måndag 23 mars 2009

Vilken tacksamhet

Vilket jubel det blev...

Idag, på gudstjänsten, när Janne berättade att Håkan,
hade svarat "ja", när dom frågade om dom skulle sätta
på cd:n, åt honom på sjukhuset.

Vilken glädje det blev...

När Jakob sa, att han flyttar hem, för att stötta oss nu,
Vet du något jobb i våra trakter, så hör av dej.

Vilken Gudsnärvaro det blev...

I helgen, på fredagskvällen med ungdomarna..
och på lördagen " i Guds närvaro". Tack Jesus!!

Vilken avkoppling det blev...

Ikväll, när Joesfine och Mikaela, klippte och gjorde
slingor, på Bella, Amelie och mej.

Vilket fynd det blev...

Idag, när Jakob och jag var i vårt hus, och jag hittade
en brosch som min morfar, gav till mormor i förlovnings
present, i slutet på 1800-talet..den sökande finner..

Vilken spännande vecka det blir...

När andra skall möblera vårt nya hem, så vi kan flytta in,
vi kan ju inte ta med en sak från vårt hus. Allt som blev kvar
är ju på en saneringfirma, tills allt är renoverat i vårt hus,
det tar 8 mån. till 1 år. Tack Johanna Blessed för allt jobb!

Vilken tacksamhet vi känner...

Till alla som står med oss i bön och varje steg av förbättring,
vi kan bara tacka Gud tillsammans.
"Du omsluter oss på alla sidor, och du håller oss i din hand..."

Gud välsigne er!
Gunilla

19 kommentarer:

  1. Så härligt med så många glädjeämnen och bönesvar mitt i allt!!! Vi gläder oss med er och fortsätter att be!
    Kram Petra, Mikael, Robin, Alexander & Alicia

    SvaraRadera
  2. GUD ÄR MÄKTIG!
    Leena-Karie och Leif Nilsson, FA

    SvaraRadera
  3. Åh, vilka underbara nyheter! Gud är så stor och god mot sina barn! Han ska fortsätta att fylla alla era behov! Vi fortsätter att omsluta er i bön! Guds frid till hela familjen! Kramar från Sara B P med familj

    SvaraRadera
  4. Det är underbart att höra om framstegen! Gud är god mitt i det mörkaste av mörker. Ber om fortsatt helande för era kroppar, själar tankar och allt som kan behöva läkedom. Far bär er i sin hand , där får ni vila! Han släpper er inte gonom sina fingrar utan Han bär genom stormen! Ni får vila inneslutna i Hans hand! Guds frid önskar jag er idag!/Karin

    SvaraRadera
  5. Kära vänner ! Tacksamhet, förundran, förtröstan, kärlek . hopp och tro är vad jag känner till vår Far - då vi dag efter dag får höra att det " går framåt" att läkedom och helande sker. Vi älswkar hela er stora, brokiga familj så mycket - ändå är det ingentin emot den kärleken Pappa Gud har för er alla.

    Jag ber om att du snart Gunilla är helt återställd- med ny fin hud på hand och arm - så att du kan få åka upp till din Håkan.

    De senaste åren har Thomas och jag haft förmånen att spendera många stunder tillsammans med Håkan, i samtal. Det är vi så tacksamman för! Jag tror inte vi haft ett samtal utan att Håkan. på något sätt, har uttryckt hur mkt han uppskattar dig, Gunilla och barnen!!! Jag vet att han många gånger har varit på resande fot eller på olika "uppdrag"- men hos Håkan har ni ändå varit väldigt närvarande. Han talar gärna om sin familj- det uppskattar jag.
    Ni är så älskade!!! Vet det kära vänner! Håkan har varit iväg under perioder förr...den här gången är det inte en självvald resa eller vandring...MEN jag har stor tro på Jesus att han kommer att föra er- och Håkan igenom. Ett steg i taget, och ibland kanske enligt vår önskan alldeles för sakta....men igenom - i triumf!

    På söndagen före branden träffade vi Håkan på eftermiddagen. han berättade om hur han på ert årsmöte tidigare på dagen hade delat hågot- och hur ett av de små barnbarnen gick fram till honom och ville bli hållen i famnen..."Det var lite mysigt" sa Håkan.

