söndag 29 mars 2009

Fastan fortsätter

Måndag är ännu en bön- och fastedag. Vi fortsätter att be för Håkan. Det är nu över 60 personer som anslutit sig till att fasta en dag i veckan fram till och med påsk. Vi vet att bönen har haft stor verkan redan, för vi har sett så positiva rapporter om Håkan under den här tiden, men det är viktigt att vi fortsätter.

- Be för uppvaknandet och att alla kroppsliga funktioner kommer igång.
- Be om livsmod i Håkan.
- Be att inga infektioner tillstöter.
- Be för det som Håkan drömt om; att Kristi Kropp får komma samman och sår får läkas och att kroppen får komma i funktion. (1 Kor 12)

Gud välsigne dig och tack för ditt engagemang och dina böner, de är så viktiga.
Janne Sääf

5 kommentarer:

  1. Till alla er som på något sätt jobbar med denna blogg, skriver, fixar tekniskt, översätter, strukturerar mm mm.
    TACK, TACK och åter TACK!
    Tänk vad man kan använda media till! Senaste tillskottet med videoklippet var härligt!

    Ber och tänker på er mycket, familjen Gniste.
    Förutom Håkan så ber jag för dig Johanna, det är som om Gud har lagt dig speciellt på mitt hjärta.

    Många kramar från Christel

    SvaraRadera
  2. När jag läser allt detta vill man förstas vara med och hjälpa men det finns säkert kvar saker att göra när jag kommer hem. Just nu är lyckan stor att jag far ha Josefina här hos mig!
    Älskar er verkligen
    Kramar Emelie

    SvaraRadera
  3. Lyssnade på välsignelsebildspelet och det blev så starkt dessa ord: HAN SKA GE DIG KRAFT TILL ATT LEVA OCH FRAMTIDSTRO!!! Löfte till Håkan och hela famlijen.

    SvaraRadera
  4. Jag ska ta upp detta som böneämne på cellgruppen/Bönegruppen.

    Jesaja 35:3-7

    SvaraRadera
  5. Fortsätter och ber för hela familjen Gniste.
    I natt drömde jag att Håkan kom och gick på ett möte i församlingen. Alla var så förundrade för tillfrisknandet och läkningen hade gått så snabbt och fint. Han såg ut som vanligt. Alla var så glada. Jag kände mig mycket glad när jag vaknade och tänkte på det och ville dela med mig detta.

    Kram till er alla/Gunilla H

    SvaraRadera