torsdag 2 april 2009

Trettioförsta dagen

Rapport från sjukhuset

Läget är fortfarande stabilt. Håkan har ingen feber, infektionen har ökat lite och man letar efter orsaken. Man har ytterligare trappat ner respiratorn så att Håkan kan andas mer av egen kraft. Idag har de borstat tänderna på honom.

- Be för infektionen att de hittar orsaken.
- Be för alla inre organ, hjärta, lungor osv att allt får fungera på ett normalt sätt.
- Be för Håkans händer att de får rätt behandling.

Imorgon kommer Gunilla och några från familjen att åka upp till sjukhuset. Än så länge är det inte möjligt att besöka Håkan förutom för familjen.
Skriv en hälsning på bloggen som Håkan kan få läsa senare.

Janne Sääf

7 kommentarer:

  1. Kära vänner!

    Har några gånger försökt att skicka en hälsning, men inte lyckats. Gör så här i stället..

    Vi ber för Er både hemma och i församlingen Arken. Kollar sidan varje dag och gläds över att livet återvänder för Håkan och Er alla.

    Blev bränd för några år sedan, men fick världens bästa salva: "Dina sår ska läkas med hast". Och det blev så, helt övernaturligt. Underbart att vi har en Gud som gör under, vårdar oss, älskar oss!

    Kram!

    Ann-Marie och Lars Lindqvist
    Emma, Paul, John med familjer (snart 8 barnbarn)

    SvaraRadera
  2. Hej Håkan o Gunilla och ni andra.
    Sedan brande har jag burit 1 Mos 32 i mitt hjärta för er, Jakob kämpar i natten, tills han blir välsignad och solen går upp.
    Min tro, mitt hopp och min bön är att ni skall bli välsignade och solen skall gå upp för er igen.
    Martin Wallström

    SvaraRadera
  3. Margaretha Westergård2 april 2009 kl. 15:05

    Är på väg till skogen - på en skogspromenad - tar bekymren med mig och bär dem till Honom som är Allsmäktig Gud, Evig Fader, Fridsfursten.

    PS.91:1-2
    Den som sitter under den Högstes beskärm
    och vilar under den Allsmäktiges skugga, han säger: "I Herren har jag min tillflykt och min borg, min Gud, på vilken jag - förtröstar."

    Margaretha

    SvaraRadera
  4. Vi står bakom er i bön! Tack Gud för att du hör våra böner och tack Gud för att du omsluter Håkan och hela deras familj med din eviga kärlek!

    SvaraRadera
  5. Kära Håkan!..vi tänker på och ber för dig..psalt.33 kommer upp i hjärtat..För Herren har all makt och underbar nåd.."Han räddar deras själ från döden och håller dem vid liv"...och "Herrens plan består för evigt,hans hjärtas tankar från släkte till släkte"..Det som Han har bestämt för dig Håkan är Herrens plan och den rubbas inte.Vi tackar Gud för dig varje dag och tror att du kommer tillbaka till 100% därför att Herren är på din sida.Varmaste hälsn.från Maria o Perra med fam.

    SvaraRadera
  6. Ber för dig,Håkan,ber varje dag att Herren ska hela dig och att dina sår ska läka med hast!
    Ber också för dig,Gunilla ,och alla era barn(både biologiska barn och fosterbarn).
    Må Herren omsluta er helt & fullt med sin frid och helande läkadom.
    Rakel

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag känner er inte men min fru och min svärmor gör det (hon heter Birgitta Lindvall).
    Vi ber för er både hemma och i vår församling som Hällebergskyrkan i Ljungskile. När jag hörde om branden i ert hem hade jag just börjat läsa i Jobs bok. Han förlorade också nästan allt utom sitt liv. Men man kunde att Gud tllät det som skedde med honom. Min bön är att när allting har blivit bra igen och ni ser tillbaka på det som har hänt så ska ni vara tacksamma i det som har hänt. Vad jag kan förstå så har denna händelse ökat Fristadens bön till Gud. Allt som bidrar till att vi närmar oss Herren måste vi därför vara tacksamma för

    SvaraRadera