måndag 6 juli 2009

Herren är en hjälte som kan frälsa.

"Herren din Gud, bor i dig, en hjälte som frälsar.
Han glädjer sig över dig med lust, han tiger stilla
i sin kärlek, Han fröjdas över dig med jubel."
Sef. 3: 17

När vi var i London, bodde vi hos ett par, som är i 80- års åldern.
Underbara människor, som Håkan har bott hos flera gånger.
När vi tittade i deras gästbok, hade Håkan skrivit detta bibelord
till dom, år 1997.

Nu, 12 år senare, står vi i centrala London, utanför Cafe Wesley,
sjunger för Håkan och citerar den versen för honom.

Igår åkte Josefina, Gabriella och jag ner till Håkan. När vi kom
fanns han inte i rummet, jo då, Håkan satt på balkongen och åt.
Vi gick dit, och där satt Håkan, nöjd, i skuggan. Det fläktade gott
för honom. Efter några timmar, tog systrarna in Håkan och vi fick
fortsätta vårat samtal inne på Håkans rum.

Håkan berättade att det var tredje gången för honom utomhus.
Två gånger har Anna kört honom i rullstol, runt Sahlgrenska, i
"rullstolsrally" som Håkan uttryckte det.

Håkans operation på ryggen, gick bra, läkarna opererade även
delar av huvudet, ny hud på vänstra sidan. Nu har Håkan hud
överallt, men tunn på många ställen. Fortsätt gärna att be "att
hans sår skall läkas med hast".

När vi skulle gå, tog vi fram bibeln och läste samma bibelord igen,
som vi läste för Håkan från London, innan vi bad tillsammans.

"Herren, din Gud, bor i dig, en hjälte som kan frälsa.
Han glädjer sig över dig med lust, han tiger stilla i sin
kärlek, han fröjdas över dig med jubel."

Gud välsigne er, alla!
Kramar
Gunilla

10 kommentarer:

  1. Respons på de tre sista inläggen: HALLELUJA! VILKEN GUD VI HAR! He is awesome! Jag är verkligen gripen i djupet av mitt hjärta över hur Gud har hållit sin hand över er, läkt och fortsätter läka Håkans sår med hast! Gett er alla sån uthållighet! Styrkt er i er tro! Fyllt er med en sån tacksamhet! Guds rike har helt enkelt kommit nära genom denna händelsen. Det är så underbart att höra hur Håkan kommer tillbaka till sitt gamla jag för fulla muggar - hur glimten i ögat fortfarande är där - hur ni som familj växer ännu starkare tillsammans(som om ni inte var starkt sammanväxta förr). ALLT i Guds rike kan bli ÂNNU större, bättre, härligare. för Gud finns det inga gränser. Jag tror inte ens Gud gillar ordet "gräns"!! Ni är ett levande bevis på att det inte finns några gränser hos Gud vår Far! Det ni gått ignom och fortf går igenom är ett starkt vittnesbörd för mig-för oss alla om Guds trofasthet och makt när vi litar på Honom "mitt i lågorna"!
    Gud välsigne och styrke er alla!

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, har läst denna blogg så gott som varje dag sedan den kom igång och varje gång har det skapat stor tacksamhet över den ständiga förbättringen. Det är också rannsakande att följa er i denna situation, man förstår verkligen hur oerhört skört vårt liv är, och hur viktigt det är att ta vara på varje dag och göra något gott av den.

    Gunilla, vi har alla fått se vilken duktig skribent du är, och här tror jag Herren vill använda dig mer framöver.

    Håkan, du kommer att komma igenom detta med en oerhörd styrka och ödmjuk auktoritet i din tjänst framöver.

    Shalomhälsningar/Magnus Axelsson

    SvaraRadera
  3. Margaretha Westergård7 juli 2009 kl. 11:35

    "Rullstolsrally" runt Sahlgrenska - låter närapå livsfarligt för både patienter, personal och besökare - måltider i lugn och ro på balkongen är utan tvekan något att föredra! Må väl och njut av sommar och fågelsång!

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  4. Många kramar än en gång till er,
    helt underbart att läsa vad Gud gör,
    han är sååå fantastisk vår underbara Gud..

    Otroligt vilka framsteg för Håkan...

    Var välsignade alla ni, kram från Storvik Ester och familjen..

    SvaraRadera
  5. Hej...Gunilla här!
    Jag skall hälsa på Håkan imorgon,så
    imorgon kväll kommer en ny hälsning
    på bloggen!
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Tack Jesus!

    Vill dela med mig till Er en sång som jag brukar sjunga...

    Stå upp i tro
    var helad i Jesu namn
    Låt löftet slå rot i din själ
    Stå upp i tro
    vår Gud är din läkare
    Han vill hela
    och göra allt väl

    Gud välsigne Er rikt

    SvaraRadera
  7. Jag fortsätter be att Håkans sår ska "läka med hast".
    Herren är mäktig,som vi vet.
    "Lotta"

    SvaraRadera
  8. Hej Gunilla!

    Det har varit så fantastiskt att följa med här på bloggen, det du skrivit under resans gång har blivit till en sådan enorm välsignelse för våran familj. Det känns så gott att få stå med i bön för Håkan och eran familj och samtidigt följa med i mirakler och bönesvar. Vi har en mäktig Jesus! Tänk att vi får vara Hans barn, vilken nåd att få vara frälst...

    Bloggen är en av de första ställena jag besöker varje gång jag slår på datorn. Jag blir så uppmuntrad och får kraft av det du skriver, bibelorden och sångerna du delar bara predikar ut vem Han är! Vi har sedan en tid tillbaka en mycket tuff situation i våran familj. Men Gud har lovat "än en gång ska jag visa mig vara trogen". Jag vill att du ska veta Gunilla att du är så starkt använd av Gud i denna eran tuffa tid. Du är till stor välsignelse för oss! Du är en enorm förebild o jag är så tacksam för att du delar.

    Gud välsigne dig.

    Många kramar
    Melinda Göransson, Göteborgskyrkan

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att få vara ute i friska luften.Det är så gott att läsa om alla framstegen.Vi gläder oss med er!Vi fortsätter att be för hudens tillfrisknande och att den ska bli slitstark,elastisk och oöm.Kram! maria o perra med fam.

    SvaraRadera
  10. Hans sår skall läkas med hast (!) och TACK JESUS för det! Heja Håkan - all lycka till i rullstols rallyt! Go go go! Yes Lord, Yes Lord, Yes yes Lord! - Thank God

    SvaraRadera