söndag 22 mars 2009

Dag efter dag bär Han oss

Den ena dagen, läggs till den andra,
och blir veckor, som läggs till flera veckor....
det ger styrka till Håkans kropp.

Idag var Håkans syster, med sin man och son
till Linköping, och hälsade på Håkan.

Svulnaden i ansiktet har gått ner mera dom sista
dagarna.

Jag har ju besök på vårdcentralen, varje dag, och på
tisdag skall jag på återbesök till Näl, och träffa läkare
och sjukgymnast.

Hoppas efter det få åka upp till Håkan, när dom nu
försiktigt, försöker väcka honom.

Vi bor fortfarande på hotell, men har fått nyckeln till
den nya lägenheten. Nytt är att försäkringsbolaget, gick
med på att hyra en liten lya till i samma hus, så vi alla
får rum...vi har ju fyra tonåringar, som behöver plats.

När jag idag var med Jakob, och visa lägenheten, som
är väldigt fin, gjorde det ont i mej, när det stod, bara
Gunilla Gniste, på dörren.
Samtidigt som jag måste acceptera, att det tar låååång
tid för Håkan, innan han kommer hem igen.

Ändå så fylls varje dag med TACKSAMHET..
att vi lever...att Håkan lever...att ingen blev kvar i huset...
Det är så stort, så vi tackar Gud för det många gånger per dag.

Herre...stor är din trofasthet...stor är din trofasthet..

Tack också alla kära vänner som har hört av er...
det betyder såå mycket.
Tack också för alla blommor och gåvor som har kommit..

Vi möts i bön för Håkan!
Gud välsigne er alla!!

Gunilla

13 kommentarer:

  1. Underbart att höra om framstegen..Jag tackar Gud för er båda och tonåringarna!TACK Gode Gud att ni lever och att Herren vakar över er!

    TACK Gode Gud för att ni fick en till mindre lya för ungdomarna!Vi ber som alltid för Håkan och att inga komplikationer ska tillstöta,att alla organen ska förbli intakta,värdena ska bli normala,ny hud ska växa fram,rörlighet och spänst i leder OCH hud ska så småningom komma tillbaka till 100%,ansiktet och synen ska INTE tagit skada,ja helande till HELA kroppen och själen.I JESUS namn amen.

    DU vet Herre..vad vi ska be om.. och vi TACKAR Dig för att Dina ögon och Ande vakar över Håkan och Gunilla och barnen dag som natt och att Du leder ditt folk att be om, och över, precis det Du vill att vi ska be om,UTÖVER den information vi får av familjen Gniste..i JESUS namn amen.

    SvaraRadera
  2. Och en sak till,kära Gunilla!Vi ska intensivt be för att din arm och fingrar ska läka med stor stor hast och att du mycket snart ska få träffa Håkan.Som sagt vi ber och tänker på er varje dag.TACK Jesus för all kärlek och omsorg du ger till Gunilla just nu.i JESUS namn amen. Stor kram från maria o Perra med familj.

    SvaraRadera
  3. Älskade Gunilla!
    Det var så skönt att få se dig igår! Jag jublar av tacksamhet att ni har klarat er så väl, Gud har verkligen skyddat er med sin hand och tagit er under sina vingars besydd! Jag är övertygad om att Håkan kommer bli helad och att mirakel efter mirakel kommer få ske i Guds namn och för hans rike! Hela er familj kommer resas upp och bli helade psykisgt som fysiskt!
    Jag är med er dag och natt i bön och står även med er fastan!
    Jag sänder er alla mina varmaste tankar och kärlek! I Kristus!

    SvaraRadera
  4. Förra våren föddes vår tredje son. Samtidigt som jag låg på förlossningen så låg min pappa (som aldrig legat på sjukhus tidigare) nedsövd med respirator pga en livshotande lunginflammation.
    Jag längtade sååå mycket efter att berätta för morfar att han hade fått ett barnbarn till! Vi ville ju att han skulle få vara en av de första att få veta... och nu pendlade han mellan liv och död.

    Jag kan ju inte sätta mig in i precis hur ni känner det just nu, ni har ju gått igenom så otroligt mycket, men jag har under den här tiden bett speciellt att Gud ska ge er styrka och tålamod att hålla ut trots att er längtan efter att få prata med Håkan måste vara enorm!

    De ord som har kommit när jag har bett för er är: "Dina sår ska läkas med hast..." och "Bara i Dig har min själ sin ro...".

    Gud välsigne er!

    (Morfar blev frisk! Vi fick visa upp nye dottersonen för honom inne på intensivvårdsavdelningen.)

    SvaraRadera
  5. Gunilla! Det är enormt att se vilken kraft och styrka du har i dig själv, och ännu mer vilken styrka du har i Herren - i din tro på Jesus. Vi ber att du ska få fortsätta att vara fylld av tro, hopp och frimodighet inför framtiden. Vi är med er varje dag i bön för Håkan och för er alla. Vi ber om änglarnas ständiga närvaro hos Håkan, om Guds frid också i hans hjärta, om nytt liv och ny hud långt utöver vad vi kan bedja eller tänka. Vi gläder oss också över initiativet till 40-dagars bön och fasta. Det kommer att betyda mycket för er alla, för Fristaden och för allt Guds folk i Uddevalla.
    "Mina barn, tag vara på mitt tal.... bevara dem i ditt hjärtas djup. Ty de är liv för var och en som finner dem och läkedom för hela hans kropp!!" Ordspr. 4:19
    Hälsningar Solveig och Per

    SvaraRadera
  6. Hej Gunilla och alla andra som läser det här!
    Vi gläds över goda nyheter och framsteg i Håkans tillfrisknande. Vi gläds också över att allt det praktiska börjar ta form runt familjen och att du Gunilla "läks med hast". Ett par korta ord från evangelietexten idag lyder "Ty ingenting är omöjligt för Gud" (Luk 1). I allt vi läser se vi att Guds hand och Guds kraft är med Er! Vi ber för Er och tycker bloggen är ett genialt initiativ! Margareta och Johan.

