onsdag 11 mars 2009

Gunillas andra brev!

Tack, tack och åter tack!!

för förbön..
för all kärlek...
för all omtanke...
för alla vykort...
för alla blommor...
för all mat till barnen..
för alla vackra ord..
för gåvor...
för hjälp till ett nytt hem...
för alla barnteckningar..

Jag sitter här på sjukhuset, och tårarna bara rinner,
vi är så burna av all förbön och kärlek.

Idag har febern gått ner, ansiktet är hyfsat normalt igen.
Handen och armen har fått rött, nytt skinn....jag känner
att jag lever och i detta fall känns det skönt.

Jag har idag spelat gitarr och det fungerar, för tummen på höger hand har klarat sej...så ni må tro att jag grät, sjöng och spelade, i glädje och tacksamhet.

Vi får bo på hotell, innan vi kommer in i lägenheten.

Idag har en man från försäkringsbolaget varit i huset. Källaren och 1:a vån. skall saneras, dom börjar imorgon. Vissa saker går att rädda. 2:dra vån. och vinden är utbränd, så det tar dom längre fram.

Snälla...fortsätt att be för Håkan!!!
Gud välsigne er alla!!
Gunilla

23 kommentarer:

  1. Kära Gunilla, så underbart att läsa dina ord nu på morgonen! Önskar att jag hade fått höra ditt gitarrspel. Håkan och du och barnen finns i våra tankar och böner hela tiden! Massa kramar från oss hela familjen! Barnen ber varje dag för Johanna "körslaget" 's mamma och pappa. Gud är med er genom allt och vi är så tacksamma för att ni lever! Kram!!!
    Petra, Mikael, Robin, Alexander & Alicia

    SvaraRadera
  2. Nu rinner mina tårar.. har varit orolig att du inte skulle kunna spela igen..åh jag hade velat vara med o höra.Vi fortsätter be alla här hemma.
    Jag finns för dig o kommer hjälpa dig/stötta dig när du kommer hem.Ledsen att jag inte kan göra så mkt nu..men det kommer jag lovar!
    Rebecca hälsar att hon älskar dig!

    Kramar i mängder din "syster" Helene!

    SvaraRadera
  3. Så otroligt glad att höra!! Ni finns i mina tankar o böner hela tiden! I stor kärlek, kram Mona

    SvaraRadera
  4. Hej gunilla!! tänker o ber för er..har följt vad som hänt..å ja vet att jesus ..han finns där..å han hjälper en när de känns som mörkast..för han är liv å över nog;-)

    kram fån mig o barnen ..marie-helen!!

    SvaraRadera
  5. Hej Gunilla och hela familjen!
    Ni finns i våra tankar och böner ständigt!

    SvaraRadera
  6. Gud välsigne dig och din familj Gunilla. Ni vinns ständigt i mina tankar och böner
    /Carina

    SvaraRadera
  7. Hej Gunilla!
    Så underbart att läsa ditt inlägg.
    Klart vi fortsätter att be.
    Massor med kramar och välsignelser!
    Maine

    SvaraRadera
  8. Hej kära familjen Gniste!
    "Guds nåd är ny varje morgon och Hans trofasthet når upp till skyarna." Vi står tillsammans med Er och alla som ber om ett Guds mirakel!
    Ni är underbara människor som genom syskons böner är burna av Guds kärlek och kraft. Vi älskar Er!!!
    Mikael och Ing-Marie Alfvén

    SvaraRadera
  9. Gunilla! Gott att höra att feberna har gått ner.I går när jag skulle somna tänkte jag på då du sjöng och spelade " Vi är så glada , hurra. att du har födelsedag...." på ett kalas för en god vän ganska nyligen...och jag tänkte att snart spelar Gunilla igen. Det finns så mycket läkedom i lovsång, som du vet...och det är en av de mediciner som den Helige Ande nu öser ut över er alla. I rummet där Håkan ligger, finns änglar som lovsjunger dygnet runt.
    "Se, jag gör allting nytt, säger Herren."
    Det står talas om en vila för Guds folk, i bibeln, denna vila övergår allt förstånd och är inte logisk eller förklarbar- men högst verklig! Min frid ger jag er- inte den frid som världen ger- min frid ger jag er säger Jesus.

