tisdag 28 juli 2009

Lilla Nova

Johanna skulle gå upp till pappa Håkan, och lilla Nova säger
att hon vill följa med till morfar. Vi satt och läste bloggen till-
sammans, när lilla Nova kom in, fin som en liten docka, med
en blombukett från trädgården. Ni må tro att morfar blev glad.

Igår hade vi vårdplaneringen, det går framåt med träningen för
Håkan, varje dag vi kommer upp, har någonting nytt hänt, i
rätt utveckling.

Idag satt vi och fortsatte med bloggen, vi började med att läsa
alla senaste inlägg, och hälsningar till Håkan. Han hälsar och
tackar, det betyder så mycket för honom. Jag har ju levt med
bloggen i månader, men nu får Håkan del av den.

Vi gick tillbaka, och fortsatte med maj. Det är små och stora
luckor för Håkan, som han genom bloggen kan ta igen, så blir
han uppdaterad hur vi hade det och alla hälsningar som ni har
skickat. Inte kunde vi väl förstå, att denna blogg skulle bli till
en sådan välsignelse, på så många olika sätt.

På torsdag åker Håkan till Sahlgrenska, i ambulans med vår
Mohammed. Han skall till handkirurgmottagningen för en
undersökning och dit kommer även andra läkare och tittar på
andra delar av kroppen, skönt att dom tar alla undersökningar
på samma resa för Håkan. Bed gärna för den resan...

Joh. 15:12-14 "Mitt bud är att ni skall älska varandra, så som jag
har älskat er. Ingen har större kärlek än den som ger sitt liv
för sina vänner. Ni är mina vänner om ni gör vad jag befaller er."
Jesus

Tack för er utgivande kärlek!!

Gud välsigne er, alla!
Många kramar
Gunilla

12 kommentarer:

  1. -ALLT förmår Håkan i Honom som ger honom kraft-
    Fortsätter be för er..
    Många kramar från norr.. =)

    SvaraRadera
  2. Gud älskar Dig, för den du är!
    Du är fin för Jesus både utsidan och insidan!

    Vi fortsätter be för Er!

    Gud välsigne Er!

    SvaraRadera
  3. Margaretha Westergård29 juli 2009 kl. 11:53

    Håkan - fatta nytt mod - ta nya tag - fast proppen blev ett litet bakslag - i läkedomsprocessen rekommenderas dessutom ett väl beprövat - och dessutom gott näringspreparat "Bio-Strath Elixir" - som inhandlas i hälsokostaffär och är bra att ta till när kroppen måste fungera igen och komma igång på alla olika nivåer.

    "Mät aldrig bergets höjd förrän du nått toppen. Då skall du se, hur lågt det var."
    Dag Hammarskjöld.

    Med omtanke och varma sommarhälsningar från östkusten till västkusten!
    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  4. Tänk om alla som drabbas som er fick alla dessa möljigheter som ni få på grund av kyrkan.
    Så mycket bättre det kunde varit då

    SvaraRadera
  5. Håkan! Jag är så glad att det går framåt för dig även om vi inte känner varann ( ännu ).

    Min fru var som tonåring med på någon form av böne/bibelskola med er i Laxå? i mitten på 80-talet.

    Nu känns det sååå gott för oss att få hjälpa er att få ett "Nytt" hus. Det värmer i hjärtat att få hjälpa till då vi själva drabbats av samma sak men långt lindrigare än vad ni/du drabbades.

    Lister och foder ligger undanlagda åt er, Likaså en jättetrave med råspont till innerväggarna.

    Sen ligger mängder med fint ohyvlat virke och väntar på att få förvandlas till fina tak och golv åt er...

    Det är med stor tacksamhet till vår Far i himlen som vi följer både vår egen katastrof och nu er katastrof från katastrofläge till ett enda stort jubelrop.

    Allt Gott!

    Bengt o Carina

    SvaraRadera
  6. Du är en kämpe Håkan!!!

    Jag ber för er, det vet ni.

    Kram Ellen

    SvaraRadera
  7. Tack Håkan för stunden vi hade med dig!
    Precis som du gjorde fortsätter också vi att be för vårt land, men vi fortsätter också att lyfta fram dig och tackar Herren för vad Han har i beredskap för dig!
    Du tappre stridsman
    Idel goda gåvor och underbara skänker kommer ovanifrån. Gud är trofast.
    Ingemar o Anne-Sofie

    SvaraRadera
  8. Jag blir så glad! Dels för alla goa, underbara människor som finns för Er och dels för att det går framåt för Håkan! Känns som ni är på toppen av berget nu och sakta kan börja er promenad ner igen. S N A R T är allt bra, annorlunda och olikt sig, men ändå BRA!! Kram så stor till Er alla!

    SvaraRadera
  9. Hej Håkan!
    Det måste vara skönt att vara hemma i Uddevalla igen. Vi ber för din resa till Sahlgrenska, allt kommer att gå bra. Här på kåren i Halmstad saknar vi dig mycket. Du är lite av en andlig pappa för många här, du är så stabil och vis men med humor i allt. Vi önskar dig och din familj fortsatt kraft. Kämpa vidare! många kramar från Ewa-Marie & Markus

    SvaraRadera
  10. Underbart att läsa om alla framsteg och all förtröstan. Jag har följt bloggen hela tiden och fortsätter be. Du, Håkan, bad för mina ögon på Bygget förra året och de blev bra. Nu är jag sjuk sedan tre månader i oförklarlig yrsel, ostadighet oberoende av kroppsställning och allmänt dålig, man vet inte riktigt vad det är, men fortsätter undersöka, samtidit som jag behandlas med antidepressiv medicin (ja, man griper ju efter halmstrå). Har fått mycket förbön och har många som ber för mig också och är säker på att bli bra framöver men skulle helst ske att det sker genast, förstås. Jag blir uppmuntrad när jag läser om Dina framsteg och förstår att Gud inte överger de sina, även om modet sviktar ibland.
    Fortsätt kämpa så ska jag försöka göra detsamma.
    Gud välsigne Er båda, jag hela familjen.

    Monica Alhbin
    Frälsningsarmén, Limhamn

    SvaraRadera
  11. ..." han som har börjat ett gott verk i er skall också fullborda det..."

    /Gud välsigne dig Håkan, Daniel från Tjörn/Stenungsund

    SvaraRadera
  12. Ja den här bloggen är nog till välsignelse för många. Genom er och en del andra försöker Gud lära mig att leva i tacksamhet. Det är inte så lätt alla gånger...men jag håller på att lära mig att det är det Gud vill och att det kan hända bra saker om man tackar och lovar. Jag har ingen "rå-tro" som Gunilla beskriver Håkans tro. Men om man så har tro som ett senapskorn..och vad är tro..det är väl att lita på Gud? Steg för steg lär man sig varje dag...

    Jag följer bloggen och gläds med er över små och stora framsteg.

    /Angelica Helgesson

    SvaraRadera