    Vi glädjs över att det snart äntligen är dags att få göra iordning er nya lägenhet. Det skall bli roligt. Det är SÅ många som på olika sätt satöttar och hjälper till. "Body ministry" ni vet.

    Gunilla, jag vet ju att du läser detta. Mat har det också kommit in. Massor! Johannas frys är fylld- OCH min.Med färdiglagad mat. I min frys finns Flygande Jacob, Fiskgratäng, Laxpasta sås, Frallor, Matpajer m,m.....Hör av er när ni vill ha påfyllning i frysen hos Johanna.

    Tack Gud för
    - våra underbara vänner
    - att du tröstar, helar och upprättar- inifrån och ut!
    - För fullkomligt fysiskt och psykiskt helande
    - För kraft till släktingar och vänner
    - För gudomlig vishet till hela läkarteamet
    - För att du Gud, håller för alla våra känslor, frågor och smärta.
    - För stora och små gåvor
    - För alla underbara syskon i Fristaden, i Kristi kropp i Uddevalla, i Sverige och utöver världen.
    - För ny nåd - varje dag!
    - För liv i överflöd.


    Håkan.
    Psalm 27 har jag " läst över er" sedan 3 mars. speciellet v.13-14
    JAG ÄR VISS OM ATT FÅ SE
    HERRENS GODHET
    I DE LEVANDES LAND.
    HOPPAS PÅ HERREN. VAR STARK
    OCH FRIMODIG I DITT HJÄRTA. JA. VÄNTA PÅ HERREN!

    Vi saknar dig och ser fram emot då du är tillbaka hos oss i Uddevalla. Herren omsluter dig! Han ÄR din läkare! Han ger dig bröd att äta också på denna svåra plats.
    Om du bara visste hur fantastiskt Guds folk har kommit samman i denna tuffa situation. Be och arbeta....detta blir synligt.
    Så många som berörs och står med er i bön, fasta och arbete.
    Vi har en stor Gud.
    "Så stor är vår Gud- och alla skall se hur stor han är"...Vi fortsätter att be för er alla , ständigt, våra små killar Elia och Noah ber för dig flera gånger om dagen...
    Noah (3 1/2 år) sjöng ut en sång här om dagen....
    " Jesus du är stor. du är störst...du har krossat döden....du är HÅKANS BÄSTA KOMPIS...DU gör hela hans kropp hel...vi tackar dig...du är stor...du är bäst...Håkan behöver inte vara rädd...Du har vunnit på korset...snart är Håkan hemma igen...


    Håkan ...Nu, blir Sedan, ett Då...
    Gunilla- det tar ett tag kära älskade vän - MEN i mitt inre ser jag hur ni sitter vid köksbordet igen och du serverar Håkans favorit kotletter!!! Tack Jesus. för kraft och vila på vägen dit.

    Ni är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ älskade.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Underbara rapporter! Vi fortsätter att be och vi instämmer med Camillas kommentarer(böner)och säger vårt Amen..låt så ske!Stor kram!Maria o Perra m.fam.

    SvaraRadera
  7. TACK Gud!! Tack Gud för Gunilla och hela familjen Gniste! Tack för att du skyddar dom och håller om dom i din kärleksfulla famn! Tack Gud för att du helar, upprättar, välsignar och omsluter dem! Tack Gud för alla mirakel som Du gör just nu i deras liv! Och TACK GUD för att alla lever! Älskade Gunilla, vi står med er i bön och fasta! Jag tänker mycket på de som sades under I Guds närvaro " Tala inte om för Gud hur stora dina berg är, utan tala om för bergen hur stor din Gud är!" Gud är så ofantligt stor och gör så många under, många fler än vad vi kan se!
    Hjärtliga kramar!!

    SvaraRadera
  8. Gunilla, måste bara säga att du är bra på att skriva, både upplägget och innehållet är underbart att läsa. Jag kollar bloggen varje dag och ber för hela familjen dagligen. Jag ser ju erat hus från mitt fönster på andra sidan ån. Tack för en underbar helg.

    Många kramar /Susanna

    SvaraRadera
  9. Hej ! vi ber för er ofta och tänker på er
    mvh fam Johansson i värmland :)

    SvaraRadera
  10. Vi ber för er. Ber att ni ska slippa det vi har gåt igenom.Pappa dog för 4 år sedan.\\ Joseph Friedner och resten av familjen.

