fredag 10 april 2009

Ljuvliga ord… "Läget är lugnt och stabilt..."

Vilken skillnad emot "Läget är stabilt men kritiskt..."

Mohammed har varit hos pappa 3 dagar i rad, denna vecka. Han läste "vårdboken" för Håkan, en bok som alla får skriva i, som är och hälsar på Håkan, så han blev medveten om alla besök, som varit under hans tid som sövd.

Mohammed sa att Håkan var med, medveten och hade också minnet kvar. När han skulle gå, rörde Håkan på läpparna och sa: "Hälsa dom andra." Mohammeds kommentar var, det går bra det här, ansiktet läker fint, t.o.m. jag är stolt över Håkan.

Personalen säger att det är lugnt och stabilt, Håkan har badat, är omlagd. Nickar, men är trött efter omläggningen. Det läker fint på mage och lår, händerna läker också bra.

Igår, var Johanna, Josefina och Rebecca hos pappa, dom fick en god kontakt med honom. Det var så mycket Håkan ville säga, men det mesta förstod dom. Han ville t.o.m. följa med hem, inte illa.

Idag, på självaste långfredagen, har Håkan fått smaka på Loka. Dom skulle ge honom lite te, på engelskt vis. Nu skall dom också sänka medicinerna, då blir det ännu lättare med kontakten.

Det är första gången som Håkan har missat Passionsspelen, på Uddevalla torg. Idag var det publikrekord, ca 2000 människor, som såg när Jesus dog och uppstod igen, för 7 året i rad. Häftigt!

När jag berättade för Håkan, att Johanna skulle vara Maria Magdalena i år igen, sa han med munnen, "bra"..."i år får du be för passionsspelen härifrån" och Håkan nickade medvetet. (Se http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.436856 och klicka på bilden för att titta på fler bilder. Se Johanna på sida 3.)

Tänk, att det Jesus gjorde, för 2000 år sedan, ger kraft, liv och hälsa för Håkan idag och alla oss, som behöver det...

"Jesu Uppståndelseliv i nutid!"

"Jesus Kristus är densamme, igår och idag och i evighet..." Hebr.13:8

Tack för att ni finns, och står med oss i bön för Håkan. En riktigt god och glad påsk önskar vi er, alla!

Gud välsigne er alla!

Kramar
Gunilla

10 kommentarer:

  1. Tack IGEN Gunilla för allt du skriver! Det är så uppmuntrande och rörande! Tack Jesus att Din uppståndelsekraft gäller för oss alla idag, och speciellt för de som verkligen behöver den, tex Håkan! Jag är säker på att du Håkan ber så det dundrar i himlarymderna! GENOMBROTT på alla fronter! Gud välsigne dig och hela din fina familj!

    SvaraRadera
  2. TACK GUD! Tack Gud för att Du är Håkans läkare och tack för att du läker hans sår med hast! Och TACK Gunilla för dina underbara raporter!
    Jag tänker verkligen mycket på er och ber för er! Jag tycker det är så fantastiskt att se hur Kristi kropp sammlas så här i bön och tillsammans i Guds kraft kommer Håkan att bli rest och helad!
    Jag önskar er alla en hjärtligt glad påsk, med gemenskap och mycke solsken på era vägar!

    Många kramar! Gud välsigne er!

    SvaraRadera
  3. Ja, en sådan seger! "Lugnt och stabilt" var just det som bönefastan handlade om, tack Gud för ett så kraftfullt svar på dagen för Passion 2009. Jag har hela tiden trott att det finns en tydlig koppling mellan det som drabbat Håkan och det som händer på torget, det som Håkan varit så delaktig i. Aldrig har jag känt Gud så påtagligt närvarande när vi spelat, aldrig förr har det varit så bra väder, aldrig förr har det varit så många där och aldrig förr har jag kännt igen så FÅ från min vy från korset. Tack Gud!
    Håkan, jag saknar dej och jag saknade ditt stöd på torget som betytt så mycket. Nu finns vi som ett stöd för dej när vi får proklamera Jesu uppståndelse en gång till i lördagssolen!
    Jesu sår helar dej, Håkan!

    Peter

    SvaraRadera
  4. Va underbart o höra att det bara blir bättre! hoppas att ni får en välsignad påsk! tack Jesus för din läkande kraft! ska fortsätta be för dig Håkan!! kramar josefine

    SvaraRadera
  5. Tack för allt ni delar med er av underbara bönesvar till alla oss som ber ,läser och följer denna blogg!
    Vilken mäktig Gud vi har!!
    KRISTUS ÄR UPPSTÅNDEN!!

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att håkan kan medela sej lite med er Gud har all makt så såren ska läkas med hast och snart är han hemma hoss er igen Ber för er alla Kram Anna-Greta

    SvaraRadera
  7. Underbara rapporter ! Vi gläds med er och vi fortsätter att be.Kramar! Maria o Perra med familj.

    SvaraRadera
  8. Hej Håkan! Det är gott att höra att du blir bättre och bättre. Jag håller med Peter om att Guds närvaro var påtagligt närvarande då vi spelade på torget. Din syn om Kungstorget kommer närmare och närmare. Undrar om något blir detsamma igen. Förmodligen inte, och det blir som Gud vill. Jag och min familj tror och ber om fortsatt helande. Idag predikades Guds uppståndelsekraft och den kraften har du Håkan varje dag. Idag var det "Håkan smörjelse"och det blev ett långt och bra möte med en ung amerikan. Keep on, hang on and rice, Hearts of blessings. fam Tony K

    SvaraRadera
  9. Hej, Gunilla och barnen! Jag är vän till Johanna och har egentligen inte hunnit läsa så mycket på er blogg tidigare. När jag läser här så förstår jag varför jag är kristen. Jag förstår vad det hela handlar om. Jag förstår vad det är som räknas. TACK för att NI får mig att rannsaka mig själv! Jag har tänkt på er ofta sen det här hände och tyvärr har tidsbrist hindrat mig från att höra av mig mer till Johanna som jag först hade tänkt. Jag har förstått att ni har ett gott nätverk med omtanke, förbön och praktisk hjälp och det har lugnat min ångest lite. Jag hjälper med det jag är kapabel till just nu; bön. Jag är så glad att få följa er och läsa om alla framsteg för Håkan! Jag skulle vilja skriva så mycket mer, men jag finner inga ord! Guds frid vare med er! Många varma kramar från Magdalena Rydberg

    SvaraRadera
  10. Hej Håkan
    Nu har vi vart på toget och visat Guds dramat igen, ville bara säga dej att jag sakna dej, och längtar till den dag du är tillbaka. När jag som den botfärdiga rövaren får be Jesus om att tänka på mig när han kommer i sitt rike, då skall du veta att du var med i mitt hjärta, i mitt rop och i min bön. Och du var med i Jesus svar : Idag, också idag är du med i Guds hjärta.
    Martin Wallström

    SvaraRadera