tisdag 7 april 2009

Håkans nya fas...

Gör att läkarna säger: Läget är lugnt och stabilt.
Han läker väldigt bra, så vi bedömer dag för dag,
när vi skall operera nästa gång...Tack för bönesvar!

Håkans nya fas...

Gör att han är mer vaken. Igår och idag har våran son,
Mohammed, varit hos Håkan; han skall dit imorgon igen.
Dom pratade om "goa vänner i Kenya". Håkan log, med
öppna ögonen, och ville vara med i samtalet.

Håkans nya fas...

Gör att vi kan slappna av mer, och på ett djupare sätt
glädjas över livet, och framtiden...Tack för bönesvar!

Förut fanns vi bara i en tacksamhet över att vi alla,
fick minuten på oss, så vi alla kom ut, en stor förundran
över att vi alla hade överlevt.

Nu ser vi tron som vi har haft, hela tiden, att Håkan kommer
att klara detta, mer och mer gå i uppfyllelse.

"Tron är en övertygelse om det man hoppas,
en visshet om det man inte ser..." Hebr. 11:1

Håkans nya fas...

Gör att läkaren idag kunde prata med Håkan, säga att buken
läker bra, att dom är stolta över honom. Läkaren frågade om han
hade hört samtalet emellan honom och sonen, och Håkan
svarade: ja. Läkaren lutade sej över Håkan och frågade om
han såg honom och Håkan svarade: ja. Tack Gode Gud!

Håkans nya fas..

Gör att vi alla kan glädja oss över bönesvar.
Tack för att du fortsätter att stå med oss i Håkans
helandeprocess...löftet: "att hans sår skall läkas med hast".

Gud välsigne er, alla!
Kramar
Gunilla

23 kommentarer:

  1. Vi glädjer oss med er! /MoS

    SvaraRadera
  2. Gunilla, jag hörde om detta fruktansvärda och har följt eran blogg enda sedan dess! Vad skönt att höra att ni alla läker och att det går bra. Jag och min amerikanska kyrka ber för er!
    -Petra Berglund

    SvaraRadera
  3. Så otroligt glädjande och uppmuntrande att läsa denna rapport! Tack till trofast Gud som svarar på allas våra böner och låter sin kärlek strömma över er.
    Vi har en fastedag kvar, låt det bli en dag av tacksägelse till trofast Gud, bön om frid för er, bön om beskydd till fortsatt läkedom, till ett fullständigt helande, både fysiskt och själsligt.

    Jag är övertygad om att inte bara Håkan, utan även hela Uddevalla nu går in en ny fas!

    Peter Ljunggren

    SvaraRadera
  4. Detta är stort att läsa! Tacksam över allt du delar med dig av i denna blogg.Så uppmuntrande för tron att läsa om dessa bönesvar även om det finns mycket smärta i allt.
    Gud är god och Hans tankar är så mycket högre än våra! Han kommer att bära er varje dag och varje stund! Han sviker er aldrig.PS 23

    SvaraRadera
  5. Inget ont som inte har något gott med sig eller hur?

    Den här grejen är större än vad någon av oss kan förställa sig.

    Gud kallar, sammanfogar hjärtan och lägger pusselbitarna på plats.

    Shine Jesus shine....

    Jag älskar er!

    SvaraRadera
  6. Vaike & Daniel Nilsson8 april 2009 kl. 09:00

    Följer din blogg, Gunilla, med spänning och förundran över allt det Herren gör och har gjort sedan branden. Underbart att läsa! Vi glädjer oss tillsammans med er och fortsätter med att hålla upp Håkan och familjen, tillsammans med alla andra trossyskon runt om i världen, som ber. Ni är så tappra! Herren välsigne er!
    Hälsningar,
    Vaike & Daniel Nilsson/Upplands Väsby

