lördag 25 juli 2009

Gångavstånd!!

Det tar inte många minuter att gå till Håkan, hemifrån vår
nya lägenhet. Idag har jag gått fram och tillbaka två gånger,
det är stor skillnad emot långa resor till Linköping.

Vi frågade Håkan om det var någonting han önskade sig.
"Gärna lite rökt makrill..." och ikväll gick vi upp med lite
makrill till Håkan. Oj, vad nöjd han var...

Håkan har sagt i flera dagar, att han har ont i benet, han
har fått väntat i flera dagar på läkare, men idag var det en
undersköterska som tog Håkan på allvar. Ni som känner
min man vet att han är en försiktig typ, men nu blev det
bråttom till röntgen, och det visade sig att Håkan har haft
en propp i benet.

Det är väldigt vanligt, efter månader i sängen. Jag vet att i
Linköping fick Håkan medicin för detta i förebyggande
syfte, men nu har Håkan varit så igång att dom inte har
förstått hur allvarligt det varit, när han har sagt att han har
haft ont i benet.

Vi hade tänkt, tillsammans skriva på bloggen, så att du
skulle få en extra hälsning från Håkan, men efter den upp-
ståndelse det blev, fanns inte dom krafterna kvar ikväll,
utan vi gör det en annan dag.

Vi har nu läst allt på bloggen, tillsammans, Håkan och jag
denna vecka. Vi har hunnit igenom hela mars och april.
Håkan gråter och jag med, tänk att jag kan sitta och läsa
för honom om en tid när han var sövd, och här får Håkan
ta igen, det han har missat, i koncentrerad form.

När Håkan fick höra alla inlägg, nya och gamla vänner
som skrivit blev det nästan för mycket för Håkan. Vet
inte hur många näsdukar som gick åt.

Denna veckan skall vi läsa igenom hela maj, snart kommer
vi till juli, så har du en hälsning till Håkan, skriv på bloggen!

Be för Håkans ben...tack..och Håkan sänder ett stort Tack
till er, alla!!

Guds välsignelse!!

Kramar
Gunilla

22 kommentarer:

  1. Lovar att jag ska be!! Guds välsignelse över er alla!

    Kram Mona

    SvaraRadera
  2. Vi fortsätter oxå att be här från vår semester på Gotland. I går var vi på möte, på Frälsningsarmen i Visby, där bad vi dig Håkan, för proppen och den fortsatta rehabiliteringen. De skickade med hälningar till dig oxå.
    Massor av kramar från Dan o Lotta
    särskilt Svea skickar med en speciell hälsning

    SvaraRadera
  3. Gunilla, ge Håkan en stor kram från oss i Mölndal

    Roberto & Mona

    SvaraRadera
  4. Vi fortsätter att be för er här på Åland fastän vi är på våra sommarstugor. Och vi gläds med er, glädjetårar kommer när vi hör hur Gud håller på och helar Håkan. Var vid gott mod och Guds välsignelse över hela er familj.

    SvaraRadera
  5. Hej Håkan!
    Jag vill bara uttrycka direkt till dig hur oerhört glad jag är för att du klarade dig och blir bättre och bättre. Jag har följt med på bloggen varje dag vad som hänt. (Tack Gumilla och alla andra som hållit oss informerade.) Håkan du har och kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjårta.
    Många kramar och Guds välsignelse från Ulrica S

    SvaraRadera
  6. Vi fortsätter att be och nu även om uppmärksamhet hos vårdpersonalen så man inte missar något mer. Allt ska lyckas väl.

    SvaraRadera
  7. Ber om rask läkning i benet.. ber för blodcirkulation o blodkroppar..ber att den propp som fans aldrig skall finas mer.. I Jesus namn. Amen!

    Tackar Herre för din mäktighet! Tackar för att du är vår store läkare..Tack för att du låtit Håkan vila hos dig i din trygga famn.Tack för att du bär honom på dagen o vaket vilar med honom på natten. Tack för att du sänder dina skyddande änglar över familjen o ser till att de har det bra med allt vad det innebär. Tackar för det stora som kommer efter denna tunga period.. Vi vet Herre att du har något stort på gång.. o vi väntar tålmodigt på vad som komma skall. Nu ber jag att du sakta men säkert skall hjälpa Håkan den sista tiden i sin kamp tillbaka.Ge honom styrka o kraft till ande kropp o själ.

    Håkan:Vi saknar dig så oerhört men vet att tiden för att hälsa på dig inte är där ännu.. Jag har jobbat två månader på 37:an för många år sedan så jag vet vad du går igenom o lider oerhört med dig o din familj.Men du är en kämpe Håkan!! Jag/vi beundrar dig stort..Så skönt att veta att du är på hemmaplan , o har din familj nära.

    Bless you Pastor Håkan!
    Fam Fihn

    SvaraRadera
  8. Håkan!! Vi står med dig och Gunilla i våra tankar och böner. Du/ni kommer igenom fullt och härligt.

    Många kramar
    Magnus & Terése Axelsson

    SvaraRadera
  9. Så underbart att läsa om alla framsteg! Håkan, jag tänker på dig varje dag som jag arbetar bara två våningar ovanför dig.
    Kram Susanna

    SvaraRadera
  10. Nu har jag följt bloggen hela tiden och jag har känt stor glädje (faktiskt!) att få följa Håkans tillfrisknande. Gunillas rapporter har - ja jag hittar inget annat uttryck än att de varit "trosstärkande" för mig. Jag vet inte om ni har haft kontakt med några kristna här i italienska delen av Schweiz, men jag har faktiskt fått frågor från några som vet att jag är svensk, hur det går med "pastor Gnissle".Och jag har berättat att det har gått framåt hela tiden. Tänk vilken extrabonus vi har - vi är inte bara Guds barn utan vi tillhör en stor syskonskara och det är helt OK att vi bryr oss om varandra. Men utan Internet hade nog inte nyheterna spridits så snabbt;-)
    Nu önskar jag fortsatt god och snabb bättring och Guds rikaste välsignelse till er båda.
    Maria Lindberg i Ascona

    SvaraRadera
  11. Hej Håkan och Gunilla!
    Vi sitter här i Gävle och tänker på er!
    Ni finns ofta med oss i våra tankar och förböner och vi gläds med er utifrån de framsteg Håkan gör!

