måndag 13 april 2009

Annandagen

Annandagen är Emmausvandrarna i centrum - hur dom gick och var så bedrövade att dom inte ens kände igen Jesus, när han gick vid deras sida. Jag delade det med Håkan idag, och fortsatte, att du Håkan, känner igen Jesus; du känner igen hans röst.

När vi kom upp till sjukhuset, hade dom badat Håkan, lagt om honom, och såg då att uppe på hjässan, finns det ett sår som var början till infektion, så dom bestämde att ta bort detta och det gjorde att Håkan var kraftigt sövd när vi kom.

Vi gick fram och pratade, berättade om påsken...passionsspelen... publikrekord...Tranås musikkår...påskdagsmötet som blev så starkt...och Skåpafors... Håkan rörde på läppen, men orkade inte svara...men hörde, det gjorde han!

Att bara vara där, stå vid Håkans bädd, och bara titta på honom, är så fint. Hans ansikte läker så bra. Nu, idag när dom lade om allt, såg dom att t.o.m. ryggen har fläckar som självläker, fast Håkan ligger på rygg. Bönesvar... Det måste vi tacka för!

Vi sjöng, sång efter sång och Håkan tog in det, det kunde man se. Josefina sjöng en lovsång, som hon fått mitt i detta, vi har stått i, som familj. Jag sjöng: "Fäst dina ögon på Jesus..." och berättade att Frälsningsarméns Musikkår avslutade, på påskafton, med den sången, på Uddevalla torg. När Josefina tog upp sången: "Vi står på helig mark, och jag vet att det finns änglar överallt..." så kunde vi förnimma att änglarna var där, runt Håkans säng.

Vi, Jakob, Bella, Josefina och jag, sjöng "Välsignelsen" tillsammans, runt Håkans säng, varpå sköterskan sa att sådan fin sång skulle alla patienter få lyssna på...

Tack alla vänner för allt stöd, förbön, blommor och gåvor.
Tack för att ni fortsätter att be för Håkan.

Gud välsigne er, alla!
Gunilla

5 kommentarer:

  1. inslag om vad som händr med Håkan och er alla. Så jätteglad att även hans rygg läker. Jag tänker på att Jesu rygg var sargad för oss. För att Han betalade ett så högt pris kan vi få ta emot Håkans helande. Det är särskilt på kvällarna här i Tennessee som jag ber för Håkan eftersom det är natt i Sverige då och de flesta av er där sover då. Det är fantastiskt att vi kan ha bön för Håkan dygnet runt. Många kramar, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Gud välsigne er Fam Gniste.
    Ni har en stor plats i våra hjärtan!!
    Kram Fam Fihn!

    SvaraRadera
  3. Det är nära att tårarna kommer när jag läser det underbara som du berättar om Gunilla. Jag är viss om att änglarna är hos Håkan. Och vilket bönesvar att ryggen har börjat läka fläckvis, amen det ska bara fortsätta!!! Kram Mona

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt att även ryggen börjar läka - att ni fick en bra dag - att ni fick förnimma närvaron av änglar!

    Jag vill ge dig, o Herre, min lovsång,
    jag vill tacka med skönaste ord
    för din kärlek och nåd som är gränslös,
    jag vill tacka för allt gott du gjort.

    Jag vill göra mitt liv
    till en lovsång till dig,
    där var ton skall en hyllning till dig bära.
    Och i dagar av glädje och dagar av sorg
    vill jag leva var dag till din ära.

    I tacksamhet går vi till nattens vila!
    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  5. kära Vänner! Vi tackar Gud för bönesvaren.Vår lilla bönegrupp här i slottsbron,Grums,vålberg o Segerstad bad för er i går kväll.vi bad för hela familjen Gniste.Vi glömmer er inte! Stor stor KRAM!..hälsar Maria o Perra med fam.

    SvaraRadera