    SvaraRadera
  7. Varje framsteg är så fantastiskt roligt att läsa om. Det är precis som du säger Gunilla ..."att tron som vi hela tiden haft mer o mer går i uppfyllelse...." att få "se det framför sina ögon" är stort. Vi är såååååå glada för er allas skull! Vi känner med er och fortsätter att stå med i bön som vi gjort sedan dag 1. Love you!! Friends forever!!Tack Gud!!!
    Kramar från Inga-Lisa Wikström med familj

    SvaraRadera
  8. Jag är så glaaad.. så jag vet inte...gråter när jag får ta del av alla underbara bönesvar vad gäller håkan..gläder mig med er som familj..att ni kan få "slappna av och djupare glädja er och tro på framtiden" som du skriver gunilla..är så stolt över Håkan och er alla..ni är så modiga!Ingenting kan glädja oss så mycket som detta i denna påskhögtid!.All ära till vår underbara trofasta Fader..Han är vårt ALLT i allt...vi fortsätter att be och hålla upp er inför vår Kärleksfulle..i sannining GLAD påsk!hälsar era Maria o Perra med familj.

    SvaraRadera
  9. Margaretha Westergård8 april 2009 kl. 12:12

    Ett litet "ja" men så betydelsefullt - livet segrar sakta men stadigt - och påskens budskap får därmed en än djupare innebörd!

    "Dina händer är fulla av blommor,
    vem var det du tänkte att ge dem till?
    Mina blommor var tänkta för Kristi grav.
    Men han fanns ej där och hans grav är tom.

    Dina läppar är fyllda av sånger.
    Säg, var kommer glädjens sång ifrån?
    Ifrån graven den tomma där Jesus låg.
    Han som lever nu ger oss glädjens ton.

    Dina ögon är fyllda av glädje.
    Säg, vad har de sett för att få sånt ljus?
    De har sett hur vårt liv fick en mening.
    Jesus fyller mörkret med liv och ljus.

    Jesus, uppstånden är du ibland oss.
    Du som lever, lider på jorden nu.
    Våra ögon är till för att se dig.
    Forma våra händer till tjänst och bön."

    /:Halleluja, halleluja:/

    Vi önskar dig Gunilla och din stora familj en påsk i glädjens tecken och i tacksamhet över livet som vi fått att förvalta!

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  10. Tack Jesus för att Håkan blir bättre!Ber för er. Önskar er alla en Glad Påsk om vi inte ses. Kraam

    SvaraRadera
  11. Kära Gunilla! Barna är inte hemma och kan hjälpa mig iväg med det här. Jag blir inte godtagen med Webbadress så nu prövar jag anonymt. Men det är alltså Kristina Häger som skriver från Narvik. Gunvor sände oss en påskhälsning och hade lagt med reportaget i Bohuslänningen. Nu har jag suttit här i fred och ro och läst hela bloggen. Starkt berörd av det som hänt er, som varit viktiga människor en tid i mitt liv; det tragiska men samtidigt fantastiska när jag läser om hur Gud verkar i och genom sina barn.
    Gud välsigne er alla i dag och vidare framåt. Kram Kristina

    SvaraRadera
  12. Jag associerar till det första böneupprop för er jag såg, från Harry A. "Men jag vet att min återlösare lever,
    och som den siste skall han träda fram över stoftet.
    När sedan denna min sargade hud är borta,
    skall jag i mitt kött skåda Gud.
    Jag själv skall få skåda honom,
    med egna ögon skall jag se honom,
    inte med någon annans.
    Därefter trånar jag i mitt innersta.
    Job.19"

    TACK JESUS!

    SvaraRadera
  13. Håkan kommer du ihåg, när du sade att det kändes som att jag prickade in min 30-års fest efter ditt rese schema?

    Det gjorde jag också, det betydde mycket för mig att just Du ville vara med på min fest.

    Du är en av de få manliga förebilder jag har och den närmsta till en far jag har.

    Jag älskar dig!

