måndag 20 april 2009

Ett viktigt upprop!!

Snälla vänner, i Uddevalla, Bohuslän, Dalsland, Värmland
och resten av hela Sverige...

Snälla vänner, i Norden...och hela Europa...

Vänner över hela världen...Afrika, Asien, Australien och
Amerika...

Ett viktigt upprop....imorgon, tisdag skall Håkan opereras.
Kirurgen kommer på morgonen och bestämmer vad som
skall opereras, det blir en tuff dag för Håkan, då han givetvis
är sövd...men ändå mycket ansträngande för honom.

Vad som behöver opereras är, Händer, Fötter, Rygg och
Hjässan, dom kommer att imorgon bestämma var dom börjar
och vad som är viktigast. Det blir nog det största ingreppet,
för Håkan, dom opererar så mycket dom kan.

Jakob, vår 20-åriga son, är hos Håkan idag och över natten.
Dom har haft en fin dag tillsammans, då Håkan har haft flera
klara stunder.

Efter operationen, kommer det ta tid för Håkan att vakna.

På fredag kommer vår son Mohammed, 21 år att åka till
Håkan, och vara där några dagar.
På lördagen åker vår dotter Josefina, 23 år och är kvar till
söndagen. Be också för alla våra barn, som på sitt sätt är
med och stöttar i den här situationen.

"..Allt ju vilar i min Faders händer, skulle jag som barn väl ängslas
då, han som bär för mej ett fadershjärta, giver ju för varje nyfödd
dag, dess beskärda del av fröjd och smärta, möda, vila och behag."

Vi är så tacksamma för alla som är med oss, tänker på oss,
ber för oss och är mån om oss. Tack alla gamla och nya vänner.

Gud välsigne er, alla!!
Kramar
Gunilla

17 kommentarer:

  1. Kära syskon i Herrren!
    Du,Gunilla och Håkan var bland de första att ringa upp mej och uppmuntra oss på Elida när vi hamnade i en storm för några år sen. Nu vill jag vara med er i er "storm", be för er och fästa mina ögon på Jesus, som har makt att hela! Jag tror att ni förbereds för att få vara med att samla in den sista skörden för Herren innan Han kommer på skyarna. Gunilla, ditt sätt att bära bördorna är ett starkt vittnesbörd för oss som följer er! Hälsa Håkan när det är möjligt! Var välsignade hela, härliga familjen! Kram/Gun

    SvaraRadera
  2. Älskade syskon!
    Står med i bön hela tiden och nu ska vi lägga på ett extra kol. Vi ger inte upp. Jag håller med föregående talare. Jag tror också att ni föbereds för att vara med och samla in den sista skörden och då kommer ni att vara stsrkare och friskare än någonsin. Igen och igen och igen...
    blir jag så berörd av ditt öppenhärtliga sätt att berätta för oss andra Gunilla. Tänker på en sång; Sköna namnet Jesus, i det namnet Jesus har vi liv i dag! God Bless You all!
    Kram/ Maine

    SvaraRadera
  3. Kära, kära Gunilla och alla barnen med familjer - har just talat med Dan en lång stund på telefon. Lotta var inte hemma ännu från jobbet. Hela dagen i morgon kommer vi att anropa Himmelens Gud - det kan ni vara förvissade om!

    Med mycken, mycken omtanke om er alla!
    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  4. Ja, jag är med och ber om uthållighet för er alla och inte minst för Håkan! Jag berättar ofta för mina vänner om utvecklingen och vi ber tillsammans. Även i bönegruppen och ni ligger i bönekorgen med jämna mellanrum.Halleluja att personalen märker att Håkan är en lugn och trygg person! De ska förstå att det är tack vare Jesus, Fridsfursten som bor I honom. Jag är också överbevisad om att Gud förbereder något stort inför den sista skörden... TACK för allt du delar med dig, Gunilla! Och JA! Jag ska vara med och be imorgon, operationsdagen. Gud är en god och bönhörande Gud! "Kasta din börda på Herren - Han ska uppehålla dig".

    SvaraRadera
  5. Självklart ska jag be!
    Underbara under kan ske!

