måndag 9 mars 2009

Hälsning från Gunilla Gniste!

Tack alla vänner för stöd och förbön...

Jag sitter i sjukhuset, med min laptop i sängen, och är rörd, av all kärlek
som strömmar emot oss.

Alla våra barn har varit hemma i omgångar, och stöttat mig och varandra,
idag har också Håkans bror, syster och man varit och hälsat på.

Svulnaden har gått ner i ansiktet idag och nytt skinn, med rosiga kinder,
ser jag i spegeln. Höger arm och fingrar är brännskadade, men jag är sååå
lycklig, att jag kunde hjälpa Håkan, ut ur huset.

Tack för all kärlek och alla förböner...fortsätt att be, är ni snälla.

Gud välsigne er!!
Gunilla Gniste

GUDS KÄRLEK ÄR GRÄNSLÖS,
HANS NÅD ÄR OÄNDLIG
HANS KRAFT INGEN MÄNNISKA UTFORSKAT ÄN,
TY AV SINA VÄLDIGA, EVIGA SKATTER,
HAN GIVER OCH GIVER, OCH GIVER IGEN...

30 kommentarer:

  1. Vi älskar er och fortsätter att be och arbeta!
    Mats & Sarah Samuelson

    SvaraRadera
  2. Underbart att höra ifrån dig!! Har inte velat ringa o störa dig på sjukhuset utan hör av mig när du kommit hem..Agust mår jättebra o är ny duschad o äter bra. Gosar med oss hela tiden.
    Love you massor!!!! Kram Helene Fihn!

    SvaraRadera
  3. För dem som älskar Gud samverkar ALLT till det bästa! Trots allt mörker står Guds ord fast med sina löften! Han som är er Far bär er nu och kommer att göra det dag för dag! Blott en dag ett ögonblick i sänder!
    Ni är omslutna av förbön över hela världen och Gud kommer att göra saker i männsikors hjärtan genom allt detta!

    SvaraRadera
  4. En varm kram till dig Gunilla! Ber om helande, kraft o framtidshopp för hela familjen. Med Guds hjälp, även genom fina människor, så kommer ni att gå styrkta ur detta.

    SvaraRadera
  5. Kära Gunilla, var i Alingsås i hälgen och hörde om den fruktansvärda olyckan. Församlingen där med Hans Marklund, ropade till Gud för er under hela hälgen. Esther och jag ber för dig, Håkan och barnen, även många vänner i Norge står med er.
    Min omedelbara fråga till Gud när jag bad, var: Varför? På en gång kom det ett ord upp i min ande, klart som krystall:
    "Jag älskar mina tjänare Håkan och Gunnilla, och jag anlitar dom så mycket att jag tillåter dom att provast i elden precis som Job. Men på samma sätt som Job blev återupprättat vill jag också hela, upprätta och välsigna dom även mera än någongång förut, till mitt namns ära."
    Hälsningar Per Söetorp, Oslo

    SvaraRadera
  6. Vi bad för er under retreaten på Ribbingebäck i helgen (där jag satt med Håkan i bastun några dagar innan olyckan) och på Livets Ord igår förmiddag! Församlingarna i Trosrörelsen står med er i bön - vi ber om fortsatta miraklel!
    Tidigt morgonen efter olyckan fick jag Job. 19:25-27 och har letts att bekänna ut de orden över Håkan sedan dess. Jag upplevde idag åter om Job - "kom ihåg utgången"! Det är Jakobs ord om hur vi ska tänka på Jobs situation. Det var en attack från fienden, men Gud bevarade och gav upprättelse! Vi står med er!!
    Harry Andersson, Uppsala

    SvaraRadera
  7. Gunilla! Så glad att höra att du kan börja ta in omvärlden igen. Och att Du kan uppmuntras av hälsningar från era vänner om tankar och förböner! I en situation som denna känns ju alla ord så små - men ändå!
    Önskar Dej allt gott i tillfrisknandet och vi fortsätter att be för er!
    Kram från Annette & Lennart Rosell i Götet

    SvaraRadera
  8. Kram på dig Gunilla, skönt att höra från dig...
    Bra med bloggen, så kan vi veta hur ni mår...
    Ber varje dag för er..
    Massa kramar Ester, Mauno,Aron och Sophie..

