söndag 12 april 2009

Uppståndelsekraft i nutid!!

JESUS KRISTUS ÄR UPPSTÅNDEN!
JA, HAN ÄR SANNERLIGEN UPPSTÅNDEN!

God fortsättning på påsken!!
Vilket möte det var på Fristaden idag, snacka om
Uppståndelsekraft i kvadrat...det märks verkligen att det
har varit mycket bön och fasta, den sista tiden, då kommer
bara Guds ande...och vilka starka profetord...Tack Jesus!

Vi åkte efter mötet till Dalsland och jag predikade i Skåpafors
istället för Håkan, om "Uppståndelkraften i nutid!"
Det var min första, riktiga predikan, efter branden och det kändes
bara rätt, att få tala om påskens budskap, för det är ju i den
kraften vi har levt i, dom sista 40 dagarna, på ett alldeles
speciellt sätt...Tack Jesus!

Idag, är läget lugnt och stabilt, rapporten kommer från sjukhuset.
Imorgon, åker Jakob, Gabriella, Josefina och jag till Linköping.
Personalen skall bada och lägga om Håkan på fm. så vi får
komma in till Håkan, lite senare, på em.

Tack, för varje bön, som du är med och ber för Håkan..

Gud välsigne er, alla!
Kramar
Gunilla

9 kommentarer:

  1. David Bergström12 april 2009 kl. 23:55

    Ja vilket möte!! =)
    Ber om hälsa i era kroppar så att ni alla får träffa honom! =)

    Kramar
    /David

    SvaraRadera
  2. Margaretha Westergård12 april 2009 kl. 23:56

    Tack för påskhälsningar och alla goda nyheter både från sjukhuset och från Uddevalla! Vi har David med familj här över påsk och idag var vi alla, även Petra med familj och Daniel med sin Rania, samlade till påskmiddag här hos oss. När vi träffas finns också du och Håkan och hela familjen Gniste mitt ibland oss. Hoppas att ni får en fin dag i morgon på sjukhuset, att ni får känna vila under Den Högstes beskärm!

    Gud med oss alla när vi lägger oss till nattens vila!

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  3. "Det er makt i de foldede hender"(norsk sång)! Det är så härligt att höra om kraften i förbön och vilken positiv effekt det har haft den sista tiden för er familj! Gud välsigne er och hela församlingen. God tur till Linköping och hälsa så mycket till Håkan - gärna med den här sången som jag har tänkt på den sista tiden:
    "Jag står fast, när det stormar runt omkring mig. Jag är stark för Guds Ande bor i mig. Jesus, Du, är min styrka och min glädje! Jag är din och Du är min.
    Tillsammans med Dig lever jag. Det är jag kallad till. Lejonet av Juda bor i mig. Vem kan kan stå Honom emot? I gemesnakpen med Dig, är jag en övervinnare!"
    Jag kommer ihåg 1990(vi var på väg in i förs). Du Gunilla sa till mig att när du möter jobbigheter, reser sig liksom "krigsanden" upp inni dig. Ja, du är en riktig stridskvinna och det har du verkligen bevisat för både mig och många andra(i praktiken!). Och du Håkan är en riktig stridsman. Står fast vad som än händer. vilket "radarpar" ni är och vilken förebild!

    SvaraRadera
  4. HE LEIDO ESTA PAGINA Y ME A CNMOVIDO MUCHO, YO SOLO PUEDO DECEARLES A AMBOS MUCHS BENDICIONES,PARA TODA LA FAMILIA.Y AL PASTOR, VALOR QUE LE SOBRA ,Y QUE NUESTRO SEÑOR LE PROTEJAY LE CUIDE , SEGUIREMOS EN HORACION GLORIA A DIOS AMEN

    SvaraRadera
  5. Mathias Jakobsson13 april 2009 kl. 09:43

    synd jag inte visste att ni va i skåpafors..då hade jag åkt dit och träffat er..ligger bara 1 mil ifrån där jag bor..

    är så glad över att kunna läsa att det går bättre och bättre för håkan..han finns i mina tankar

    SvaraRadera
  6. Kära Håkan och Gunilla det är så underbart att läsa om alla bönesvar och framsteg som Håkan gör. Jag har följt er via bloggen under hela tiden. Tack för att ni håller oss uppdaterade om vad som händer. Gud välsigne er hela familjen ni finns i mina tankar, böner och mitt hjärta.
    Hälsnigar Ulrica S

    SvaraRadera
  7. Vi följer er varje dag och ber för er. Gläder oss att du(Gunilla) predikade i Skåpafors. Många Påskhälsningar från Thailand genom Ingvar och Anna

    SvaraRadera
  8. Vi följer er varje dag,både i förbön och på
    bloggen. Vi kommer att fortsätta att bedja,
    men också tacka för alla framsteg för
    Håkan och för att du Gunilla får kraft att
    stå så stark mitt i din stora familj.
    Vi ser fram emot när Håkan får komma till-
    baka till er och församlingen
    Varma hälsningar Ingrid och Dan-Jakob

    SvaraRadera
  9. Tack Gunilla för ditt möte hemma i Elim i Skåpafors, det var så underbart att ha dig hos oss, att se glädjen, kraften - ja, att se Uppståndelskraften i dig flöda!!!
    Vi fortsätter be för Håkan och hela er familj!
    Lennart & Birgitta Fjell

    SvaraRadera