söndag 12 juli 2009

"Övervinn det onda med det goda!"

Visst händer det saker som inte är det bästa för oss...
Hela vårt hus med källare, 2 våningar och vind, står just
nu och torkar, då ett medel har sprutats på för att ingen
röklukt skall finnas i huset i framtiden, det garanteras
rökfritt! Allt är bara ett skal, kallas stommrent!

Det är intressant hur vi har klarat att hantera allt som hänt.
Saker som vi har blivit av med som inte går att ersätta, då
kommer tanken "du får ingenting ta med dej dit du går.."

Så hittar vi något extra kärt och jublar av glädje, som när
jag hittade ringen Håkan gav mig efter 33 års äktenskap.
Eller när jag hittade en liten dalahäst som min pappa gav
mig när jag var 6 år. Eller när några av mina kläder råkade
ligga i tvätten och dom hade klarat sig, 4 klädesplagg av
mitt gamla liv, vilken känsla, det går inte att beskriva i ord.

Alla goda människor som har skänkt möbler, böcker och
gåvor. Alla vykort, hälsningar på bloggen och blommor...
Ni har varit med och:" övervunnit det onda med det goda!"
Det har varit som balsam i vår situation. Tack! Tack!

Alla församlingar som har skickat pengar har gjort att vi
ekonomiskt har klarat oss igenom denna svåra tid. Ni har
varit med och: "övervunnit det onda med det goda." Tack!
Det har varit som balsam i vår situation.

När min dator blev stulen, i den nya lägenheten, brast det
för mig. Jag tyckte att det räckte med allt annat vi blivit av
med. Du som gav mig en ny dator du var med och: "över-
vann det onda med det goda." Tack! Det var som balsam..

När jag kom ut och fick se min nya, fina, lila bil skadad.
Bakspegel krossad, hela bakdelen skadad.. första tanken:
"men Håkan lever i alla fall, vad är en bil." Efter en stund,
när jag förstod att tusenlapparna flög iväg i självrisk bad jag
till Gud om hjälp och blev lugn. Ni som har gått ihop och
lovat betala självrisken, ni har varit med och: "övervunnit det
onda med det goda." Tack! Det är som balsam...

Ni som själva har varit med om en brand, blivit så välsignade
att ni ville skänka lister och foder till vårt nygamla hus. Tack!
Ni är med och:" övervinner det onda med det goda!"

Så ett stort TACK till alla som är med i kampen:
"Övervinn det onda med det goda."

Tack för att ni är med och ber för hela familjen!
Tack för att ni är med och ber för speciellt Håkan!

Gud välsigne er, alla!
Kramar
Gunilla

4 kommentarer:

  1. Jag gråter med er i det onda och jag gläds med er i det goda.

    Från:
    "Håll ut, håll ut...Jag ska aldrig lämna dig, håll ut... Jag ska visa en väg för dig...ge inte upp, håll ut.

    Till:
    "Lova Herren min själ, glöm inte bort allt det goda som han har gjort".

    Gud är alltid trofast.

    Love you!

    SvaraRadera
  2. Patrik Sandberg m familj12 juli 2009 kl. 11:30

    Vi ber hela familjen för Håkan och dig Gunilla och barnen. Vi är påväg till Restenäs och förnyelseläger idag och en vecka framåt. Kan vi besöka Håkan under veckan? Höga visan 5:2-5 Bruden säger! Gud sträcker in sin hand igenom dörren! (Håkan hjärta för Guds rike) Kram fam sandberg Patrik, Mercy och Samuel och Pauline

    SvaraRadera
  3. Margaretha Westergård12 juli 2009 kl. 16:36

    Att följa bloggen under månaderna som gått - har varit som att kastas mellan liv och död - men att du också blivit utsatt för en så tydlig strid mellan ont och gott - är något som man faktiskt häpnar över!!! - Att olyckor händer är en sak men en annan sak är det - när någon väljer att göra onda ting! I sammanhanget blir ord så fjuttiga men följande enkla citat får ändå bli en liten fyrbåk på vägen!

    "I en blomma bor en sommar. I en stjärna himlavalvet. Men i kärlek himmelriket."

    Varje dag omsluter vi Håkan, dig och er alla i familjen i bön!
    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  4. Det är så härligt att kunna följa vad som händer med er! Alla framsteg som Håkan gjort. Vilken glädje! Även om vägen ibland varit motig så bär den framåt. Tänk vilken mäktig Skapare vi har.

    SvaraRadera