    Alla som känner dig , Gunilla, vet att du väldigt mycket är en "görare"- du ser behov- stora som små. och fyller dem. Det kommer du att fortsätta med. Men nu kära vän- vila!!! Praktiska saker kommer att lösa sig...många hjälper till...möbler i lägenheten kommer ni att ha. Nya kläder.....men framför allt kommer Herren att fortsätta vara er mycket nära...och bönerna om ett TOTALT fullkomligt helande för älskade Håkan- fortsätter vi att lyfta upp inför tronen till vår Pappa Gud!

    i dag skiner solen- våren är på väg!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Vi här i Slottsbron ,Grums,Vålberg och Segerstad gläder oss med dig Gunilla Över Guds nåd och omsorg..och var så säker på att vi ber och tänker på er oupphörligen!Vi ber om fullständigt helande för Håkan ..vi ber för dina skador.. vi ber för alla barn och fosterbarn och övrig familj..Vi ber om själens helande för alla inblandade..Vi ber att NI SKA INTE SKADAS av solen (ps.121)när ni är utomhus mitt på dagen, så att ni kan fullborda kallelsen i Afrika som ju ligger på Håkans /ditt hjärta.Vi ber om Nåd och glädje och kärlek till er och församlingen så bägaren ska svämma över och aldrig sina..vi älskar er av hela vårt hjärta!Maria Och Perra m familj.

    SvaraRadera
  11. Kära Gunilla!
    Återigen - det är verkligen jätte skönt att höra ifrån dig och vi tackar Gud för din tumme oc att febern har gått ner! Jag är helt övertygad om att Gud kommer att hela Håkan, dig och alla barnen på alla områden! Vi har en mäktig Gud som kan och kommer uträtta helande mirakel! Om det finns något jag kan göra för er, så tveka inte en sekund, nu när jag är arbetssökande så har jag gott om tid och tid är det minsta jag kan ge er! Jag ber självklart dag och natt för Håkan och er alla - och jag önskar så innerligt att jag kunde göra något mer för er!
    Omslutande kram och Guds oändliga kärlek!
    Anna Burman, anna_burman35@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Gud älskar Er och Han vakar över Er, speciellt Håkan som genomgår flera operationer. Han ska ge Er all omsorg ni behöver!

    Gud välsigne Er!

    SvaraRadera
  13. Mycket, mycket kära Gunilla!
    Gunnel och jag står med er i kärlek och förbön.
    Så glädjande att höra alla små,(men som är stora)
    framsteg! Vi fortsätter be för er på morgonbönen
    i PK. Tänker på Hesekiel som fick profetera och
    Guds Ande som fogade ihop del efter del på kropp-
    arna , tillika med skinn!
    Många, mycketvarma kramar från Alain!

    SvaraRadera
  14. Hej Gunilla!
    Vi känner inte varann sa väl, men de fa ganger vi träffats har jag blivit sa välsignad av er tjänst och era liv! Dessutom vet jag att ni betyder mycket för mamma och pappa.
    Här i Porto, Portugal, har mandelträden just slagit ut i full blom! Det luktar saa gott. Varen är här och med den nytt liv!
    Jag, och min kar och mina föräldrar (hemma i Nykoping) följer er och är med och ber!
    Blessings & Kram! Veronica Wahlström (virre55@hotmail.com)

    SvaraRadera
  15. Ingen risk Gunilla att vi glömmer att be för er. Ni finns i våra tankat o böner hela tiden. Vi tackar Gud för alla framsteg och jag tror han gör mer än vi kan se just nu.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Så underbart att läsa ditt brev i morse! Vi fortsätter och ber för er alla.
    Ni har betytt mycket för oss - du Gunilla särskilt för våra döttrar, Maria (speciellt) och Elisabet. (Redan på familjefesternas tid.)
    HERREN ÄR MED!
    Kram från Inga-Lise Albertsson och hela "klanen".

