torsdag 19 mars 2009

Var dag - en gåva!

"Var dag är en sällsam gåva, en skimrande möjlighet..".

Sonja Blomberg citerade den gamla sången på en andlig dag
på Frälsningsarmens Officersskola,i början på 70-talet, när hennes man,
kommendör Gösta Blomberg, hade kommit tillbaka efter en lång tids
sjukdom .Nu, 35 år senare förstår jag....

Gåvan att ta en dag i sänder, och tacka för varje litet framsteg,
gör att vi fylls med glädje och tacksamhet för att förbereda för
nästa delrapport om Håkans helande...

Tack, alla trofasta vänner som står med oss i bön...
Tack, för all omtanke och kärlek...
Tack, för alla blogginlägg, som jag läser gång på gång...
Tack, för alla kramar..i kyrkan, på stan...det värmer...
Tack, för alla gåvor...jag vet inte hur jag skall tacka..TACK..
Tack, för alla bibelord....det tröstar..
Tack, för alla som kommer till bönen, dag efter dag...
Tack, för allt till vår nya lägenhet...en sådan kärlek, vi känner..
Tack, alla gamla vänner som hört av er...

Det är som om 70-tal, 80-tal, 90-tal tillsammans med nuet
2000-talet, bildar en helhet och enighet till förbön för Håkan
och hela våran stora familj.....Tack...

Det var så gott att få träffa alla präster och pastorer idag,
ni utstrålar så mycket kärlek och trygghet...tack för alla böner
och att ni vill gå in i fasta för hela situationen...Tack..
Jag är så glad för den enhet som finns, i Uddevalla.

Gud välsigne dej!!
Kramar
Gunilla

9 kommentarer:

  1. Hej!

    Fick höra vad som hänt först igår kväll. Jag tanker på er alla och hoppas på, och ber för, ett snabbt tillfrisknande!!!

    Många kramar

    Mattias D ( fd Uddevalla-bo )

    SvaraRadera
  2. Ber att Håkan ska bli frísk mot alla mänskliga odds men jag ber också att Guds familj ska bli läkt och enad. Tänk Uddevalla kommuns kristna i enhet?! För Honom som sitter på tronen finns ingen begränsning fastän vi tror det.
    Blott en dag ett ögonblick i sänder. Så får ni leva nu. Steg för steg min Jesus leder, Han dig följer livet ut!

    SvaraRadera
  3. God morogn Gunilla.
    DU skall inte tacka! jag/vi skall tacka o fortsätter tacka för allt som du gjort/gör o betyder för oss. Love U massor!!
    Bless!

    SvaraRadera
  4. Stor kram från oss i Almunge idag! Ni är ständigt i våra tankar och böner!
    Petra, Mikael, Robin, Alexander & Alicia

    SvaraRadera
  5. Kära Håkan och Gunilla ...ni är så underbara och vi ber och ber..Herrens ord kom "Ja,vi som bor i detta tält suckar tungt.Vi vill inte bli avklädda utan PÅKLÄDDA,(Håkan,du blir PÅKLÄDD med ny stark fin hud!)för att det som är dödligt skall bli uppslukat av livet.2 kor.5:4 TACK GODE GUD !för att Du reser upp Håkan och omsluter hela familjen med allt ditt goda.Vi fortsätter och ber hälsar Maria Perra m fam.i Slottsbron.

    SvaraRadera
  6. En ny dag och som du skriver - "en sällsam gåva, en skimrande möjlighet" med ny väntan, nytt hopp och nya böner. De dagliga små framstegen blir för oss alla som stora under, medan marssolen tvingar sig fram mellan molnen och gör att snön smälter bort i rasande takt. Med mycken, mycken kärlek till er alla!

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  7. Hej Gunilla
    Vi har haft en fin samling och talat om tacksamhet och bett för varandra och för dig och familjen.
    Det har varit så roligt att träffa dig och vi välsignar dig. Guds välsignelse gör dig rik.
    Allt som vi ber om det skall han ge oss, det har Han sagt.

    Hälsningar från Upprättelsegänget; Annika, Ingemar, Lilly, Gunilla, Sylvia, Pär, Solveig och Janne

    Hälsningar

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jag bor i Linlöping och idag var jag förbi US, tittade en extra gång mot sjukhuset och bad att Guds helande kraft verkar i Håkan.
    Vi ber regelbundet för er i församlingen Victory.
    mvh Emma

    SvaraRadera
  9. Vi är många som ber även i södra Bohuslän. Har aldrig träffat er, men efter att ha läst bloggen känns det som om jag känner er. Jag ber om Guds frid som övergår allt förstånd!

    Jag har en sång text jag vill ge er:

    Frid

    Min frid stannar kvar hos dig
    Min frid ger dig ro
    Min frid stillar din ångest
    Min frid tar bort din oro

    Även om åskan mullrar högt
    Även om blixten skrämmer dig
    Genom elden finns jag där
    Genom mörker bär jag dig

    Min frid stannar kvar hos dig
    Min frid ger dig ro
    Min frid stillar din ångest
    Min frid tar bort din oro

    Även när allting lyser klart
    Även när mörkret skingrat sig
    Genom lyckans glädje bär jag dig
    I glädjen finns jag där

    Min frid stannar kvar hos dig
    Min frid ger dig ro
    Min frid stillar din ångest
    Min frid tar bort din oro


    Guds Frid!

    /Sofia

    SvaraRadera