    SvaraRadera
  11. Underbara nyheter!

    Vi fortsätter bära fram Håkan och er alla i bön. Gud förmår göra långt mer än vad vi kan önska och tänka.

    Andreas & Anette Tofters

    SvaraRadera
  12. Hela goa familjen!

    Precis som Susanna ser vi ert hus från vårt. Varje morgon när persiennerna åker upp tänker vi på er och ber för er. Bönerna fortsätter hela dagarna... Vi förundras över hur stor Gud är och känner en stor glädje över Håkans framsteg! Ni är älskade!

    Kramar från grannarna på andra sidan ån, Hanna och Jocke

    SvaraRadera
  13. Vilken segerraport fortsätter ber för er Vad kul att ni fått håret fixat Gud har omsorg om er och ska ge er ett nytt fint hem en bamsekram från Anna-Greta

    SvaraRadera
  14. Det här var som att höra LOVSÅNGSLJUD!

    Härligt!

    SvaraRadera
  15. "Hans kärlek är gränslös,
    hans nåd är oändlig,
    hans kraft ingen människa
    utforskat än.
    Ty av sina väldiga,
    eviga skatter
    han giver och giver
    och giver igen."

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  16. Vilken Chock det var, Nu blivit till glädje över Guds väldiga hand som möter Alla Era behov!
    Den rättfärdige faller sju gånger men står åter upp.Den rättfärdige undkommer ur nöden!!
    Tänk Håkan vad Gud kommer att göra utifrån detta. Den rörelse av Bön som tagit fart och som växer hela tiden.
    Min Jesus lever,därför vill jag leva. Min Jesus lever, därför är jag Fri!! Vi Älskar Er! Fam Tony Karlsson

    SvaraRadera
  17. Oj vilka glädje rapporter!
    Tack gode Gud för att du lever och svarar på bön i dag!
    Tack Gunilla för att du så öppet delar med dig av ditt hjärta. Ni är underbara allihop.
    Jag fortsätter att be.
    Kram/Maine

    SvaraRadera
  18. Spontant utropade jag ett HALLELUJA när jag läste senaste rapporten. Fantastiskt. Andra bönesamlingen, på onsdagen efter branden, fick jag 1 Joh.5:14-15 som jag delade. Detta ord har legat som grund i min bön för er och det är underbart att se att det inte bara är ett ord i bibeln utan en verklighet. Jag och Gittan fortsätter att tacka Gud för ett totalt tillfrisknande och att det tjuven har stulit ska han få betala tillbaka sjufalt till er.
    Vi ser fram emot att ha hela er familj samlad i Uddevalla igen.
    Vi saknar dig Håkan men vet att Gud är med och låter allt samverka till det bästa.
    Sven & Gittan.

    SvaraRadera
  19. Hej

    Jag känner er inte alls men jag hoppas att allt kommer att gå bra!

    Vi råkade ut för samma sak som Er den 2/1-09 då vårt hus brann. Vi är så tacksamma att vi överlevde och klarade oss helskinnade. Min fru vaknade på natten av att det var så fruktansvärt varmt i huset och att mössen sprang o förde oväsen på vinden. Det var ju branden såklart. Men det glödbrann bara hela natten och först 16.00 på e.m bröt elden ut. Vårt hus blev totalskadat och i princip allt vi ägde gick förlorat.

    Dagen efter branden var vi till huset för att visa vår dotter hur det såg ut, hon hade varit vid Mormor o Morfar dagen då det brann. Helt plötsligt ropar hon att "Min fisk sjunger!! " Hon hade en Billy Bazzfisk som låg på golvet, ni vet en sån där skränande eländig fisktavla med knapp man trycker in. Knappen hade brunnit fast och nu ligger fisken 12 timmar efter branden och sjunger...Ingen vacker sång men denna gång lät det som en hel änglakör...sången var den roliga sången som man blir glad av, inte speciellt "kristen" men vilket budksap från ovan!!!

    "Don´t worry -Be Happy" var budskapet som änglarna sjöng via fisken.

    Vi lider med Er och känner starkt med Er. Vi själva är otroligt tacksamma när vi ser bilder på vårt hus och inser att i det huset sov vi under en brand...

    Allt gott önskar vi ER.

    Bengt o Carina Holm

    www.viksbergsgard.se

    SvaraRadera