onsdag 25 mars 2009

Stor artikel i dagens lokaltidning

Idag publicerade Bohusläningen den intervju som gjordes med Gunilla förra veckan. Sidorna 1, 4 och 5 är välfyllda med bilder och information.

Gå in på: www.bohuslaningen.se

"En minut till och vi hade inte levt nu"

eller klicka på länken för 25 mars under avdelningen här nedan, till höger: "Läs mer på".

Det finns även möjlighet att skriva en kommentar till artikeln på lokaltidningens hemsida.

Se också dagens artikel "Fasta för brännskadad pastor" på Sveriges Radios hemsida (länken finns också till höger under "Läs mer på").

Bloggen har nu haft 17.800 besök från 47 länder. Det är c:a 1000-1200 besök per dag. Det betyder att det finns folk från hela världen som är med och ber för Håkan just nu.

6 kommentarer:

  1. Hej Gunilla och ni alla.
    Det var fantastiskt att se första bilden i Bohuslänningens bildarkiv. Där står Gunilla i sovrummet, och i bakgrunden lyser korset! Det är den kraften som finns med er, och som vakar över er! Samma kraft som uppväkte Jesus från det döda! Den också bor i er! Vi fortsätter att be för er, och att ni ska ha kraft att härda ut. Särskilt Gunilla, som ännu inte kan dela sin smärta, eller ens prata med Håkan ännu. Men dagen närmar sig, och jag är spänd på att få höra vad han har att berätta. Jag tror att Herren talat med honom under denna tid, undrar om vad...
    Gud välsigne er!!!
    Kramar
    Solweig & Peder Möller
    Centrumkyrkan i Heby

    SvaraRadera
  2. Jag o min fru Harriet och medlemmarna i Betelförsamlingen Fornåsa (30 km fr. Linköping där Håkan vårdas, läks och förnyas för varje dag)
    vi ber också för Håkan, Gunilla och familjen. Gud är trofast, Han överger oss aldrig!

    Börje Andersson (pastor i Betel, Fornåsa)

    SvaraRadera
  3. Några välkända sångrader som jag nynnat på när jag bett idag:

    ..allt ju vilar i min Faders händer, skulle jag som barn väl ängslas då...
    ...själv han är mig alla dagar nära, för var särskild tid med särskild nåd. Varje dags bekymmer vill han bära, han som heter både Kraft och Råd...
    ...som din dag så ska din kraft ock vara, detta löfte gav han mig.

    Ni känner väl till detta och får vila i det också idag, kära syskon!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. "Kom till mig alla ni som är trötta och kämpar med problem och tunga bördor, så ska jag ge er vila." Matt 10:28 (handbok för livet översättning)

    Jag ber för er! Puss

    SvaraRadera
  6. Det är en väldigt bra artikel. Det är inte ofta jag blir så berörd, men faktiskt också inspirerad, av att läsa tidningen, som jag blev i morse. Gunilla öppnar verkligen sitt hjärta, och reportern lyckas skildra det. En formulering etsade sig fast särskilt: "... den Gud hon tror på och lever för." Det är inget dåligt omdöme att få om sig. Jag önskar att människor ska se det också i mitt liv; inte bara att jag tror på Gud utan också lever för Honom.

    Sven Magnusson, Ljungskile

    SvaraRadera