    SvaraRadera
  14. Hej Gunilla gläds med er att Håkans tillstånd förbättras dag för dag
    Vill önska er en fin påskhelg förstår att denna påsk blir helt anorlunda för er
    Forsätter be för er
    Hälsningar Anna-Greta

    SvaraRadera
  15. Gunilla o Håkan!
    Glädjens tårar rinner när jag läser om Håkans nya fas! Tackar vår gode Gud av hela mitt hjärta.
    Kram, Lotta Jonasson

    SvaraRadera
  16. Så underbart att lasa din rapport, Gunilla. Gud är trofast och överger oss aldrig. Glad påsk till dig och familjen.
    Karin o Kenth Millard

    SvaraRadera
  17. Kära " Gniste barn"...ja barn och barn...barn är ni ju - men också vuxna. Nu måste jag få uppmuntra er "i Herren" som det heter: Välsignelsen som ni sjunger, och som finns att lyssna på, på bloggen är så stark, så smord, så naken, smärtsam och full av Guds läkedom! Jag skriver inte det för att ni är mina vänner, och jag älskar er, után för att det är så !
    Denna lovsång, och andra ni spelat in och kommer att spela in är redskap för helande och upprättelse - för Håkan - men också för andra människor.

    Ni vet mycket mer om lovsång än vad jag gör- men det är ett fantastiskt kraftigt vapen för Guds folk.

    Jag tror att Herren kommer att ge er nya sånger sprungna utifrån era hjärtan och Faderns hjärta...sånger av smärta OCH läkedom.

    Om ni orkar - eller när ni orkar- träffas igen och lovsjung tillsammans- och spela in det...så att Håkan kan få höra det i sjukhusrummet. Just nu Håkan . orkar du inte prata så mycket- men jag tror att när den dagen kommer, kommer du att säga att det var läkedom för dig att höra familjens röster.

    " Sjung till Herren en ny sång"...

    Vi andra stämmer in i välsignelsesången- vi höjer våra röster till levande Gud- som i allra högsta grad är verksam i Sverige- idag 2009. En Gud som gör under!

    Varm kram till er alla,
    Camilla

    SvaraRadera
  18. Halleluja! Underbart som sagt tidigare av många andra att läsa de glädjande nyheterna om läkedom och framgång. Jag har just läst igenom alla kommentarerna efter din sista hälsning, Gunilla. Jag kan bara saga "Amen" till allt som är sagt av andra. Väldigt uppmuntrande läsning DET också! Jag är speciellt enig i att välsignelsen sjungen av era barn är fantastiskt fin och att de/ni absolut borde spela in mer tillsammans! Âr också överbevisad om att er sång verkligen betjänar Håkan på djupet! Tror att det ger honom ÂNNU mer kraft att kämpa!... Ja, det blir en speciell Påsk för er som ni aldrig kommer att glömma. Jag tror att ni ska bli välsignade som aldrig förr under någon Påsk! Det kommer att vara en mycket mäktig smörjelse och Guds närvaro under årets Passionsspel, tror jag!

    SvaraRadera
  19. Ni finns i våra tankar och böner varje dag!!

    Daniel & Rania

    SvaraRadera
  20. Vi sitter och läser hälsningarna från Gunilla och blir så rörda.Gud lyfter upp Håkan och ger honom livsmod och kraft. Vi kom att tänka på ett telefonsamanträde vi hade med Håkan och några andra pastorer, ungefär en månad innan branden. Vi talade om en konferens som vi ska ha i sommar,och att den ska handla om Gudsriket. Håkan hade fått ett speciellt tilltal och han sa gång efter annan "riket som inte kan skakas" (Hebr. 12:28) Han talade om att mycket kommer att skaka för människor under 2009, men vad som än händer så står Gudsriket fast, för vi tillhör ett rike som inte kan skakas. Vi fortsätter att be för hela familjen,
    Ewa-Marie & Markus Kihlagård

    SvaraRadera
  21. Vi fortsätter att Be för er alla och önskar en Välsignad Påskhelg!

    SvaraRadera
  22. Detta har jag väntat på, att Håkan är vaken och tiilbaka igen! :-) Tack och lov för att du kommit så långt, Håkan.

    Med stor tacksamhet, Gørild.

    SvaraRadera