lördag 21 mars 2009

Nittonde dagen

Rapport från sjukhuset
Natten har varit lugn. Läget är stabilt. Håkan öppnar ögonen ibland och han reagerar på tilltal.

- Vi tackar Gud för att läget är stabilt och alla positiva tecken som pekar åt rätt håll.
- Vi ber om fortsatt läkning och att processen med uppvaknandet skall fungera bra.

Det här dygnet har vi i Fristaden ett dygn i Guds närvaro. Ungdomarna startade igår kväll och efter lunch kommer vi tillsammans med vuxna också. Ett dygn i bön och lovsång. Gud gör så mycket i våra liv och vi får prioritera om vissa saker. Läs även inlägget om uppropet om fasta från Bönenätverket i Uddevalla. Vill du vara med? / js

4 kommentarer:

  1. Fredagskvällen uppenbarade verkligen för mig hur enormt grym Gud är! När jag stod där i lovsång var Guds ande så otroligt stark och på väg att börja gråta såg jag bara framför mig den mäktigaste av de mäktiga! Han har sån kraft, en sån enorm kraft att möta oss, en enorm kraft att rena oss, en enorm kraft att HELA oss! Jag kom att tänka på vilken mur djävulen står inför, det är ju bara att skratta! =)=)

    Håkan är välsignad att ha en sådan stark ande som är så mottaglig för den allsmäktiges helande kraft. I fortsatt bön håller vi uppe den här muren så ska vi få se HELANDE!!

    Tack Gud för en sådan storhet!!!

    Så STOR är vår GUD!!!

    Kraaaamar/David

    SvaraRadera
  2. Jag ber för dig, Håkan. Varje kväll innan jag ska gå och lägga mig så skänker jag en tanke och en stark bön till dig! Jag tackar också, för att du lever, och för att Gud har en sån stor omsorg...
    Du är välsignad!
    Kommer fortsätta be för dig tills du blir helt bra.
    Att jag bor 70 mil norrut spelar ingen roll. Jag känner mig ändå lika delaktig i allt. Trots att jag inte kan vara med på bönerna de har på fristaden så är jag med på avstånd. Det lovar jag dig. Och alla förböner kommer göra dig frisk!

    Många varma kramar //
    Frida Bergström (den lilla söta du vet) höhö =)

    SvaraRadera
  3. Jag är med i bön och fasta för vår käre pastor Håkan.
    Kram från Gørild Lohne, Trysil, Norge.

    SvaraRadera
  4. Fortsätter be för er att Håkans tillfrisknande ska ske med hast OCH att ni alla ska uppleva Gud och människors kärlek En stor kram från Anna-Greta Blixt

    SvaraRadera