    SvaraRadera
  9. hej gumman älskar dej du är så underbar vi vet att gud kommer ordna detta med både håkan och dej i jesu mäktiga namn vi vet ochså att detta va plangjort av fienden men han får tillbaka och är skyldig er en massa nu av allt!!!allt så vi ber på och ger kramar till håkan som vi ber gud föra fram så han är omhuldad alla sidor att detta skulle få hända men ni segrar och genom det ännu mer glädje seger allt av det goda mer än ni någonsin haft så ta emot det är säkerligen inte en tyst minut på vår jord älskar er sanna och niccie

    SvaraRadera
  10. Kära vänner Gunilla o Håkan vi fortsätter och ber för er
    och hela familjen.
    Många kramar från Susanne o Mats Nilsson med familj
    Lena Ängeby Storvreta

    SvaraRadera
  11. jesus vet vad vore vi utan jesus och er till hjälp fienden vet vi behöver er han har gjort illa något som är vårt älskade vår andliga mamma 2 och syster pappa 2 sejer niccie vi ropar i andevärden i jesunamn all smärta ska gå från er läkning i all hast i jesu namn minnena från barna som va med och såg minnena från era egna sinnen oh allenast gud är mäktig att göra detta han är mäktig att göra under han är stor och underbar amen halleluja prisa dej jesus älskar er gunilla håkan med familjer sanna och niccie

    SvaraRadera
  12. Läste i världen idag den 6 Mars där det står om olyckan. På framsidan Gunilla är det en bild på er och under ett otroligt bibelord!!
    _Då svarade Jesus henne: "Kvinna, din tro är stor. Det ska bli som du vill."Och från det ögonblicket var hennes dotter (MAN) botad..
    Sååå häftigt, till DIG gumman...
    Många kramar , Ester...

    SvaraRadera
  13. Hej Gunilla!
    Så härligt att höra ifrån dig! Jag är så glad och tacksam över att ni lever! Jag ber dag som natt och jag tänker mycket på er! Jag saknar dig! Jag har funderat på att ring till sjukhuset men jag har inte velat störa dig. Snälla, finns det något jag kan göra för dig så säg till! 0762-56 86 12! Jag hoppas vi kan ses snart! Vi är många som ber och med Guds hjälp kommer ni bli uppresta och helade! Jag fick det här bibelordet i torsdags och jag tror det är till dig: "Ty jag är Herren, din Gud, som fattar din högra hand och som säger till dig: Frukta inte, ja hjälper dig" - Jes 41:13
    En stor och hjärtlig kram till dig!

    SvaraRadera
  14. Kära go'a Gunilla! Jag instämmer med alla andra att det var så härligt att höra ifrån DIG idag! Du räddade Håkan ut ur huset! - Gud gav dig kraft och mod! Gud är alltid densamme. Han ska ge dig kraft och mod för varje dag! Så härligt att höra hur du förtröstar på Jesus! Det är sant som många redan antytt att Han sviker er aldrig och djävulen ska få betala tillbaka 7-falt för allt han har stulit! Detta ska gå till seger för Guds rike! DET är säkert! Också härligt att höra hur dina rosiga kinder kommer tillbaka..jag skickade bönedukar idag till Fristaden. Du kan väl använda dem för både dig och Håkan. Räknar med att han inte får ta emot pga infektionsrisken. Jag prisar Gud för att ni lever och för att Håkans tillstånd är stabil! Han har nog en underbar tid i sin ande med Jesus! Joh 10:10! Kram på er alla från Carina

    SvaraRadera
  15. Vi ber för Dig, Håkan, för Gunilla, för Era barn och för hela Er situation. Gud ska vända allt till något gott. Det onda har inte sista ordet!
    Bength och Margareta Gustafson, Storvreta

    SvaraRadera
  16. Vi ber för er och står med er i den kamp ni nu har att utkämpa, vi ber att Han som är all tröst skall bistå er till hälsa för Håkan, Gunilla och övriga.

    Många kramar Leif o Maria Lorentzon

    SvaraRadera
  17. Gunilla och hela stora familjen! Jag är så tacksam att ni alla är i livet! Det går inga långa stunder utan att jag tänker på er. Längtar att få höra ditt härliga skratt på skolan, Gunilla! Vi är många som ber...Och det är underbart att få stå ihop med syskon från alla håll i Uddevalla-Ljungskile och lägga fram Håkan och hela familjen inför Jesus! Hans nåd och barmhärtighet är så stor!! Kärlek och varma hälsningar från Sara B P

    SvaraRadera
  18. Vi ber för er och önskar er Guds välsignelser och kraft genom prövningen. Många kramar från Peter och Yvonne Lövquist

    SvaraRadera
  19. Håkan och Gunilla, vi ber för er och hela er familj. Ber om mirakler så att ni blir friska och återställda fort och utan komplikationer.
    "Inget vapen som smids mot er ska ha någon lycka...,"!
    Karin och Kenth Millard

