tisdag 14 juli 2009

Uddevalla igen!!

Idag, på eftermiddagen, ringde en läkare från Sahlgrenska, det
var en plats ledig på Rehabsavd. här på Uddevalla sjukhus. Om
vi bestämde oss så kunde dom flytta Håkan idag, i så fall hade
han förtur, eftersom han kommer ifrån Sahlgrenska.

Halv 5 fick Håkan beskedet att allt var bestämt, efter middagen
skulle resan gå till Uddevalla. Jag satt på balkongen, utanför
Håkans nya avd. och väntade, när ambulansmännen, kom med
honom på båren. Vi fick träffa personalen, gå igenom rutiner.

Håkan ville att jag skulle vara kvar, vi satte upp alla kort på
familjen som har följt med Håkan från Linköping via Sahgrenska
och nu till Uddevalla Sjukhus. Det gjorde det lite mer personligt
på detta enkelrum som Håkan ligger på.

Mohammed kom upp och var kvar tills Håkan gick till sängs.
Håkan var trött men nöjd. Det är nog gott för Håkan att vara i
Uddevalla igen, samtidigt som det blir att byta miljö, personal och
rutiner igen. Tänk att Håkan är så bra så han är på rehabavd. nu.

Tanken svindlar, det är idag 133 dagar sedan Håkan på morgonen
kom in till Uddevalla Sjukhus, svårt brännskadad, där en duktig
läkare bestämde för att försöka behålla livet på Håkan, genom att
skicka honom till brännskadeavd. i Linköping. Nu är han tillbaka,
gående med ett gåbord, kan äta själv och hela tiden blir starkare.
Idag satt Håkan rak i ryggen på sin säng, länge och höll balansen.

Mina ögon fylls med tårar, mitt hjärta bultar, mina ben blir svaga,
Min älskade man, tar steg hela tiden, som vi för en månad sedan,
inte kunde se så nära. Läkarna tycker att det har gått fort fram.
Tack gode Gud för varje framsteg för Håkan!!

Håkan är fortfarande svag, han vill att jag håller i schemat, vilka
som kommer och hälsar på honom, så vet han vad som händer
och kan påverka det utifrån vad han orkar med.

Håkan var så tacksam för den hjälp som han fått i Göteborg.
Imorgon åker jag ner för att träffa läkare och höra om återbesök,
för Håkan. Vad som har hänt, hur det har gått och vad som väntas
i framtiden.

Kram på er allihopa!
Gud välsigne er!
Tack för era böner, för Håkan.
Gunilla

14 kommentarer:

  1. GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!! Vilka underbara nyheter! Välkommen hem (nästan), Håkan! Sitter här i USA, där jag satt för 19 veckor sedan, då jag fick meddelandet om branden. Så tacksam för allt som hänt sedan dess. Ska fortsätta be för dig och familjen. Hälsningar från vännerna i Tacoma och mina föräldrar!
    Stor kram, Jan G

    SvaraRadera
  2. Oj, var roligt att höra, att Håkan blivit bra nog att vara på en "vanlig" rehabavdelning. Jag fortsätter be för full hälsa, och att det ska gå bra med ny personal, lokaler och rutiner. Men det måste ju vara ett stort steg för Håkan att komma "hem" till Uddevalla igen!

    Guds rika välsignelse till Er alla, Helen L, Rosvik

    SvaraRadera
  3. Välkommen till Uddevalla!
    Detta är SÅÅÅÅÅÅ fantastiskt! Vi är SÅÅÅÅÅÅ glada att DU är hemma i Uddevalla igen! Vi gläds med hela familjen o vi älskar dig, Dan o Lotta

    SvaraRadera
  4. Detta är ju helt fantastiskt UNDERBART!!! Jag blir så glad!!

    Stor kram från Ellen A

    SvaraRadera
  5. Så underbart. Här sitter jag med ögonen fyllda av tårar igen. Det är så stort med Guds familj. Att kunna känna så med människor som man inte känner. Vi fortsätter att be och stå med er.

    SvaraRadera
  6. Margaretha Westergård15 juli 2009 kl. 11:37

    Vilken snabb förändring - och visst svindlar tanken - som du skriver Gunilla - och att det gått så fort trots allt - också läkaren som tog beslutet måtte vara glad idag - förutom alla vi andra som fått följa med på den mirakulösa färden mot liv och återvunna krafter! God fortsättning!

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  7. Så roligt att det går framåt!

    Vi tänker på Er!

    Familjen Holm / Smedjebacken.

    SvaraRadera
  8. Ååååh.Ögonen tåras på mig när jag läser detta.Fantastiskt! Gud är så god! Han hör alla våra böner och kan göra mer än vi kan tänka o be!!!
    Eva Lundgren

    SvaraRadera
  9. Oj oj, får gåshud och tårar i ögonen när jag läser detta! Sååå underbart, kan bara tacka Gud! Hoppas min kärlek till Er alla går fram.

    Kram så stor!

    SvaraRadera
  10. HÅKAN VÄLKOMMEN TILL UDDEVALLA!

    Vilket mirakel! Jag har gråtit av glädje och tacksamhet mer än en gång idag. Gick till sjukhuset och satte mig utanför på en bänk för att på nära håll få tacka Gud, välsigna och be för framtiden.

    Gunilla, jag beundrar dig, du är en hjälte!

    Gud välsigne hela familjen!

    /Anita Barker Andersen

    SvaraRadera
  11. Välkommen hem Håkan!

    Vi glada att du är hemma igen. Du finns i våra hjärtan och vi ber och tänker på dig och hela familjen.

    Kram från Maria, Michelle och Marcus.

    SvaraRadera
  12. Vilket underbart telefonsamtal detta måste ha varit för dej Gunilla och hela familjen ...att få Håkan till Göteborg var stort - men att få honom "hem" til Uddevalla ...ännu större - men tänk den dagen du får skriva att han får komma hem på sitt första besök ...för att sedan komma hem för gott ...det är inte långt kvar nu ...
    Kram och Guds Välsigndelse till Er alla
    Allan o Anne-Mari i Norge

    SvaraRadera
  13. tårarna bara rinner...det är så underbart och mirakulöst!.."bara" 133 dagar sedan katastrofen som nära tog hans liv!Tack Gode Gud för Livets Mirakel till Håkan!Vi är så glada för Håkan och er skull.Är mållös men tacksam.Vi ber vidare för att rehabiliteringen ska gå lika fint och att Håkan snabbt ska lära sig nya rutiner och den nya personalen ska vara bra ,kunniga och vänliga.
    Mvh maria o perra med fam.

    SvaraRadera