onsdag 15 april 2009

Min Gud tillhör äran

"Min Gud tillhör äran, min Gud tillhör äran, min Gud tillhör äran,
för allt som Han gjort. Med sitt blod har Han frälst mej, med sin
kraft har Han lyft mej, min Gud tillhör äran för allt som Han gjort."

Jag satt själv i min lilla rosa-lila bil, solen sken, några tussilago
lyste upp i diket...nu är det vår, jag bad och tackade Gud för livet,
att vi alla lever, att vi alla kom ut ur det brinnande huset...Att alla
tonåringarna inte har några brännskador, att mina sår har läkt så
bra, så snabbt, att ansiktet är normalt igen... "Min Gud tillhör äran..."

"Hur kan jag tacka, för allt som du gjort för mej, varje liten sak är
bevis på din kärlek till mej. En lovsång från miljoner änglar, kan
inte uttrycka min tacksamhet. Vad jag nu är och någonsin kommer
att bli, lämnar jag helt åt dej...". "Min Gud tillhör äran..."

Hela mitt inre fylldes med en sådan tacksamhet, kärleken till den
Gud som jag har tjänat hela mitt vuxna liv, tårarna bara rann.
Han, skall ha äran för allt och Han har allt i sin hand, det är ett
som är säkert. Honom får vi tillhöra... "Min Gud tillhör äran..."

Håkan ligger där, i Guds hand, läkarna och personalen gör ett
fantastiskt arbete. Han får den bästa vård han kan få i Sverige.
Dom sa att Håkan har en hård hud och det är väldigt bra nu.
Infektionen är hävd, p.g.a. det ingrepp dom gjorde på hjässan.
Så hans rygg som börjar självläka... "Min Gud tillhör äran..."

Håkan har en lång resa framför sej, men dag för dag som går
får vi se små mirakel...varje liten sak är bevis på din kärlek...
När jag stod vid Håkans säng och sjöng: "Hur skall jag tacka..."
då vet jag att han var med i den sången: "Min Gud tillhör äran..."

Stå gärna med och tacka för varje litet framsteg, det skapar
utrymme för nästa lilla mirakel att bli till.
"Vi kallar på det som inte finns, som om det redan fanns..."

Gud välsigne dej!
I kärlek
Gunilla

17 kommentarer:

  1. Ja vi har verkligen mycket att tacka för. Ber och tackar för Håkan och hela familjen varje morgon och kväll. Kollar bloggen varje kväll och gläds med er. "så stor är vår Gud, sjung med mig, så stor är vår Gud......."
    Sven & Gittan

    SvaraRadera
  2. Amen det är så rätt Gunilla!! Absolut vi står med i både tacksamhet o bön! Tänk att få tillhöra en Gud som är så oerhört mäktig!! Halleluja! Kram på er från Mona

    SvaraRadera
  3. Tack Jesus!!!!!!!! (Läst de två sista inläggen som jag inte fått läst förrän nu) VILKEN trofast Gud vi har! Ja sannerlig ska GUD HA ÄRAN FÖR ALLT HAN HAR GJORT!

    SvaraRadera
  4. Läser varje dag och tänker på er!
    / sofia wahlman melin

    SvaraRadera
  5. Ja Gud är undrens Gud, Han gör det omöjliga möjligt!Var sekund,var minut,var dag är Han nära och står vid er sida!
    Vi vill fortsättta stå med i förbön för Håkans helande och att ni som familj ska få det ni behöver!
    GUD ÄR TROFAST IGENOM ALLT!
    Karin o Mathias, Ljungskile

    SvaraRadera
  6. "Om jag ägde allt men icke Jesus,
    vore livet värt att leva då?
    Kunde väl mitt hjärtas oro stillas
    med de ting som dock till sist förgå?
    Om jag ägde allt men icke Jesus,
    vore vinsten värd en livslång strid?
    Är väl jordens glädje värd att nämnas
    mot en enda stund av Jesu frid?"