    SvaraRadera
  20. Hej Gunilla!
    Skönt att höra att du mår bra,Du hade änglavakter kring dig när Du räddade Håkan.
    För Gud är allt möjligt!Jag kommer att fortsätta och lägga fram Er Alla i mina böneämnen.Ha det Gott Mvh Elaine i Sunne

    SvaraRadera
  21. Hej Gunilla!
    Det var många år sen vi sågs, men inte desto mindre tog det tag i våra hjärtan när vi hörde om vad ni varit med om. Vi har bett för er och tackar Gud för att ni har livet i behåll.
    Lena och Gustaf Lander i Umeå

    SvaraRadera
  22. Jag vet att Gud hör våra gemensamma Böner för er Håkan & Gunilla och för er familj för ert helande.Vi älskar er, Vi tror på er
    och personligen ber jag varje Dygn för er
    Tacksam för era enorma hjärtan.
    When you have a setback dont take a step back Get ready for the Comeback
    Mattias Lekardal m familj

    SvaraRadera
  23. Gunilla! stora bamsekramar från Inga o mej. Vad roligt att du orkar höra av dej här. Du o Håkan är sedan förra tisdagen i våra tankar så gott som ständigt......och vi ropar till Gud.
    HAN FINNS HOS ER...Och jag tänker att NU när er börda är otroligt stor, när arbetet för att komma tillbaka och framöver kan synas ogreppbart, när ni är trängda och prövade på gränsen till vad en människa kan orka, DÅ BÄR HAN ER....och skyfflar ut av sin nåd, bär er med sin kraft för varje timmes behov, med sin kärlek överöser han er i mer än dubbelt mått, och mitt i det kaotiska så ger han er sin FRID!
    Gunilla o Håkan, ni ser alltid till så att andra har det bra,sparar inte på någon omsorg för andra,älskar människor fram till Jesus och tjänar honom med hela era liv........nu får vi andra en chans att tacka er för det.
    Tack till Fristaden för denna fantastiska blogg som vi besöker några gånger per dag för att följa och vara med Håkan o Gunilla...
    må Gud välsigna hela familjen Gniste
    Gunilla! vi hörs....
    varma hälsningar
    Inga o Bert ....som naturligtvis fortsätter be för er

    SvaraRadera
  24. Älskade Gunilla! Så gott att läsa dina ord. Jag kollar bloggen flera gånger om dagen. Det är gott att läsa vad alla syskon över landet- världen skriver. Vi ÄR en kropp. Kristus är huvudet. Vill att du skall veta att vi är många som står med och strider i bön för er. I Håkans rum är fullt av änglar som upphöjer Jesus och applåderar över vad den Högste , Kungars Kung den väldige läkaren gör i Håkans kropp.Gud är mycket aktiv just nu. Han är er läkare!
    Jag är så tacksam över att du fick styrka att rycka Håkan ur elden.
    Frid och god sömn önskar jag dig och alla i er familj i natt. Stor kram Camilla

    SvaraRadera
  25. Känn ingen oro- ge inte upp- min frid ger jag er ,säger Jesus.

    SvaraRadera
  26. Blir så glad över de positiva rapporten!Men vi fortsätter oförtrutet att be för Håkan,ja för hela familjen naturligtvis.Gud år God och full av nåd och kärlek!Tusen varma kramar!

    SvaraRadera
  27. Kära Gunilla! Vad glad jag blir över den positiva rapporten..jag tackar Gud!.Men vi fortsätter att oförtrutet att be för Håkan,dig och hela er familj.Vi tror att Gud har så mycket att ge er och förbereder stora saker genom er..tack Jesus för Din kärlek och omsorg över familjen Gniste..varma hälsn.Från Maria o Perra m barn i Slottsbron.

    SvaraRadera
  28. Ber för er alla ska ner o träffa Bea idag. Ring mig när du får tid har info från soc. Mååååååååånga kramar Camilla i Åmål

    SvaraRadera
  29. Kära Gunilla!
    Vi ber oavbrutet för Håkan, Dig och barnen!
    Mycket kärlek och omtanke från
    Ulla och Curt Dahlquist

    SvaraRadera
  30. Kære Gunilla.
    Vi beder meget for jer alle. I er i vores tanker. Det er utrolig godt at kunne følge med her på siden, så vi fortsat ved hvad vi skal bede for. I bor i vores hjerter mere end nogensinde. Vi ved at Gud bærer jer alle gennem denne tid. Han er trofast.
    Må alle børnenes stærke billeder på nethinden blive lægt. Må I alle bærer mere frugt end nogensinde som familie. Gud vil læge alle sår både fysisk og psykisk. I skal mere end sejre i Jesu navn.
    Knus og kram fra "Huset" i København.

    SvaraRadera