    SvaraRadera
  17. Familjen Gniste,
    vi har aldrig träffats men jag och min yngsta son ber för er varje kväll. Det ord som jag fick direkt när jag hörde om branden var att "såren ska läka med hast".
    Välsignelsehälsningar
    Familjen Källström genom Ulrika, Sävsjö

    SvaraRadera
  18. Hej Gunilla!
    Det du skrev om att du grät av glädje över högertummen som fungerar att spela med förstår vi väl. Både min fru och jag spelar gitarr. Vi känner djupt med er familj och tackar Gud att ni överlevde.Nu ska Herren hela såren med hast.Ove och Elisabeth Aronsson, DalaJärna

    SvaraRadera
  19. hej gunilla och alla andra i familjen! jag och mina vänner och bekanta ber också för alla er i familjen gniste. mycket ledsamt att höra om vad som hänt, men underbart att ni alla är vid liv och att era sår läker mirakulöst. Herren är med er, genom allt! Ni är en underbar familj, och jag tänker verkligen på er i denna tid av prövning!
    kramar från en finska i england.
    Maria, josefinas kompis.

    SvaraRadera
  20. Nysnön har lagt sig som ett tjockt, mjukt täcke här utanför. Det har snöat i nästan två dagar och landskapet är inbäddat i vitt. Orörd, ren och hänförande vacker ligger naturen ännu och väntar på att livet skall börja spira och växa för att i full kraft återigen explodera. Håkan ligger skyddad och omsorgsfullt vårdad tills han kan ta sig tillbaka till livet igen. Du och ni som familj måste varsamt ta er vidare. Vi andra har blivit smärtsamt påminda om livets skörhet och bräcklighet.
    "Tänk, när en gång är stillad varje smärta, vart sår är läkt, var längtan nått sin hamn, när varje tår avtorkats vid Guds hjärta och varje snyftning tystnat i hans famn."
    Tack Gunilla för tider som farit, för vad du och familjen har fått betyda för oss och våra barn under år som ligger bakom. Det känns bra att på det här sättet kunna ha kontakt, vara med i kampen och bönerna för att återerövra livet. Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  21. Kara Gunilla! Vi tanker pa er och ber varje dag for Hakan dej och barnen!
    Som du en gang lart varan familj vid manga tillfallen sa vill vi skicka det vidare till dej och familjen! For gud ar ingenting hopplost! han har precis all makt bade uppe i himlen men aven har pa jorden! Du far en stor kram fran oss bada: Birgitta och Roffe som fortfarande reser runt I Thailand!

    SvaraRadera
  22. Hej Gunilla! vill bara passa på att skicka dig en hälsning och säga att vi ber och tänker på dig och resten av familjen, 1000 tack för allt som du gjort och betyder för mig och TACK för underbara "Bella" som jag fick låna ibland eller så ofta ja ville och hennes gränslösa kärlek har "helat" mig på många omr fast hon va så liten så hon inte ens va medveten om det så är hon ett oerhört bönesvar för mig personligen, ge henne en jätte kram från ia, är glad å tacksam för er alla! vi fortsätter be för er och Håkan!

    Många kramar! Sofie å Nadine, Anna o Birger

    SvaraRadera
  23. Hej Gunilla
    Vill bara försäkra dig om att vi ber för er hela familjen och tackar Gud för varje nytt tecken på förbättring. Vi tackar Gud för hans omsorg om er och för att hans helande pågår både i kropp och själ. Vi önskar er allt gott. kram från Ewa-Maria Wahlström med familj.

    SvaraRadera