.
    Idag har Jes 40:31 blivit starkt för mig i min bön o mina tankar för er.
    men de som litar till Herren får ny kraft, de får nya vingar som örnar, De springer utan att tröttas, vandrar utan att mattas.
    ny kraft, nya vingar, nytt av det som behövs
    Ni är omslutna av en god Gud som ger nytt.
    Martin Wallström

    SvaraRadera
  6. Kära Gunilla!
    Underbart att få höra om din födelsedag och om alla bönesvar och välsignelser! Tänk hur fantastiskt gott Gud verkar i våra liv! Och jag är så oerhört tacksam för alla bönesvar som vi får om Håkans läkning och hans framsteg! Jag önskar Dig verkligen en underbar födelsedag i efterskott! Du är mycket saknad och älskad Gunilla! Tack för att Du finns och för ditt stora hjärta! Du gör och har gjort så oerhört mycket gott och hjälpt och tjänat andra! Jag ber att Gud ska välsigna Dig och hela din familj rikligt, och det vet jag att han gör! Tack Gud för det!
    Många omslutande kramar!

    SvaraRadera
  7. Margaretha Westergård6 maj 2009 kl. 22:59

    Det är klart att du behöver ha en - vacker - dammsugare - och vad är vackrare än en rosa-lila? För Håkans del - ett stort framsteg - att inte behöva bli sövd vid omläggning. Utan tvekan går allting framåt - sakta men säkert! Fantastiskt - och en bamsekram, Gunilla, på födelsedagen i efterskott! Ser fram emot att höra hur operationen har gått - vems hud man har använt sig av den här gången.....

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  8. Grattis Gunilla Kul att du fick så mycket uppmuntran på din födelsedag Står med er i bön att allt ska läkas med hast kram Anna-Greta

    SvaraRadera
  9. Visste inte att du fyllde år men jättehärligt att läsa om din födelsedag och alla överraskningar från din pappa i himlen! Ja Gud är jamenn mer än god - Han är helt underbar och Hans kärlek vet inga gränser! Han älskar verkligen att ge! Ett STORT GRATTIS OCH GUDS VÄLSIGNELSE från mig i efterskott!!! "Tack Jesus för allt du gör i Håkans kropp! Tack för de underbara planer DU har för hela familjen Gniste och för att DU bär dem på DINA armar och ger dem nya vingfjädrar! DU ska ge dem tillbaka för allt som fienden har stulit! Halleluja! Och alla ska få smaka och se att DU är god!"

    SvaraRadera
  10. Petra Oscarsson8 maj 2009 kl. 09:15

    Grattis kära Gunilla!!! Stor kram från Petra;-)

    SvaraRadera