    En regnig sommarhälsning!
    Birgitta, Roffe och Agneta

    SvaraRadera
  12. Hej Håkan!
    Du anar inte va glada vi är för alla framsteg. För oss här uppe i Dalsland/Värmland har du en alldeles särskild plats!!! Vi fortsätter be. Gud ska ge läkedom från sina obegränsade källor.
    Varma hälsningar från oss alla!
    Eva L

    SvaraRadera
  13. Förbönen fortsätter på Trunnagården....

    SvaraRadera
  14. Välkommen tillbaka till livet, Håkan! Herren har räddat dig från fiendens plan! Jag är övertygad om att din ande har ett starkt budskap från "andra sidan" till oss. Jag har följt bloggen med stort intresse och bett för dig och familjen varje gång.

    Min pappa blev dödad när jag var 12 år och jag vet vad det innebär för en familj att mista stöttepelaren framför alla i livet. Men Herren har också lärt mig att Han tar hand om oss.

    Du och er familj får verkligen vara en förebild för människor i alla tänkbara situationer. "Styrka är att inte ge upp" och du har sannerligen varit stark, Håkan och du med Gunilla! Gud välsigne er alla! /A-M Jonsson

    SvaraRadera
  15. Karolina Haglund27 juli 2009 kl. 22:07

    Håkan och Gunilla!
    Vi har följt bloggen hela tiden - med bävan ibland - och med stort intresse, och använt den för att be för det som är mest angeläget och aktuellt. Vi gläds med er över varje framsteg och det känns stort att se det som Gud gör, mitt i allt det svåra. Tack Far i himlen för att du har hållit Din hand över Håkan och hela familjen och vi ber om fortsatta välsignelser och helande till både kropp och själ. Kram familjen Haglund

    SvaraRadera
  16. Håkan och Gunilla!
    Följer fortsatt er resa. Vi är nu mitt uppe i vår sommarkonferens, har flera gånger sett efter er bland pastorerna - ni brukar ju alltid vara här. Vi forsätter att ber för er - ävenom ingen utifrån tillfullo kan dela hjärtats sorg och glädje - så gläds vi med varje glad rapport. Vi ber med er att ALLT (varje förlorad sak, all förlorad tid, varje tår, all smärta och ångest) skall vändas i seger och det som var tänkt till död och förstörelse skall förvandlas och multipliceras till liv och välsignelse!

    Med kärlek i Kristus
    och många stora kramar
    Näbban m. familj

    SvaraRadera
  17. Peter Appelskog28 juli 2009 kl. 16:42

    Hoppas att allt går bra med läkningen och att benet klarar påfrestningen och blir friskt. Att Håkan får känna guds omsorg, och att allt går åt rätt håll.
    Hälsningar Familjen Appelskog gm Peter

    SvaraRadera
  18. Hej Gunilla!

    Jag ska be för Håkans ben, för Dig och familjen!
    Jag tänker ofta på Dig och jag saknar Dig väldigt mycket!
    Gud är med hela er familj!

    Gud välsigne er!
    All kärlek/Susanna N
    Familjen hälsar!

    SvaraRadera
  19. Tjenare Håkan!
    Göttans att du e i Uddevalla nu! det e verkligen roligt att läsa om dina framsteg. mina arbetskamrater frågar hur det går för dig hela tiden o då berättar jag om alla mirakel =D
    jag hoppas att jag hinner träffa dig innan jag drar till sydafrika! Gud välsigne dig!! kramar josefine

    SvaraRadera
  20. Vi fortsätter be..

    Du är en god Gud,
    Du är en god Gud,
    Du är en god Gud
    full av barmhärtighet!
    Från evighet till evighet,
    från evighet till evighet,
    varar Din nåd, varar Din nåd!

    Vi önskar hela familjen allt gott från Herren och fortsatt läkedom och hälsa.
    Balsam för hela personligheten ifrån Honom som känner till och vet allt!
    Karin o Mathias Jonsson

    SvaraRadera
  21. Klart vi har en hälsning till Håkan OCH "Nilla" som Nils säger! Håkan, du ska veta att din härliga fru gav järnet på Midsommarkonf´s barnmöte! Barnen (och Fredrik)glömmer inte den uppradade strängmusiken i första taget:)... Vi är så glada för vår härliga församling! Läste i morse Kol 1:4-5, att ju mer vi ser Hoppet som är förvarat åt oss i himlen, desto mer kärlek till alla de heliga får vi. Påtagligt när vi möts till gudstjänst! Hoppas vi ses snart!

    Kram Lotta & Fredrik

    SvaraRadera
  22. Hej Håkan och gunilla!!
    Satt och läste er blogg i går kväll. Blir ju alldeles varm om hjärtat då jag läser om guds enorma omsorg och alla goa människor ni har runt er som ni både känner och inte vet vem det är.Så gott att rehabiliteringen går så fint. Vilken kämpe du verkar vara Håkan. Och din härliga familj,vilket stöd. vi har ju förmånen att få ha er Jakob här ibland. Tycker så mycket om honom.

    Önskar er båda allt gott från människor och gud
    Kram från Eva o Magnus

    SvaraRadera