    Sången skrevs för mer än hundra år sedan men är lika aktuell idag! Livet är ett mirakel - och vi fortsätter framåt i tacksägelse och bön om nya små under!

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  7. Man kan bara säga TACK GUD!
    Vi har en stor Gud.
    Leena-Karie och Leif Nilsson

    SvaraRadera
  8. Jag och min fru ber varje dag för Håkans tillfrisknande. Blev så berörd av vad Gunilla skrev i onsdagens blogg. Jag blev rörd till tårar. det var så starkt och trosvisst. Vi har en stor Gud som helar och upprättar. All personal skall dag för dag bli förvånade hur snabbt han tillfrisknar. Hela sjukhuset skall få veta att ngt aldeles exeptionellt sker i helandeprocessen, och det av icke vanligt slag. De har nog aldrig upplevt detta förut,
    glädje istället för tårar mitt i den svåra motgången får ni visa på ett annat sätt att bemöta det oerhört svåra som drabbat er.
    Håkans tjänst skall förvandlas till ens tyrka han inte varit med om under sin tid i tjänst.
    Gud välsigne er till hela er varelse, ande kropp o. själ.
    HansOlof & Gunilla i Alingsås.

    SvaraRadera
  9. Gunilla! Återigen berör du oss med ditt sätt att uttrycka känslor och skeenden. Du har en Guds gåva att skriva och det kanske ska bli mera av detta framöver... Håkan, du och hela familjen är ständigt i våra tankar och förböner. Tänk att Håkan ligger där och är uppfylld av uppståndelsekraft. Så därför ber vi om mirakler varje dag i läknings-processen. "Skulle då något vara för stort för Gud!!?
    Blessings
    Kjell och Gunilla i Jät

    SvaraRadera
  10. Jag ber för Håkan.
    Guds frid!
    Många hälsningar från Peters syster
    Tove A

    SvaraRadera
  11. Det är så spännande att gå in på bloggen och få läsa vilka mirakler som händer för er hela tiden.
    Gud är så god och han som begynt ett gott verk kommer också att fullborda det.

    SvaraRadera
  12. Jag ber för Håkan. Jag ber för hela familjen.
    Gud är miraklernas Gud. Och Han kan vända allt ont till något mycket gott. Och Han håller på att göra det och kommer att göra det ännu mer.
    Honom tillhör äran!

    SvaraRadera
  13. Jag ber för Håkan och familjen och det är underbart att höra om alla små mirakel som sker hela tiden! Gud är en mäktig Gud!

    Jonas Bergström

    SvaraRadera
  14. Hej Gunilla, det var fantastiskt att möta Håkan idag, en sådan skillnad mot förra gången. Han var mera vaken och visade tydligare tecken på gensvar. Janne läste ur bibeln för honom och vi sjöng, Han är uppstånden Han lever och graven den är tom... Jesus vår frälsare har gett oss evigt liv, Han vunnit seger över döden Jesus har gjort allting nytt...
    Det kändes så rätt att sjunga vid hans sida. Det var 4 olika sköterskor hos honom under tiden vi var där så det var lite rörigt men alla var vänliga och visade respekt när vi läste bibeln.
    När vi bad tillsammans så sa Håkan Amen med läpparna och när vi skulle gå hem mimade han "Hälsa!" Så det gör vi nu till alla.
    Kram Ulla-Mi
    När vi skulle gå så mimade Håkan

    SvaraRadera
  15. Tänk den psalmen ekade i mitt huvud hela dagen igår! och det långt innan jag läst detta inlägget här :-)

    susanne, frälsningsarmen varberg

    SvaraRadera
  16. Kära familjen!
    Läser er blogg och är med i förbönen för er alla.
    Jesus är den store Överläkaren. Han förmår långt mer än vi kan bedja eller tänka...
    Kramar från en syster i Östergötland

    SvaraRadera