lördag 28 mars 2009

En vecka till ...

Varje framsteg är vi alla glada för...
Nu skall dom mer och mer väcka Håkan.
På onsdag, nästa vecka, är Håkans nästa
operation, enligt planerna.

Jag har väl aldrig varit så glad för Håkans skägg,
som nu. Tänk att hårsäckarna fanns kvar och
hjälper till att läka hans ansikte. Tack gode Gud!

När vi var uppe i Linköping, sa vi till personalen,
att Håkan älskar lovsång, kristen musik, brassmusik
och klassisk musik, men att han inte klarar skvalmusik,
och dom var tacksamma för den informationen.

Nästa dag, när jag öppnade Håkans post, hade han
blivit uttagen att deltaga i Sveriges Radio P4:s
Svensktoppsjury. Jag tror jag skrattade i 10 min.
Lite humor i det hela. Håkan kommer i alla fall att
skratta gott åt det en dag.

Våran Josefina kom iväg, i alla fall, till Indien. Jag är
så glad för hennes skull. Tack gode Gud!

Imorgon kommer våran Mohammed hem och vi skall
jobba med planlösningen på andra våningen, när dom
ändå skall riva ut allt.

Nu har vi våra sista dagar på hotellet. Det har blivit
som vårt andra hem under några veckor.

Våra vänner jobbar för fullt med vårt nya hem, så vi
snart kan flytta in. Igår var dom en sväng till IKEA.
Jag har köpt lila vardagsservis, fick ihop det, lite på Torp,
Överby, Jönköping och Linköping. Gud är god!!

Igår tittade jag in i skolan och fick massor av kramar,
det var bara så gott att träffa alla igen,
vi lyssnade på intervjun från Radio Väst, tillsammans...

Det är så gott med all stöttning, ni anar inte vad det
betyder. Jag vill än en gång tacka för all stöd, all kärlek,
all praktisk hjälp, hälsningar på bloggen, som jag läser
gång på gång, alla kramar, vykort, blommor och alla gåvor.

Med Guds hjälp och er kärlek...Tack!!

Gud välsigne er alla!!

Vi möts i bön för Håkan.
Gunilla

20 kommentarer:

  1. Vill bara säga att vi är så tacksamma att på ngt sätt kunna hjälpa till praktiskt o i bön.
    Vi älskar ER! 1 KOR 12:26,1 PETR 4:8-10, KOL 4:2
    TACKSAM!

    SvaraRadera
  2. Tack Gode Gud att ni lever och att dottern din kom iväg till Indien och att ni verkar vara så fyllda av frid och lugn och att missmodet inte verkar ha någon kraft i era liv! Jag tänker på er ofta och ber för att från och med denna dag så kommer det bara positiva skeden i era liv! Det är fantastiskt när Gud kan vända något som ser ut, luktar och känns som mörker, till att bli enbart ljus och alltigenom gott när man vänder sig till Honom i allt! Ta er tid att bara titta in i Herrens ögon så ser man bara det som är gott :)

    Ert vis hur ni har varit efter branden är verkligen ett vittnesbörd för Gud... Det ger en längtan för människor som ser er att vilja ha samma trygghet i Herren.
    kram / Louise

    SvaraRadera
  3. Kära Gunilla!
    Det är helt underbart att det går så framåt! Gud är verkligen god! Kul att även höra att Josefina kom iväg till Indien, hoppas att det kommer gå bra för henne där och jag ska be för henne!
    Jag är så otroligt tacksam för att ni alla lever och att ni har klarat er så bra som ni faktiskt har gjort! Jag är så tacksam för Guds alla mirakel som han uträttar varje dag och stund! Jag ber att Gud ska verkligen omsluta er med sin kärlek och frid! Att han ska hela era sår med hast och att ni ska få vila i Hans evigt trygga famn!
    Tack Gud för lägenheten och för alla bitar som faller på plats!

    Jag är så överygad om att allt som händer nu kommer få bli till något riktigt stort för Uddevalla och Sverige - och framför allt något riktigt stort i Guds rike! Ni kommer alla bli rikligt välsignade! Tack Gud för det!

    All kärlek och hjärtliga kramar! Saknar dig Gunilla!

    SvaraRadera
  4. Kjære Gunilla! Vi beundrer deg, alt som foregår innom deg og rundt deg, alle følelser og tanker, alle dine nærmeste som du skal være noe for. Og hverdagen som må gå sin gang, og like vel har du alla "oss andre" i tankene og er villig til og dele så mye av DITT med oss her ute. Det som beørte meg mest var når du delte Håkans respons på din røst. Gud velsigner deg og dine!!
    Jeremia 33:6, "Se jeg vil la SÅRENE GRO, LEGE og HELE dem, og så åpenbarer jeg for dem en rikdom av varig fred og lykke!!!! Kram Rita Og Sven Lykke til i ny midlertidig bolig.

    SvaraRadera
  5. Tack kära Gunilla för dina meddelanden - man tänker så mycet på er - inte minst i onsdags då du skulle träffa Håkan för första gången! Då är man tacksam för allt du berättar och som stärker tron på att så mycket går framåt! Må du och barna få känna det gott att flytta in i nya lägenheten! Jag vill fortsätta att citera Psaltaren 92:5 "Ty du gläder mig Herre med dina gärningar, jag vill jubla över dina händers verk!" Och då ser jag Herrens händer föras fram och tillbaka över Håkan och hans skinn och jag ser hur Han varje dag gläder er med något! Kram!
    Lillemor Walldin

    SvaraRadera
  6. Vi står med er i bön. Vi känner inte er, men blir rörda till tårar när vi läser er blogg varje dag. Gud vakar över sin tjänare Håkan med familj. Fick detta i går kväll under bönen för er. Allt det svåra kommer att vändas till Guds förhärligande. Ni kommer att få se det ni aldrig kunnat drömma om - en skörd in i Guds rike. Herren är med er när det är svårt då bär han er igenom allt. Gud välsigne er till välsignelse.

