måndag 4 maj 2009

Sextioandra dagen

Dave och Chris Richards och Mats Nordén besökte Håkan måndagen den 4:e maj.

Åh, vad uppmuntrade vi blev idag! Håkan fick sin första måltid. Lite fisk, potatis och sås men han kände sig inte hungrig eftersom han fått bra näringstillförsel hittills.

Jag kunde se stor förbättring sedan vårt första besök strax efter branden. Svullnaden har gått ner. Han har bandage från bröstet och ner och nu kan han röra på armarna. Hans lungor fungerar bra. Han kan se och vi kunde tala med varandra! Vi samtalade sammanlagt i två timmar med en lunch emellan. Halleluja!

Hans röst är annorlunda eftersom han talar genom strupen, men hans ande och hans humor är fortfarande Håkan. Hans engelska är fascinerande och han talade engelska mer än han talade svenska!

Mats och Chris träffade honom för första gången efter olyckan. Han var väldigt klar och det gjorde oss glada. Sköterskan sa att de kommer att mata honom mindre genom slang och då kommer han att bli mer hungrig på riktig mat.

Håkan har levt i sin ande på Psalm 23, så vi läste den tillsammans efter han, skämtasmt sagt: “Bishop, say the Blessing!”

Vi berättade om den fantastiska Nordiska Konferensen som vi just avslutat i Horred. Han hade blivit väldigt upprymd, om han hade sett, hur hans hårda arbete och hans böner blivit besvarade.
Håkan var väldigt rörd vid flera tillfällen. Vi påminde honom om Hebr 6:10. "Ty Gud är inte orättvis, så att han glömmer vad ni har gjort och vilken kärlek ni har visat hans namn genom att nu som tidigare tjäna de heliga".


Be kontinuerligt för helande för hans huvud, speciellt bakhuvudet.
Be för att Håkan får vara i trons vila så att hans helande fortsätter.
Chris frågade Håkan vad han ville att vi skulle be för och osjälviskt bad han oss att be för att Gunilla skulle orka med att ha så många saker att göra.

Vi behöver dig, och vi uppskattar väldigt mycket dina böner, och vår otrolige Gud som svarar på bönerna.

Ära till Hans heliga namn.

Dave Richards

4 kommentarer:

  1. underbara rapporter1vi blir så uppmuntrade över framstegen.Tänker på Håkan och familjen varje dag så det är narurligt för oss att be för Gunilla och resten av familjen också.Vi är så glada över att Guds omsorger och helande fortsätter.Vi tackar Gud för det! Vänliga hälsningar Maria o Perra med fam.

    SvaraRadera
  2. Det är fantastiskt att få höra om alla framsteg! Tack Gud!! Om Gud är med oss, vem kan då vara emot oss! Gud har gjort många underverk, och fler är påväg!
    Jag ber för er alla, och det är så underbart att se att så många hela världen över ber! Vi tillhör alla samma kropp, tack Gud för det! Gunilla, jag saknar Dig och tänker ofta på Dig!
    Kramar om! Guds frid!

    SvaraRadera
  3. Hej Håkan! Det är med stor glädje jag läser bloggen idag!! Tänk äntligen händer det stora saker.. har varit så orolig alla dagar.. tankarna går varje dag till er alla. På väg till jobbet går jag förbi ert hem varje dag. känns så märkligt att inte se dig då o då hämta tidningen i morgonrocken.. men den tiden kommer igen.
    Håkan,morgonte o bibeln.. Vi saknar dig så oerhört!! Återigen säger jag det.. Uddevalla är sig inte likt utan dig.

    Gunilla: Ledsen att jag inte har haft tid att höra av mig så mycket.Du vet , jag har er alltid nära mitt hjärta. Jobbet tar mer energi än jag trodde men jag har det ok där.Hoppas att jag snart får bjuda på fika hos er.. o bara vara en stund med dig.

    Massor av kramar o välsignelser Helene m familj.

    SvaraRadera
  4. Wow! Underbart att höra. Guds nåd är enorm. Vi saknar dig Håkan och ser fram emot att få dig på närmare håll så att vi har lättare att hälsa på. Bön ger resultat och vi fortsätter att be.
    Sven & Gittan

    SvaraRadera