tisdag 31 mars 2009

Tjugonionde dagen

Rapport från sjukhuset

Läget är lugnt och stabil. Håkan blir mer och mer vaken och han ger respons på tilltal. Han kan själv inte prata ännu eftersom han fortfarande har respirator.
Man har nu hittat rätt antibiotika för infektionen går ner.

Gunilla berättade idag att hon varit i huset och kunnat rädda Håkans prediko-anteckningar. Pärmarna fick slängas och pappren med sotiga kanter finns kvar.

Jag är så tacksam varje dag som Håkans bror ringer mig, efter att han talat med sjukhuset, och säger att läget är stabilt. Vi kan inte ta något för självklart men vi lär oss att lita på Gud i den här situationen. Tack Gud för alla som ber och står runt Håkan och familjen Gniste. Tack Gud för personalen på sjukhuset som gör ett så fantastiskt arbete.

Lovad vare Herren, dag efter dag bär han oss. Gud är vår frälsning. Ps 68:20

Janne Sääf

8 kommentarer:

  1. Vi tänker på och ber för Håkan. Fantastiskt att höra att han blir bättre för var dag.

    SvaraRadera
  2. Underbart! Tack Gud!! Och åter igen stort tack för er fantastiska arbete med bloggen och all uppdatering! Vi ber för er alla!
    Guds frid!

    SvaraRadera
  3. Tack för goda rapporter. Tack för att dom hittat rätt antibiotika!! Under helgen läste jag Apg 3 - 4 och fastnade för kap 3 v.16:
    "Tron som det namnet (Jesus!!) skänker har gett honom full hälsa så som ni alla ser." Tänk när vi får säga det om Håkan!!!
    Kanske får vi också ta till oss kap. 4 v 31 !!
    Många hälsningar Per Lagergren

    SvaraRadera
  4. Vi följer händelseutvecklingen varje dag.
    Gud är större än vad vi kan bedja och tänka

    SvaraRadera
  5. Måste kännas bra att kunna rädda predikningarna... men...
    Undrar om inte Herren fyller Håkan med en massa nya predikningar nu annars?! Ser vi fram emot, eller hur?

    SvaraRadera
  6. Margaretha Westergård31 mars 2009 kl. 21:02

    En dröm är bara en dröm men vill ändå beskriva en dröm som jag hade i natt. Den var så tydlig och min känsla i drömmen var så stark.

    Håkan stod plötsligt fram i en dörröppning och såg glad ut. Jag såg tydligt hans huvud och höger arm när han med vänster axel lutade sig mot dörrkarmen. Han hade mörkt hår och i ansiktet såg han ut precis som han brukar men på armen fanns det många svarta fläckar, som av sot. Jag blev mycket häpen när jag såg honom, att han såg ut som vanligt i ansiktet och frågade därför hur det var möjligt?
    Jag fick inget svar men han log.

    För min del var det en ovanlig dröm och samtidigt en mycket verklig dröm som tydligt fanns kvar när jag vaknade.

    Margaretha

    SvaraRadera
  7. Jag tror också att Gud ger Håkan predikningar i överflöd! Han är överflödets Gud! Jag är också så tacksam för att ni delger oss "härute" händelseförloppet och läkningsprocessen i Håkan! Gud vare tack! Gud välsigne er alla i Förs. Fristaden! Hälsa också Håkans bror och tacka. Jag läste förresten anteckningar från en av Håkans predikningar, som jag har i min Bibel från år 2000. Den handlade om enhet!

    SvaraRadera
  8. Ja vi tackar Gud för framstegen!.. och fortsätter att be för Håkan och familjen.Är också övertygad om, att Gud är innerligt nära Håkan på ett alldeles särskilt sätt och fyller hans ande och sinne med Sitt Goda..En källsprång med levande vatten som flödar över och som församlingen och världen så småningom får ta del av.Vi ger våra varma hälsningar Maria o Perra med familj.

    SvaraRadera