    Bless
    Jonas Bergström

    SvaraRadera
  6. Ja, jag ska be för er.
    Herren har omsorg om er.

    Kristina

    SvaraRadera
  7. kära Gunilla,vi möts på bönens bro och lyfter Håkan inför Herrens ansikte.Efter vintermörker kommer vårens fläkt det ska bli så i era liv också,GUD HÖR BÖN och för honom är ingenting omöjligt kram Anne-Sophie

    SvaraRadera
  8. Gud var med läkarna. Gud var med Håkan. Gud var med Gunilla och barnen. Jag går ofta in och läser trots att jag inte känner er. Vill gärna be med er. Förtrösta på Gud och Han kommer att ge er kraft. Försök inte gå i egen kraft. Den räcker inte alls så långt. Hela bloggen vittnar om att Gud hör bön. Det är ofta en fröjd att få läsa om hur Gunilla tacklar vardagen och vandrar med Herren, men jag förstår att det också finns stunder då himlen inte är lika öppen. Det måste vara oerhört tufft att gå igenom detta både för Håkan och de som är runt omkring. Glöm inte att det är många som ber och är med och bär.
    Eva S

    SvaraRadera
  9. Vi ber till Far som har full omsorg om er och Håkan!
    Karin O Mathias Jonsson

    SvaraRadera
  10. Vi har cellgrupp på tisdagsmorgnarna och vi kommer fortsätta be för Håkan och operationen.
    När jag åkte in till stan idag satt jag och bad för Håkan och ett annat böneämne från en vän som just "ropat" på bönehjälp via Facebook. Tänkte då på vilken välsignelse Internet kan vara och hur viktig den här bloggen är.

    Bloggen gör att det aldrig går en dag utan att jag ber för er. Jag kollar genom bloggarna på min lista ett par gånger varje dag och varje gång påminns jag att fortsätta ropa till Gud. Genom att du Gunilla skriver så vet vi som läser vad vi ska be speciellt för och kan komma överens fast vi finns spridda över hela landet och hela världen. Så tack för att du delar med dig.

    Varma kramar
    Madeleine (Harry och Gun-Britts dotter)

    SvaraRadera
  11. Vi står med och ber för Håkans operation i dag. Han omsluter ER och Håkan på ALLA sidor!
    Vi älskar er Dan o Lotta

    SvaraRadera
  12. Vi är med och ber!

    Roberto & Mona

    SvaraRadera
  13. Hej Gunilla!
    Jag är också en av dem som följer er på bloggen så gott som varje dag fast jag inte känner er. Tack för att du tar dig tid!
    Ska bära Håkan högst upp i mitt hjärta idag.
    Jag skulle också gärna vilja veta hur din arm och hand mår.
    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  14. Ja vi ber och vi bad extra mycket i går.Vi tänker på Håkan ,dig och barnen mest hela tiden.Ni är under Guds vingars beskydd.varm kram maria o Perra med fam.

    SvaraRadera
  15. Kram på er klart jag ska fortsätta be för er..
    Var välsignade, Ester och familjen..

    SvaraRadera
  16. Jag har följt bloggen direkt från början och jag ber för er alla i hela familjen, men särskilt för Håkan förståss. Underbart att se hur Herren är med er, hjälper er genom allt. Underbart att höra om alla framsteg som Håkan gör. All ära till Jesus. "I Hans sår har vi läkedom". Detta ska bli ett vittnesbörd om vad vår Gud förmår att göra. Namnet Jesus blir upphöjt. Ibland förstår vi inte varför saker och ting händer, och vi kan t o m hamna i tvivel, men jag vill skicka med ett ord till er. Läs Rom 8:31-39.
    Jag själv har blivit mer tacksam till Gud för varje dag jag kan stiga upp från sängen. Er prövning kommer att resultera i en underbar seger, och ett vittnesbörd som berör hela Sverige
    Vi håller ut i bön tillsammans!
    Kram från Heli o Walle

    SvaraRadera
  17. Vi fortsätter och ber!
    Roffe och Birgitta

    SvaraRadera