    SvaraRadera
  7. Endast i Gud har du din ro, min själ, ty från Honom kommer mitt hopp. Endast han är min klippa och min frälsning, min borg, jag skall inte vackla. Hos Gud är min frälsning och min ära, min starka klippa, min tillflykt har jag i Gud.Förstösta alltid på honom du folk, utgjut era hjärtan för honom. Gud är vår tillflytkt.sela. Ps 62:6-9

    SvaraRadera
  8. Gunilla, jag tänker och ber för er. Jag har tackat Gud så många gånger för att ni får tillbaka för den gästfrihet som ni alltid har visat. Tackat för att människor har gett tillbaka för den gränslösa kärlek som ni har gett dem. Gud välsigne dig och din familj! Kramar Cecilia, Ellens vän

    SvaraRadera
  9. Margaretha Westergård28 mars 2009 kl. 16:57

    Dag har lagts till dag och vecka till vecka och nästan en månad - Gunilla - har gått. Skägget på Håkan växer - där han ligger inpackad och orörlig på en varm bädd - du kan skratta i 10 minuter när du öppnar hans post - och har fått ihop en "lila" vardagsservis i "olika" städer. Väntar faktiskt med spänning på fortsättningen!

    Tänk, vad Gud är god ändå,
    som har ordnat allting så,
    att för stora och för små
    finns det frälsning
    och - hjälp - att få.


    Margaretha

    SvaraRadera
  10. Roligt att du hittade en lila servis! Jag letade själv efter en, men var inte lika seriös i mitt letande som du Gunilla! Du är en kvinna som vet vad du vill, jag beundrar dig! Stor kram till hela familjen! Ber för er.

    SvaraRadera
  11. Jag ber att det som står i psalm 23 i psaltaren skall gå i uppfyllelse när jag ber för er. Martin

    SvaraRadera
  12. Har bett att personalen på sjukhuset ska bli "stjärnor i era kronor" - lite som "plåster på såren" ;-)

    SvaraRadera
  13. Anne-Sophie Högström29 mars 2009 kl. 03:00

    Hej Gunilla!Ni är i mina tankar och förböner.Jag vet att Gud förmår och Han vill bara Kärlek och omsorg hur det än känns,konstigt att vi skulle få kontakt på det här viset,men Herrens vägar är outgrundliga.Må vägen komma dig till mötes,Må solen värma din kind.Må regnet vattna själens jord och tills vi möts igen må Gud hålla er i sin hand kram Soffi

    SvaraRadera
  14. Hej Gunilla
    Vi står med Er,älskar Er och ber för Er.

    Sven o Ingalill Wiborn

    SvaraRadera
  15. Hej Gunilla!
    Jag säger som alla andra, att det är så värdefullt att få läsa dessa rapporter. Nu har jag själv börjat skriva rapporter... Jag är så van att få rapportera till Håkan om det som händer här uppe i Dalsland/Värmland så nu har jag köpt en liten skrivbok där jag antecknar sånt jag velat berätta för Håkan. Det får han läsa sen. Hälsa honom så jättemycket från oss alla! Med oss är Gud, med honom vi!

    SvaraRadera
  16. Vi är med i fasta och bön, 4 månader framåt.

    Marie-Louies o Kenny Magnusson
    FA Varberg

    SvaraRadera
  17. Det skall vara.
    Vi är med i fasta och bön, 4 måndagar framåt.

    Marie-Louies o Kenny Magnusson
    FA Varberg

    SvaraRadera
  18. Vi bad "i Anden" för Håkan idag på vår söndagsgudstjänst. Försöker hitta en tid att åka till honom imorgon med kärlek och tro.
    Jan & Ulla-Mi
    Agape Norrköping

    SvaraRadera
  19. Hej Gunilla!
    Jag har hälsningar till er från Eskilstuna.
    Håkan och hans syskon och föräldrar var på Frälsningsarmékåren där 1970 (enligt mina föräldrars soldatpass) och de minns familjen Gniste med stor glädje. Jag var inte så stor då, bara 6-7 år men jag minns familjen också. Jag följer bloggen dagligen och ringer sen hem till mina föräldrar Per-Olof (av alla kallad P-O) och Els-Marie Larsson för att hålla dom uppdaterade. De ber för er och tänker på er dagligen. De har fyllt 80 båda två och har ingen dator men jag håller dom uppdaterade. Många kramar till hela familjen från P-O, Els-Marie, Per-Erik med Familj och Ingrid med man.

    SvaraRadera
  20. Hej Gunilla!
    Jag står med i bönerna för Håkan, dig och hela familjen. På www.blodocheld.se har jag lagt ut en uppmaning att be och där är det flera hundra som läst och sagt att dom ber för er. På kåren här i Linköping har vi en bönegrupp som träffas varannan vecka och där finns ni med som vårt gemensamma böneämne. Må Guds kraft som övergår allt förstånd ge er skydd.
    Kram Andreas Greén

    SvaraRadera