onsdag 1 april 2009

Det är onsdagsmorgon...

Nu händer det grejer...

Vi har flyttat in i vår nya, fina, lägenhet.
Centralt, mycket nära Fristaden...
Ett stort TACK till alla som hjälpt till att
inreda vårt nya hem...TACK..TACK...

Ett stort TACK för pianot, som vi fick igår,
av Second Hand-Pingstkyrkan...TACK.

Bella spelar piano varje dag och snart kan
jag spela igen, jag har helt nytt skinn på höger
hand, läkningen går snabbt..TACK HERRE..

Snacka om enhet i praktiken, jag tror alla
kyrkor, på olika sätt har varit med och
bidragit till vår hjälp... TACK alla syskon...

Tänk, när vi får berätta allt detta för Håkan...

Idag, får vi en 2:a i samma hus, till våra killar,
Jakob och Daniel, men hemmet och gemenskapen
har vi, givetvis tillsammans..TACK försäkringsbolag..

Igår, tisdag, var Rebecca och Islevy, våra äldsta
flickor, tillsammans med Håkans syster, Margareta
uppe i Linköping och hälsat på Håkan, som var
trött efter all sjukgymnastik, men dom fick
kontakt med honom...TACK HERRE...

Nu händer det grejer...

Operationen onsdag, är inställd, istället blir det
en vanlig omläggning idag, p.g.a. att det
läks så bra, så dom vill vänta och se...TACK..

TACK HERRE...för att du svarar på våra böner...
TACK HERRE...för att du fortsätter läkningsprocessen...
TACK HERRE...för att du betjänar alla som står med oss..

Gud välsigne er, alla!!
Vi möts i bön för Håkan!
I all kärlek..
Gunilla

12 kommentarer:

  1. GUD ÄR SUVERÄN!!!!
    Ingenting faller utanför Hans äkta omsorg.
    Vilka goda nyheter vi får del av, man blir så glad över vilken Mästare vi tillhör!

    SvaraRadera
  2. Tack Gunilla, och alla som skriver i denna blogg, att vi får hållas uppdaterade. Jag är så rörd och tagen och glad över att läsa hur församlingen är när den fungerar som bäst. SÅ mycket Kärlek!
    Ni känner inte mig, men vi träffades på Bygget förra året och vi har följt allt som hänt Er nu med både glädje och smärta och bön.
    Gud välsigne Er. mvh
    Monica Alhbin
    Frälsningsarmén, Limhamn

    SvaraRadera
  3. Halleluja vilken GUD vi har som allt förmår!
    Han vill göra ännu mer idag än Han gjorde igår!
    Väntar du idag på bönesvar?
    Kan du börja tacka GUD!
    Han som hört dig bedja,Han vill göra mera,
    höj ditt hjärtas lovsångsljud!!

    SvaraRadera
  4. Margaretha Westergård1 april 2009 kl. 13:57

    Ytterligare framsteg förutom detta - att ni fått ett hem igen! Här hos oss verkar till och med solen vara glad för er skull, den strålar för fullt idag och värmer intensivt från en klarblå himmel. Upptäckte just att krokusarna öppnat sig. I klargula, vita och lila nyanser blickar de självsäkert uppåt och talar om att våren är här på fullt allvar. Snön finns bara kvar som små öar i väntan på fortsatta under!

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  5. Underbart att höra att ni tycker om ert tillfälligt nya hem.Våra tankar är med er varje dag o många gånger varje dag.. tänker o är så tacksam att ni är i livet.. Kanske syns vi imorgon Gnistan!

    Bless!

    SvaraRadera
  6. Hej min kära syskon o familj! Vill bara säga att jag tänker på er o ber för er varje dag.Älskar er! Bless you alla!!!

    Kram Nicke

    SvaraRadera
  7. David Bergström1 april 2009 kl. 15:00

    Ååh underbart!!! Och ett piano också! =)=) Kan tänka mig att Bella är nöjd!! Det är verkligen jättefint i lägenheten!! Så fräsch liksom! Kommer bli en riktig Gnistebostad!! Dock inte tillräckligt med lila, men inte så konstigt eftersom ni inte inrett helt själva.. Inredarna har gjort ett fantastiskt jobb, men nu förväntar jag mig en riktig "Gunilla touch" =D

    AMEN att det läker så bra!! Fortsätter be för snabb läkedom! =)

    Många kramar!

    //David

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig läsning! Tack Gode Fader! Vilket härligt vittnesbörd på denna blogg. Så fantastiskt det blir för Håkan att läsa - och fortsätta skriva själv ;-) sedan!

    SvaraRadera
  9. Tack Gud!! Älskade Gunilla, jag är så otroligt glad och tacksam för varje framsteg! Både med Håkans läkning men även rent praktiskt - hur fantastiskt allt löser sig för er! Jag ber för er alla! Saknar dig mycket Gunilla! Tack Gud för din skyddande och helande hand över hela familjen!
    Hjärtliga kramar!!

    SvaraRadera
  10. Halleluja! Gud är bara sååå god!!!! Jag gläder mig med er att ni fått möta så mycket omsorg, kärlek, praktisk hjälp och att ni får "känna på kroppen" styrkan av att bli buren av mångas böner! Ja, detta är sannerlig ett vittnesbörd för denna värld! Grattis till er nya preliminära hem! Fantastiskt roligt att höra att Håkan "inte behövde opereras idag"! "Gud kan göra mycket mer än vi kan tänka eller be om!" Jag har förresten sett artikeln i "Världen idag" och hörde radiointervjun igår. Du har en inre styrka, Gunilla-i din personlighet OCH genom dina många år med Jesus. DET är en Guds gåva och kommer väldigt gott med nu! Alla ära till Gud, vår Skapare! Ljuvligt med pianomusik i hemmet igen, eller hur?! Kram!

    SvaraRadera
  11. Jaha, så sitter man här med tårar i ögonen igen... Gud är så god!!!

    SvaraRadera
  12. WOW!!! Verkligen TACK HERRE! Jag tänker på vad Elida Tarren brukade säga "Stadigt frammåt- uppåt..." Gud är god!

    SvaraRadera