    SvaraRadera
  7. Rom 11:33-36: "Vilket djup av rikedom, vishet och kunskap hos Gud! Aldrig kan någon utforska hans beslut eller spåra hans vägar. Vem kan känna Herrens tankar, vem kan vara han rådgivare? Vem har skänkt honom något som han måste återgälda? Ty av honom och genom honom och till honom är allting. Hans är härligheten i evighet, amen.

    Vi Har en Gud som tänker så oändligt mycket längre än vad vi kan tänka. Jag tackar Gud för att han är så mycket större!

    Jag ber för er med en förväntan i vad Gud kommer göra och tackar för vad han redan har gjort! Ni och alla andra i Jesus är min familj och ni betyder otroligt mycket! Gud Välsigne er!

    /Marcus Loewen

    SvaraRadera
  8. Hej Gunilla, och Håkan när du får läsa detta! =)

    Jag säger bara en sak... TACKSAMHET!!

    Alldeles nyligen hände något konstigt med min nya dator och den betedde sig konstigt. Mitt humör drogs ner direkt och jag kände mig så ledsen för att min nya dator som var så perfekt helt plötsligt inte funkade som den skulle. En mycket klok kvinna sa då till mig, "Kom ihåg att det bara är materiella saker! Du lever och jag lever." Det var som om en vägg bara rasade inom mig och jag insåg plötsligt att datorn inte hade något som helst värde för mig.

    Här har ni förlorat så otroligt många ägodelar, flera med värdefulla minnen, men den tacksamhet du Gunilla pratar om ger alla de materiella föremålen inget värde!

    I Guds trofasthet kan vi bara vara tacksamma! Tacksamma för livet, tacksamma för Håkans liv och framsteg!

    Ni betyder så sjukt mycket! I fortsatt tacksägelse och bön väntar jag till dagen då jag får fixa i ordning Håkans nya dator och visa honom nästa revolutionerande internetradio! =)

    Prisa Herren!!!

    Guds rika välsignelser,
    David Bergström

    SvaraRadera
  9. Hälsningar till hela fam Gniste! Vi tar del av allt ni har varit med om via blogg och från vänner. Själva var vi med om en brand i vår villa för några år sedan men det upptäcktes i tid så huset räddades och det var på kvällen när vi hade födelsedagskalas som vi upptäckte att det brann Alla kunde lämna huset utan skador förutom lindrigare rökskador. Hade det dröjt några minuter till innan brandmännen kom hade vårt hus bränts ner helt. Mycket blev förstört och rökskadat. Det var en jobbig tid.- Vi fick också uppleva mycket omtanke och fick mycket praktisk hjälp. Fantastiskt! - Nu har ni fått ert hus förstört och dessutom skadats svårt! - Vi tänker dagligen på er alla. Mycket återstår innan ni är tillbaka i ert hus och alla sår är läkta. Det är många som ber för er och Han som har makten kommer att vara med er och vända allt till det bästa! Guds Välsignelse! Marianne o Evert Jonsson. Vår dotter Erica har tidigare arbetat på Stenbackeskolan

    SvaraRadera
  10. hallå Gunilla! hoppas du fått lite lugn o ro nu efter kvällens projekt;) om man redan e snurrig så blir det ju i en lutande lägenhet bara värre haha men det gick ju bra! det va jätte mysigt att få träffa er lite! ber för er såklart och jag är enormt tacksam att ni alla lever! Gud är god och endast god! sov så gott så ses vi snart! puss o kram josefine

    SvaraRadera
  11. Vill bara säga att i nöd växer kärleken till Gud och varandra! Trygg i min Jesu armar det får du, Håkan och dina barn vara! Ingen del är utlämnad från Guds Faders omsorg!Är med i bön och förbön ständigt! Gud rör om bland sitt folk genom detta!

    SvaraRadera
  12. God morgon Gunilla o alla goa syskon som läser detta!
    I går efter bönen på Fristaden skrev jag ned alla de bibelord som kommit in på bloggen, vi har ritat konturerna på en kropp i naturlig storlek och satt upp den på väggen. Så du som är med på bönen i församlingen och får ett ord kan skriva det där och så lovar jag att skriva ned de bibelord som kommer in på bloggen i fortsättningen.
    Du kanske undrar varför vi gör så här, jo Håkans hjärtebön är att vi ska kunna förstå vad Kristi Kropp betyder, så parallellt med att vi ber för Håkans helande ber vi för Kristi kropp och det ord som pastor Janne fick strax efter branden från Hesekel 37:1-14
    Med kärlek Lotta

    SvaraRadera
  13. Gunilla, jag ar sa otroligt glad over den gladje och tacksamhet du visar under alla omstandigheter.

    Genom att se pa dig och hora dina ord kan man se och forsta att det finns en Gud. En Gud som ar karleksfull och alskar oss.

    Jag har tankt pa vad jag skulle ha gjort ifall det har hade hant mig och min fru. Vad skulle jag ha gjort? Hur skulle jag bete mig efterat? Jag hoppas att jag skulle folja ditt exempel.

    Det syns att du inte hamtar din kraft fran dig sjalv men ifran din Fader i himmelen.

    Var valsignade i allting. Vi star med er i dessa svara tider och ber om ett snabbt tillfrisknande.

    Patrik Olund
    Ryssland/Kina

    SvaraRadera