fredag 20 mars 2009

Uppmaning att delta i bönefasta

Jag tror att de flesta av er som läser förstår vad bön och fasta är, så jag uppehåller mej inte vid det. Jag tror att det som nu hänt Håkan och familjen inte är en isolerad händelse och jag tror inte att det enbart rör deras familj. Det är något större som framför allt rör Uddevalla, men det kan sträcka sig längre än så. Jag tror också att det krävs bön och fasta för ett genombrott.
Så jag vill uppmana dej att stå med i en böne och fasteaktion för Håkans helande, men också för det genombrott som jag tror Gud vill skall ske i Uddevalla.
Fastan kommer att pågå varje måndag kl 00-24 på vatten/juice tills Håkan är utom fara. Vi börjar med fyra veckor med start må 23/3. Be och tro Gud om ett fullkomligt helande av Håkans hud, om ett fullkomligt helande för familjen fysiskt och psykiskt, om en förändrad stad, en vision som också Håkan har burit länge.
Målet är att det minst skall bli 40 fastedagar per vecka, alltså 40 personer som deltar, det är målet. Även om du inte kan vara med från start är förstås din medverkan lika viktig. Om du fastar, maila gärna det till Fristaden om du vill vara anonym, eller via bloggen. Präster, pastorer och äldste från Uddevallas församlingar deltar vilket jag tror är mycket viktigt och väldigt glädjande.

Peter Ljunggren (Uddevalla)

12 kommentarer:

  1. Hej och tack för iniativ till fasta. Jag har familjen Gniste mycket kär och vill därför vara med och fasta. Naturligtvis längtar jag efter genombrott i vårat land också.
    MVH
    Maine Ahlquist
    Uppsala

    SvaraRadera
  2. Vi står med i bön o fasta för Håkan o Kristi kropp i Uddevalla och vårt land.
    Dan o Lotta

    SvaraRadera
  3. Vill absolut vara med i bön och fasta.

    Maine

    SvaraRadera
  4. Vänner och Syskon!

    Vi står med i bön och fasta.

    Jan o Margareta Lindéh

    SvaraRadera
  5. Ja! Jag vill va me på bön och fasta för Håkans och hela familjen Gnistes fulla helande, fulla helande, och ett genombrott för hela Uddevalla och Sverige!

    SvaraRadera
  6. Jag är med på bön och fasta för Håkan och för genombrott i Uddevalla.
    Inger K

    SvaraRadera
  7. Jag är med i bön och fasta! Jag tror på ett fullständigt helande och upprättelse från Guds helande hand!
    I Kristus!

    SvaraRadera
  8. Vi är med i bön och fasta. För Gud är allting möjligt! Guds välsignelse över Håkan och Gunilla samt alla barnen.
    Torbjörn och Annica

    SvaraRadera
  9. Självklart står jag med i bön och fasta för Håkan och hela familjen Gniste.
    Gud är med oss Håkan Fihn

    SvaraRadera
  10. Vi är med. /Mats & Sarah

    SvaraRadera
  11. Självklart är jag med i bön och fasta!/Carina Rojas

    SvaraRadera
  12. Jag är också med i bön och fasta för Håkan med familj./Marie Gyllenhammar, Örebro.

    SvaraRadera