tisdag 31 mars 2009

Hälsning från Josefina Gniste

Min pappa är verkligen en kämpe!!
Jag fylls av tacksamhet, för var dag som går.
Tack Gode Gud!!

Jag är i Indien för första gången, i mitt liv.
Vilket underbart land!!
Efter dagar av semester i Goa och Delhi, med
Daniel Sääf och Emelie Hedqvist, är vi nu i Agra.
Imorgon skall vi se det berömda, Taj Mahal.

Igår fick vi äran att vara hemma hos en indisk familj,
som senare på kvällen bjöd in områdets ungdomar,
till en ungdomssamling.
Daniel delade ett ord om den förlorade sonen, och
jag sjöng om den helige ande, och delade några ord.

Vi avslutade kvällen med att be för pappa.

På kvällen hem i en autorickshaw, sa Daniel till mig:
"Josefina, jag är så glad att du delade något med
ungdomarna ikväll. Det sa din pappa till mig, att jag
skulle se till, att du skulle göra det"

Tänk att jag får fylla min faders önskan.
Det känns helt fantastiskt!! Tack Gode Gud!!

Tack för alla era böner, kort som lång!
Jag känner mig verkligen buren, av er, mina syskon i
Kristus, nu förstår jag innebörden, av de orden.

Tack...Tack...Tack...
Josefina Gniste

6 kommentarer:

  1. Det är en förmån att få sitta här i Uddevalla och läsa om er ungdomar och om Håkans tillfrisknande. För mig är det också en förmån att under delar av er skoltid fått vara er lärare, det var en speciell tid med många speciella elever och ni var tre av dem. Tack för alla goa minnen ni gav mig.

    Jag möttes som sjuåring av samma hemska budskap att min pappa hade blivit brännskadad. Jag mins fortfarande 47 år senare var jag var och vad jag tänkte. Det tog ett år innan min pappa kom hem för besök första gången och ytterligare något år innan han kunde återvända till verkligheten men han återvände...! Många vänner var med och bad och många hjälpte mig, min bror och mamma att komma igenom allt praktiskt. Vi var ju bönder och pappas frånvaro var egentligen omöjlig men med många vänners hjälp kom vi igenom.

    Jag och familjen vi ber dagligen för Håkans tillfrisknande och hela familjen Gniste. Vi har en stor Gud och han kommer att ta er igenom. Gud välsigne er alla i familjen Gniste och "mina" före detta elever som nu är i Indien.

    Er gamla lärare Torbjörn.

    SvaraRadera
  2. Hur gärna vill jag inte vara med er just nu? Vilka vänner jag är välsignad med.

    Vi forstsätter be för Håkan här i Uppsala.

    Bless!
    Andreas

    (Vi syns till påsk)

    SvaraRadera
  3. Margaretha Westergård1 april 2009 kl. 13:08

    Hej Josefina1

    Du känner inte oss och vi känner inte dig desto närmare men du kanske vet vilka Petra, Daniel och David är, våra barn. Vi är i alla fall glada över att du kom iväg på resan, trots allt det svåra som hänt, att du fått en sådan möjlighet i ett så annorlunda land och så långt borta. Må väl och omfamna varje dag!

    Gud välsigne dig och bevare dig under resan!

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  4. Fina fina Josefina! Er sa glad att du kom ivag till Indien! Haller med Andreas...hade garna vart der med er:)
    Tanker pa dig, din pappa och hela familjen. Ni er kampar allihopa! Fortsatter be for er! Stor kram, Maria.

    SvaraRadera
  5. Jag gläder mig verkligen med dig, Josefina! (Jag är Maria Jensens mamma). Det var säkert starkt det du delade med ungdomarna och du har en ljuvlig röst. Härligt att tänka på att du använder den för Jesus! Det var också väldigt uppmuntrande och starkt att läsa kommentaren från din gamle lärare. Ja, Gud ÄR en trofast Gud! Fortsätt bara att njuta av varje dag!

    SvaraRadera
  6. Ja Gud är God!..Att få vara så helt i Faderns OCH pappas vilja.Mvh Maria o Perra med fam.

    SvaraRadera