fredag 20 mars 2009

Det är ju för märkligt!

Min man, Håkan, är mycket duktig att skriva,
jag har uppmuntrat honom att starta en blogg,
genom Fristadens hemsida,för att uppmuntra andra.

Nu ligger han där på sjukhuset, och bloggen är
igång, så när Håkan blir bättre, är det bara för honom
att fortsätta blogga...märkligt!!

Från 37 länder, ca 12.000 har varit inne på bloggen,
ca 3.500 för 1:a gången....märkligt!!

Tänk den dagen, när han kan läsa, vad ni alla har
skrivit...det ligger bara där och väntar....märkligt!!

Mina överarmar har läkt så bra, så det behövs inte
läggas om längre, nytt rosa skinn, kan man säga.
Nu är det bara fyra fingrar, och
högra underarmen kvar....märkligt!!
Bönesvar kan man säga...

Idag har Bohuslänningen varit här och gjort en
intervju, vi åkte till vårat hus också, och tog lite bilder
så det kommer nog en artikel snart.

I helgen har vi" I Guds närvaro", på Fristaden,
det skall bli skönt, att bara få vara med...

Vi möts i bön..över hela vår värld, för Håkan...märkligt!!

TACK!!

Gud välsigne er, alla!!

Gunilla

14 kommentarer:

  1. Ja, ibland kan fantastiska(och svåra)saker som händer kännas som i en dröm, som för Israels barn i Psalm 126 -läs den!

    Jag har suttit vak hos en hel del patienter på brännskadeavdelningen i Uppsala så jag vet ungefär vad Håkan går igenom just nu.
    Jag ber och följer med på er blogg. Jag ber precis som du skrivit att såren ska läka med hast och att den nya "hudkostymen" ska bli smidig och mjuk.
    Jag känner inte er men jag har förstått att ni betytt så mycket för så många så jag tror att ni ska få skörda med jubel!

    mvh Eva-Britt Hällgren Storvreta

    SvaraRadera
  2. Till familjen Gniste
    Dessa två bibelord kom till mig idag när jag var ute och gick i skogen."Skulle något vara omöjligt för Herren" 1 Mos 18:14
    Skulle då inte Gud skaffa rätt åt sina utvalda, som ropar till honom dag och natt, då han ju lyssnar tåligt till dem? Jag säger er: Han kommer snart att skaffa dem rätt.
    Kära hälsningar Mikael

    SvaraRadera
  3. Herren är med dig du tappre stridsman (Håkan). Jes 43:19 Se, jag gör något nytt. Redan nu visar det sig. Märker ni det inte?
    Christer Frälsningsarmén Halmstad

    SvaraRadera
  4. Hej Gunilla !!
    Ditt namn betyder stidskvinna
    Du är otrolig ! Det var verkligen roligt
    att se dig bland andra i församlingen.
    Vi vill berätta att också vi ber, gleds
    och gråter med er. Vill hälsa med rom.8:31-39
    Tim Anni Sam Mamma o Pappa o de små

    SvaraRadera
  5. Det är roligt att ni är så positiva inställd oavsett det som har hänt!!
    Gud välsigne er!

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar Gud vi har!
    Han är alltid vid vår sida. Är så gott att läsa om alla framsteg som sker. Verkligen bönesvar! Vi fortsätter att be för dig Gunilla, Håkan och familjen.
    Vi är så tacksamma att vi fått lära känna er. Vill sända över en Stor Kram och Välsignelser!

    SvaraRadera
  7. PSALM 121

    Var välsignade - vi fortsätter be...så ska vi alla få se... Gud mitt ibland oss!

    SvaraRadera
  8. Kära Gnistes,
    Vi vill bara berätta att vi ber för er och har er i våra tankar.Önskar er allt gott i Herren!
    Elisabeth och Roland Johansson, Fengersfors

    SvaraRadera
  9. Vi ber för er här på Åland att såren skall läkas med all hast. Gud är undrens Gud.
    Vi önskar er Herrens välsignelse och kraft i fortsättningen!

    SvaraRadera
  10. Så många som vi är som ber att såren ska läkas med hast. Tänk att det behövs bara två stycken som blir enig så ska de få det de bett om. Hur fort ska det inte gå nu när det är en hel här som ber?! Tack Jesus för bönesvar! Det var fantastiskt att läsa om fotona och fotalbumet Gunilla! "God is an awesome God, He reigns from heaven above"! Underbart också att dina sår läker så fort också. Ni ÄR i Herrens händer! Världen ska få se att ni tjänar och älskar en levande Gud! Allt detta samverkar till det bästa! Halleluja! Jag känner verkligen med er som har förlorat allt men gläds över att djäv. får ge tillbaka sju-falt!

    SvaraRadera
  11. Kära Gunilla!
    Vi vill sända dig och din familj en hälsning med Ps.23. Du och Håkan, ja hela er familj är med i våra böner varje dag. Vi gläds med er för varje positiv rapport från sjukhuset om Håkan. I allt vi går igenom vet vi att vi har en mäktig Gud som bär oss!
    Varma hälsningar Ingrid o Anders Trolin Älmhult

    SvaraRadera
  12. I sanning mycket märkligt med bloggen Gunilla, som att Gud visar sin storhet och sina möjligheter medan Håkan kämpar i det fördolda för att återvinna livet.

    Vi andra måste bida tiden och bloggen blir till hjälp. Den är onekligen i full gång och även jag - som aldrig tidigare i mitt 63-åriga liv har bloggat - bloggar nu för fullt. Dina skador håller på att läkas och du förmår möta de krav som livet obarmhärtigt ställer på dig. Ett under och en bragd i sig!

    Vad månde komma ur allt detta? Ser fram emot artikeln i Bohuslänningen. Petra är som bäst på väg till Helsingfors och kommer hem på söndag. Vi övriga 14 i familjen skall i morgon fira Daniels födelsedag på en grekisk restaurang i Stockholm.

    Hjärtevarma kramar till dej och familjen. Gud med oss alla var och en efter behov.

    Margaretha

    SvaraRadera
  13. Jag älskar er!
    Det har inte gått en enda dag sen den 3:e mars, att jag inte har tänkt och bett för er.
    Ni betyder mycket för mig. Även om ni inte är mitt eget blod, är ni det närmsta till en hel familj jag har haft.

    Till Håkan speciellt. Ska bli trevligt att ses igen, snart hoppas jag.

    "I have known the Father's care for me
    He's been good,He's been good. Through it all He's always there for me
    God's been good to me.
    Through the storms, Through the night
    Come what may everything
    Will be all right!

    Tack för att ni är Herrens tjänare och tjänarinna.

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Jag gick i samma klass som er dotter Josefina på ITM. Vill skicka mina längsta och varmaste kramar till er och alla era barn i er kamp. Hoppas på snabbt tillfrisknande för er båda! Måste vara tufft att gå igenom huset med alla minnen där...tänker på er. Ofta.

    Kramar/Bella

    SvaraRadera