tisdag 17 mars 2009

Ingen vanlig måndag!

Vilken dag!!

Sjuksyster säger: Vilket läk-kött, du har Gunilla.
Jag tänker: Mina sår skall läkas med hast...

Per-Göran ringer: Vilken förbättring med Håkan.
Tack Gud, att du läker Håkans sår med hast..

Johanna o Arne ringer, dom är i nya lägenheten.
Vilken ren, fin lägenhet vi skall få...
Tack alla som hjälper oss, med nya hemmet...

Lotta, Arne och jag var i 3 timmar i vårt brända hus,
för att leta efter pass, ringer, kort...för imorgon kommer
kontainern, och allt slängs ca 1.500 böcker, vi har försökt
rädda några biblar. Alla kläder och alla möbler på 2:dra
och vindsvåningen...Vilken smärta...det gör ont i mej att
allt är borta när Håkan kommer hem...men..

Vilken tacksamhet. Alla fotoalbum, stog mitt i hallen, på
2:dra vån, där elden härjade som värst, men jag har idag
tagit ut varje kort från vår barndom tills år -95.
I vårt sovrum, längst in, vid muren stog en lekback, full med
kort från -95 tills nu, som jag sorterat för att sätta in till
alla våra barn. Bara 20 kort fick vi slänga.
Tack Herre för din kärlek mot oss...

Vilken post. I brevlådan idag, låg det en bok: Andliga rötter
av Ulf Ekman, som Håkan hade beställt.. nu är vi ägare av
fem böcker..

Tack för all kärlek mot oss, och älskade vänner, från hela
världen..tack för att ni fortsätter att be för Håkan och oss.

Gud välsigne er alla!!
Gunilla

10 kommentarer:

  1. Hej Gunilla!
    Det gör mig gott att ni fortfarande är vid gott mod! Gud har makt att vända alla situationer, och han bevisar ständigt sin kärlek genom att göra det! När jag själv låg på sjukhuset, och livet var jobbigt, upplevde jag hur Gud rörde vid mig och höll sin hand över mig. Det är oftast jobbigare att stå vid sidan om, och "titta på".
    Jag och mamma tänker på dig och håkan och hela familjen. Vi finns här, om det skulle vara någonting. Vi önskar er alla allt gott!
    Stora och varma kramar
    Sebastian och Carina

    SvaraRadera
  2. Jag får väl skriva nya böcker till er då ;-)

    Bokhyllan ska fyllas med hast den med ska ni se!

    Vi ber vidare i Götene...

    /Titti Sonesson

    SvaraRadera
  3. Tack för ett härligt brev så här i början av veckan!:-)Idag skiner solen o jag hoppas att den skiner rakt in i era hjärtan.
    Snart är det ljusare tider både ute o i själen.. fortsätt tänka positivt mina kära vänner.
    Bless Bless Bless..
    Kramar Helene o Angelica!

    SvaraRadera
  4. Hej familjen Gniste!
    Här kommer en hälsning från Ödeshög. Vi står med er i bön och tror på Guds ingripande kraft i er familj!

    "Om du än måste gå genom vatten, är jag med dig, eller genom strömmar, så skall det inte dränka dig. Om du än måste gå genom eld, skall du inte bli svedd, lågan skall inte bränna dig. Ty jag är Herren, din Gud, Israels Helige, din Frälsare." Jes 43:2-3

    Gud bär er - tänk vilken trygghet! Han kan vända allt som händer för att betjäna Hans syften.

    Varma hälsningar från Sofia, Rebecca och Christina

    SvaraRadera
  5. Hej Håkan och Gunilla Vad roligt att det var så mycket foton som inte var förstörda Håkans sår ska läkas med hast för Gud förmår allt Fortsätter be för er att allt praktiskt ska lösas för er hälsningar Anna-Greta blixt

    SvaraRadera
  6. Hej Gunilla!
    Va skönt att ni kunde behålla så många av era foton trotts branden! Tack Gud för hans skyddande hand! Och tack Gud för att du läker och helar deras sår! Och tack Gud för att det sker med hast! Vi tänker mycket och ofta på er och ber för er! Vi är övertygade att ni kommer bli riktligt välsignade - i överflöd! Hoppas att solen lyser på er och värmer era hjärtan!
    Många kramar och hjärligta hälsningar
    Susanna och Anna

    SvaraRadera
  7. Vilken smärta, så djup och svår att tvingas gå igenom, ett helt liv och alla böcker, men visst kort är värdefulla - mycket värdefulla - och i all smärta söker sig livet ändå vidare.

    I syrenbuskarna här utanför sitter talgoxarna och kvittrar glatt som om ingenting har hänt medan snön runtomkring glittrar och gnistrar som miljarder diamanter i vårsolen och i alltsammans väntar Håkan på att vakna och vi alla väntar. Kära Gunilla vi fortsätter kampen och vägen framåt.

    Margaretha och Kristian

    SvaraRadera
  8. Varje dag går jag in och läser här om den goda utvecklingen som sker med era kroppar och själar. Och varje gång kommer tårar när jag läser om Herrens ingripanden på olika sätt och hur din tro, Gunilla, lyser igenom.
    Tankarna går till ert arbete för Herren, och för min familjs del har våra barn blivit berörda av det, under ett antal läger på somrarna.
    Fast ni är i svår situation just nu, kan jag inte låta bli att känna att när jag tänker/läser är det om er framtid det handlar!
    Jesus är er framtid, på alla livets områden!
    Ni vet det redan, men jag påminner om att "någon annan grund kan ingen lägga än den som är lagd, Jesus Kristus".
    Gud ska fortsätta sitt verk till full hälsa och upprättelse.

    SvaraRadera
  9. Tack själv Gunilla för att du orkar dela med dig vad som händer! Det betyder mycket att få veta vad som händer. Så härligt att det gick att rädda kort mitt i allt. Herren välsigne Er och bevare Er...

    Många kramar, Lotta Jonasson

    SvaraRadera
  10. Hej igen ! Kan förstå din tanke om att Håkan ska komma hem o alla böcker är borta! Även om böcker o saker inte har ett "evigt" värde så kan det betyda så mycket att få ta en bok o läsa..förstår att ert "bibliotek" var en riktig skatt. Men Gud är god o kommer nog, liksom han läker era sår med hast, säkert fylla på ert bibiliotek igen..med både gamla o nya guldkorn. Kramar /Mari

    SvaraRadera